Pahanhautoja-elokuva
Vihdoinkin pystyin katsomaan sen. Oli ihan mielenkiintoinen ja jännittävä. 👍
Kommentit (44)
Aina suomalaiset mokaa leffanteon. Järkyttävän pitkäveteinen ja teennäinen.
Ahdisti jo siinä vaiheessa kun se tyttö hakkasi kivellä sitä lintua. Enempää en katsonut.
Suomalaiseksi kauhuelokuvaksi tämä oli monessa suhteessa onnistunut. Harmillisesti henkilöt jäivät kuitenkin omaan makuun liian ohuiksi eikä tunnelmassa päästy oikein missään vaiheessa sellaisella tasolle jota kauhuelokuvalta toivoisi. Väkisinkin vertaan esim. ruotsalaiseen "Ystävät hämärän jälkeen", jossa tunnelman luomisessa onnistuttiin hienosti vaikka visuaalisia efektejä oli käytetty hyvin säästeliäästi tähän verrattuna.
...jatkoa edelliseen...
Voisi ehkä tiivistää niin että Tinjan esittämä (äitiä miellyttävä) täydellisen tyttöyden ideaali valkoisissa mekoissa ja aina hiukset kauniisti harjattuina kolahti enemmän kuin tuo hirviö.
Outo aihe elokuvassa. Hyvät lapsi näyttelijät.
Näytetty vähän ajan sisällä liian monta kertaa...yks kerta ois riittäny.
Tuntui, että tuo elokuva on kokoelma kauhuelokuvien kliseisiä kohtauksia. Vaikutti siltä kuin elokuva olisi jonkinlainen opetuselokuva käsittelemästään aiheesta eli kokoomuslaisten perheiden draamasta, näyttelijätkin puhuivat niin korostetun selkeästi (liekö siksi, että elokuva suunnattu kv-markkinoille). Ihan liian ennalta-arvattavia kohtauksia. Oksennuksella ruokkiminen oli ns. sentään vähän uudempi juttu (Takashi Miiken Audition-filmissähän semmoista on nähty 1999). Hienot lavasteet ja tavarat toki.
Vierailija kirjoitti:
Aina suomalaiset mokaa leffanteon. Järkyttävän pitkäveteinen ja teennäinen.
Samaa mieltä, mutta ehkä tämän voisi katsoa suunnatun teineille ja semmoisille, jotka ei ole niin moneen kertaan jo nähneet näitä kliseisiä pelotteluelementtejä.
Perheen äiti kuvasi hyvin millaista vale-elämää ihmiset elää somessa. Ei väliä voiko lapst huonosti,kunhan ulospäin kaikki on täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se äiti oli paha...
Siirsi sen tyttäreensä.
Mutsi oli kyllä äärimmäisen raivostuttava tekopirteä ja -pyhä täydellisyys. Toivottavasti tuollaisia ei ole oikeasti olemassa.
Se oli tyypillinen kokoomustäti.
Poikkeuksellisen hyvä elokuva ja vielä noin vaikeassa lajissa ! Hyvä käsikirjoitus, ohjaus, näyttelijät, tehosteet ja lavastus/meikkaus. Kaikki toimi, Lisää tätä!!!!!
Tuntui, että tuo elokuva on kokoelma kauhuelokuvien kliseisiä kohtauksia. Vaikutti siltä kuin elokuva olisi jonkinlainen opetuselokuva käsittelemästään aiheesta eli kokoomuslaisten perheiden draamasta, näyttelijätkin puhuivat niin korostetun selkeästi (liekö siksi, että elokuva suunnattu kv-markkinoille). Ihan liian ennalta-arvattavia kohtauksia. Oksennuksella ruokkiminen oli ns. sentään vähän uudempi juttu (Takashi Miiken Audition-filmissähän semmoista on nähty 1999). Hienot lavasteet ja tavarat toki.
Olen miettinyt, uskallanko katsoa ja päätin, että en. Olen nössö.
Vierailija kirjoitti:
Olipa iljettävä elokuva. Todella sairas.
Kuvittelin sen olion Tinjan mielenterveytenä. Jotenkin iski syvälle.. Hurja!
Huhhhuh!!
Tämän päivän arkielämää joillekin lapsille.
Outo loppu oli elokuvalla. Tuntui kuin se jäi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelottava: kyseessä on listaus kauhuelokuvien kliseistä eli säikyttelyt tulee ennalta-arvattavasti eli säikäytä.
Vierailija kirjoitti:
Outo loppu oli elokuvalla. Tuntui kuin se jäi kesken.
Miten niin outo? Tuon tyylistä hieman avoimeksi jätetty loppua on nähty elokuvissa kautta aikain, esim. Hitchcockin Linnut (1963) tämmöisestä tyypillinen esimerkki ja samanlaista loppua toistettu lukuisissa elokuvissa (eli jätetään katsojalle mietittävää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelottava: kyseessä on listaus kauhuelokuvien kliseistä eli säikyttelyt tulee ennalta-arvattavasti eli säikäytä.
*eli ei säikäytä
Ihan järkyttävän huono. Miksi vtussa katsoin tämän.