Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia lääkärit kirjaavat potilaan ulkonäköön ja olemukseen liittyviä kommentteja Oma Kantaan?

Vierailija
01.05.2024 |

Kommentoidaan jopa töykeään sävyyn miltä asiakas näyttää (ikäistään vanhempi/nuorempi), onko laittautunut, millaiset vaatteet ja ruumiinrakenne.

Mikä tässä on ideana? Ei ainakaan tule yhtään luottamusta lääkäreihin ja aiheuttaa monelle vaan lääkäriin menokammon.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monta aloitusta tästä samasta aiheesta oikein tarvitaan?

Vierailija
2/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkona vähän tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olet luuranko ja kahden kuukauden päästä syöttöpossu niin jotain on selkeästi vialla

Vierailija
4/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki voivat olla sairauden oireita. Esim psykoosiin sairastuva ihminen voi alkaa pukeutumaan talvitakkiin kesällä. 

Vierailija
5/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla luki kerran "ikäistään nuoremman oloinen". Olen vain ujo. Tekeekö se sitten jotenkin ikäistään nuoremmaksi? :D Monta kertaa on myös lukenut "asiallisen oloinen tyttö". Ja kerran luki että "28-vuotias tyttö".

Vierailija
6/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei sinne menisi enää kukaan ja valtio säästää, sossu saa nalkuttaa? Ehkä halutaan mahdollisimman "paha" kuvaus kansalaisesta, ei siinä järkeä olekaan yleensä. Ehkä on haettu joskus näyttääkö terveeltä vai ei. Miten siistit vaatteet saa, jos on minituet ja leikattu. Tuurilla löytää halvat? 

Vierailija
7/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki ladylike 

Vierailija
8/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislääkäri kirjasi että siinä vasta äijä, kylän kovin panomies. Kantakirjauksen jälkeen hoitsut soitelleet ja kyselleet että milloin tulisit vastaanotolle kun nyt pitää varmistaa milloin mikäkin 20 v sitten ommeltu haava tai nyrjähdys että onhan nyt varmasti parantunut.

Vierailija
9/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monta aloitusta tästä samasta aiheesta oikein tarvitaan?

Ensimmäinen aloitukseni tästä aiheesta ja en päivystä täällä koko aikaa.

T. ap

Vierailija
10/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykologi oli kirjannut että näytin homssuiselta. Olin täysin puhdas täysin puhtaissa vaatteissa. Halvat oli toki mutta sen jälkeen en oo omakantaa lukenu enkä lue. Enkä mene lääkäriin, kuolen kotiini!

Vierailija
11/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla luki kerran "ikäistään nuoremman oloinen". Olen vain ujo. Tekeekö se sitten jotenkin ikäistään nuoremmaksi? :D Monta kertaa on myös lukenut "asiallisen oloinen tyttö". Ja kerran luki että "28-vuotias tyttö".

Eli tyhmä ja yksinkertainen, tiedät vähemmän kuin ikäisesi. Olet epäkypsä.

Vierailija
12/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun psykologi oli kirjannut että näytin homssuiselta. Olin täysin puhdas täysin puhtaissa vaatteissa. Halvat oli toki mutta sen jälkeen en oo omakantaa lukenu enkä lue. Enkä mene lääkäriin, kuolen kotiini!

Tämä. Aiemmin oli uutisissa, että mieslääkärit saattavat kirjoittaa meikkaamattomasta naisesta, että hän on homssuinen jne. No eihän ole ja tuo on suuri ja vaarallinen virhearvio lääkäriltä.

Vierailija
13/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki että asiallinen mies, ottaa katsekontaktin, habitus siisti.

Vierailija
14/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurataan potilaan olemusta, jotta saadaan voinnista tietoa. Jos esim hyvinvoiva ja aina siisti mt-henkilö tuleekin yhtäkkiä vastaanotolle likaisissa vaatteissa ja tukka pesemättä, voi herätä epäilys voinnin romahtamisesta. 

Vierailija
15/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Vierailija
16/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läääkäri kirjotti,hoikka lähes kakaksinen ja kaikki lääkärit sen jälkeen 164 pitkä painan 59kg

Vierailija
17/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut asian uhkaamalla puoskaria minikäsiaseella, koska tunnen oloni kovin uhatuksi.

Vierailija
18/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaanko näitä kommentteja vain mielenterveyspuolen käynneistä vai ihan normaaleista lääkärikäynneistäkin, silmälääkäri, hammaslääkäri jne.

Vierailija
19/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs lääkäri? 

Vierailija
20/44 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki että asiallinen mies, ottaa katsekontaktin, habitus siisti.

Ja mulla luki: Asiallinen ja hyväkuntoinen rouva. Aika lyhyt. 

Vaikuttikohan hoitopäätöksiin? :D