Isukki oli antanut pojalle risulla piiskaa, ns. Koivuniemen herraa
"Isä piiskasi poikaansa risulla ja löi avokämmenellä takapuolelle, kun ei onnistunut rajoittamaan lastaan muilla keinoilla."
"Oikeuden mukaan kysymys ei ollut rangaistustyyppisestä kuritusväkivallasta vaan lapsen rajoittamiseen tähtäävästä menettelystä."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/60596c31-c72d-4344-9783-3229309ea40c
Hieno homma. Väkivalta toimii aina. Vyöllä solkipäällä lyömällä tosin olisi varmaan tullut isille penaltia.
Kommentit (45)
Ensin risusavotta, sitten piiskaa.
Oikein. Remmiilä persiille niin saadaan kakaroille kuria.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Remmiilä persiille niin saadaan kakaroille kuria.
Sinä siis pahoinpitelet omia lapsiasi. Hieno homma. Eikä taida auttaa, kun jatkuvasti pitää rangaista yhä uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi saanut jättää tuomitsematta. Nykyään kakarat saavat hyppiä silmille ilman seuraamuksia.
Raukkamaista. Hakkaa mieluummin itsesi kokoisia.
"Tuomio ei ole lainvoimainen."
Asian nyt tultua julkisuuteen isukki varmaan julkisuuden paineissa tuomitaan hovioikeudessa tai korkeimmassa oikeudessa KURITUSHUONEESEEN vähintään kymmeneksi vuodeksi.
Katkaise piiska, se on selvä kannanotto tähän kasvatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko r y s s ä?
Olen Vladimir Putin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi saanut jättää tuomitsematta. Nykyään kakarat saavat hyppiä silmille ilman seuraamuksia.
Sain selkään kurittomana kakarana ja minusta tuli kunnollinen ihminen. Nykypäivän kakaroille ei pidetä kuria ja tuolla he sitten tekevät rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain selkään kurittomana kakarana ja minusta tuli kunnollinen ihminen. Nykypäivän kakaroille ei pidetä kuria ja tuolla he sitten tekevät rikoksia.
Minä sain äidiltäni joka selkään kun olin pieni tyttö enkä ikinä ymmärtänyt miksi olin ollut tuhma ja miksi minun piti pyytää anteesi. Omia lapsiani en ole lyöniyt. Oletko sinä?
Meilläpä äiti aikoinaan pakotti isäni vyöllä minua lyömään, siis sadistisesti isäänikin kohteli, isä täysi lässykkä sitten totteli ja minä sain vyöstä ja syyt aina täysin naurettavia. Muut sisarukset onneksi säästyivät, kai olin jokin väärään aikaan syntynyt lapsi. Arvatkaa, olenko 40v. ikään hankkinut lapsia? Onneksi en, sen verran traumoja kannan lapsuudestani ja olen myös huomannut omaavani samoja sadistisia piirteitä kuin äitini miessukupuolta kohtaan, siksi pidättäydyn myös suhteistakin.
Eli näille ns. pikku piiskaamisille ei kannata nauraa, sen piiskattavan koko kehittyminen ja aikuiselämä voi lopulta määrittyä noiden kautta ja mennä kokonaan pilalle, niin meni ainakin oma elämäni.
Sellainen ihmizzaasta, joka ei pysty lapsiaa kasvattamaan hakkaamatta niitä ei pitäisi olla lähelläkään lapsia.
Yhtään mitään en halveksi enempää kuin noita jätteitä, joka nauttivat vehje pystyssä lapsen pieksemisestä.
Poika varmaan ansainnut pienen opetuksen eli ok oli
Lopetin 2-vuotiaan (s.1982) tyttäremme ruoskinnan heti 1984, kun tuli voimaan laki lasten pahoinpitelystä ja sen kieltämisestä.
Homous lakkasi olemasta rikollinen teko 1972. Kuitenkin kehoittaminen homouteen säilyi rikoslaissa aina 2000-luvulle asti.
Monelle tutulle ehhdotin, että alkaisivat homoiksi. Tuloksetta, mutta syyllistyin rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain äidiltäni joka selkään kun olin pieni tyttö enkä ikinä ymmärtänyt miksi olin ollut tuhma ja miksi minun piti pyytää anteesi. Omia lapsiani en ole lyöniyt. Oletko sinä?
Ei ole ollut tarvetta. Eivät ole käyttäytyneet kuten minä nuorena mutta voin sanoa etten epäröisi kurittaa jos jäävät kiinni huumeiden käytöstä tai koulukaverin pahoinpitelystä.
Mikäs siinä. Tosin kun isi on 70v vaipat housussa, pitää vaan toivoa että oma poika ei muista antaa remmiä takaisin ;)
Sain lapsena monesti selkään ja ihan syystä. Mutta opinpahan olemaan. Joskus vanha keino on parempi kuin pussillinen uusia.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä äiti aikoinaan pakotti isäni vyöllä minua lyömään, siis sadistisesti isäänikin kohteli, isä täysi lässykkä sitten totteli ja minä sain vyöstä ja syyt aina täysin naurettavia. Muut sisarukset onneksi säästyivät, kai olin jokin väärään aikaan syntynyt lapsi. Arvatkaa, olenko 40v. ikään hankkinut lapsia? Onneksi en, sen verran traumoja kannan lapsuudestani ja olen myös huomannut omaavani samoja sadistisia piirteitä kuin äitini miessukupuolta kohtaan, siksi pidättäydyn myös suhteistakin.
Eli näille ns. pikku piiskaamisille ei kannata nauraa, sen piiskattavan koko kehittyminen ja aikuiselämä voi lopulta määrittyä noiden kautta ja mennä kokonaan pilalle, niin meni ainakin oma elämäni.
Ai, mun elämä ei mennyt pilalle, vaikka olin ainoa neljästä lapsesta, joka sai muutamaan otteeseen "isän kädestä". Syyt eivät kohdallani olleet mitään "naurettavia". Ehkä se selittää erilaisen suhtautumiseni niihin kurituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Tosin kun isi on 70v vaipat housussa, pitää vaan toivoa että oma poika ei muista antaa remmiä takaisin ;)
Mitenköhän moni yksinäisyyttä valittava vanhus on aikoinaan piiskannut tai muuten pahoinpidellyt lastaan?
60.luvulla oli ihan ok antaa lapsille luunappeja otsaan tai tukkapöllyä. Isommista rikoksista sai sitten koivuvitsaa (joka piti itse hakea koivumetsästä) tai raskaimmissa rikoksissa tuppivyöllä ruoskitaa. Jopa solkipäällä.