Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat laskeneet elämänsä tukien varaan.
Kun eihän niin voi tehdä. On täysin riippuvainen muista. Nyt sitten ihmetellään kun pitääkin muuttaa pienempään asuntoon. Onko nämä ihmiset olettaneet että ne tuet on joku hamaan tappiin jatkuva perustulo johon ei voida koskea?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät halua laskea elämäänsä tukien varaan. Ei siellä ole kiva olla, olen kokeillut. Sitten on niitä joiden on pakko olla tukien varassa, koska eivät kykene enää työelämään. Meillä on paljon ihmisiä, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta niitä ei päästetä sinne.
Meillä on enemmän ihmisiä, jotka eivät kuuluisi eläkkeelle ja heidät on sinne päästetty.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.
Kokoaikatyön palkalla pärjää kyllä jos osaa käyttää rahaa.
Minä taas en ole koskaan. Itse elän omaa elämääni ja enpä viitsi tuhlata aikaani muiden ihmisten elämisen vatvomiseen.
Siis kuvitteletko sinä, että monetkin on ihan laskeneet ja toivoneet elävänsä tukien varassa ikuisesti? :D En tiedä millaisen porukan kanssa sinä vietät aikaasi, mutta kyllä se normaalien, ei-psykopaattisten ihmisten keskuudessa menee niin, että elämässä tapahtuu asioita ja niitä tukia tarvitaan selviytymiseen. Onneksi monesti se on väliaikaista, eli saa mielenterveyteensä apua tai löytää uuden työn jne, mutta joskus elämässä tapahtuu asioita, joita ei vaan voi muuttaa.
Ymmärrän, että oikeistolaiset projektoi vahvasti muihin näitä omia tapojaan elää maailmassa. Rikkaat on rikkaita nimenomaan koska ovat ahneita ja osaavat käyttää järjestelmää ja muita ihmisiä hyväkseen, porsaanreikäopus on peritty vanhemmista ja niin edelleen. Sitten totta kai olettavat kaikkien muiden olevan samanlaisia sikoja, eivätkä voi uskoa, että joillain oikeasti on vaikeaa elämässä. Kertoo ihan tosi paljon porvareiden ihmiskuvasta ja paljastavat itse asiassa omasta sisäisestä arvomaailmastaan ja keplottelufetissistään näitä juttuja rustaillessaan :)
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteletko sinä, että monetkin on ihan laskeneet ja toivoneet elävänsä tukien varassa ikuisesti? :D En tiedä millaisen porukan kanssa sinä vietät aikaasi, mutta kyllä se normaalien, ei-psykopaattisten ihmisten keskuudessa menee niin, että elämässä tapahtuu asioita ja niitä tukia tarvitaan selviytymiseen. Onneksi monesti se on väliaikaista, eli saa mielenterveyteensä apua tai löytää uuden työn jne, mutta joskus elämässä tapahtuu asioita, joita ei vaan voi muuttaa.
Ymmärrän, että oikeistolaiset projektoi vahvasti muihin näitä omia tapojaan elää maailmassa. Rikkaat on rikkaita nimenomaan koska ovat ahneita ja osaavat käyttää järjestelmää ja muita ihmisiä hyväkseen, porsaanreikäopus on peritty vanhemmista ja niin edelleen. Sitten totta kai olettavat kaikkien muiden olevan samanlaisia sikoja, eivätkä voi uskoa, että joillain oikeasti on vaikeaa elämässä. Kertoo ihan tosi paljon porvareiden ihmiskuvasta ja paljastavat its
Päivän oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?
Eivät suostu ns. paskahommiin. Kun saa rahat Kelalta tai sossusta ilmankin...
Monet laskevat elämänsä avioliiton varaan. Eivät edes ymmärrä sitä.
Joo ja siis ihmetyttää kun näiden tyyppien mielestä ei koskaan ole hyvin. Kun oli isommat tuet, ei siltikään oltu millään tapaa tyytyväisiä tai (tilastojen mukaan) edes käyty äänestämässä. Ei aktivoiduta mihinkään muuhun kuin rutisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.
Kokoaikatyön palkalla pärjää kyllä jos osaa käyttää rahaa.
No ei se siitä rahankäytön osaamisesta ole kiinni. Varmaan yksi ihminen pärjäisikin mutta ei sellainen jolla useampi lapsi ja yh.
Käytännössä niin mekin teemme, jotka emme nyt saa tukia. Uskallamme valita ammatit, työt, kumppanit jne ilman, että se tehdään rahaa maksimoiden ja laskelmoiden. Uskalletaan laittaa rahaa matkoihin ja lasten harrastuksiin, eikä kaikkea sijoiteta vakuutuksiin tai laiteta säästöön. Uskalletaan elää, kun tiedetään, että jos tulee sairaus, työttömyys, ero tai omaishoitajuus, on yhteiskunta viime kädessä tukemassa.
Itsepurhia tiedossa. Liian pieni yksiö on todella ahdistava. Olen asunut sellaisessa ja yrittänyt itsepurhaa. Teidän harmiksenne en onnistunut. Kaksiossani olen tuntenut itseni vapaaksi, eikä ahdista. Se yksiö oli järkyttävä. Ei mahtunut liikkumaan, eikä tekemään yhtään mitään. Olen maalta kotoisin ja asunut omakotitalossa puutarha ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?
Koska ne tukien varassa elävät eivät halua töihin.
Jos näkisit ne "hakemukset" joita tukien varassa ammatikseen elävät tekevät et enää ihmettelisi
Vierailija kirjoitti:
Joo ja siis ihmetyttää kun näiden tyyppien mielestä ei koskaan ole hyvin. Kun oli isommat tuet, ei siltikään oltu millään tapaa tyytyväisiä tai (tilastojen mukaan) edes käyty äänestämässä. Ei aktivoiduta mihinkään muuhun kuin rutisemiseen.
Puhutko jostain tietystä tuntemastasi ihmisesta, vai oletko kuullut näitä juttuja oikeiston propakoneistolta?
Mä luulen, että tämä muiden rahoilla eläminen lähti lapasesta siinä kohtaa, kun hanuria ei tarvinnut enää fyysisesti raahata mihinkään luukulle. Kelalla on nettisivuilla hyvät ohjeet - puuttuu vain laskuri, joka näyttäisi että työnteko ei kannata. Jos pitäisi lärvi näyttää luukulla, niin monella voisi häpeä estää edelleen. Noiden nettisivujen ansiosta omista oikeuksista ollaan myös paremmin tietoisia kuin asetusten ja lakien säätäjät. Tälläkin palstalla tunnutaan sentilleen tietävän montako euroa meni taikka tuli versus rehellinen työ.
Paljonko niitä ihmisiä on joiden kuvittelet elävän tukien varassa. Persu?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tämä muiden rahoilla eläminen lähti lapasesta siinä kohtaa, kun hanuria ei tarvinnut enää fyysisesti raahata mihinkään luukulle. Kelalla on nettisivuilla hyvät ohjeet - puuttuu vain laskuri, joka näyttäisi että työnteko ei kannata. Jos pitäisi lärvi näyttää luukulla, niin monella voisi häpeä estää edelleen. Noiden nettisivujen ansiosta omista oikeuksista ollaan myös paremmin tietoisia kuin asetusten ja lakien säätäjät. Tälläkin palstalla tunnutaan sentilleen tietävän montako euroa meni taikka tuli versus rehellinen työ.
Eli ihmiset ovat vihdoin tajunneet, ettei korporaatiot maksa riittävästi palkkaa, ja se vatuttaa oikeistolaisia? Ottaen huomioon miten matalia tuet on, niin on aika surullista jos yritys ei "pysty" maksamaan palkkaa, joka olisi sitä summaa suurempi. Aika huonosti menee sillä firmalla... Oikeastihan niillä firmoilla on vaan ahneet pomot.
Vierailija kirjoitti:
Oot melko tietämätön asioista ja elät luulossa. Ei kai kukaan laske elämäänsä minkään "varaan" tai halua roikkua pelkän strapetsinarun varassa. Ei ole muuta valuuttaa kuin raha. Osa on työkyvyttömiä, se ei vaan mene joidenkin ajatteluun ja uraa ei ole kaikille. Ei ole myös tasa-arvoa. Moni olisi mielellään pienyrittäjä tai firmassa, jos on tilaisuus ja ei ole paheksuttu. Silti on nykyaikana oltava jo muuta kuin pelkkä firmassa työntekijänä -uraajattelu, jos halutaan mitään vapautta ja ihmisyyttä, eikä olla pelkkä orjakone. Ihmiset ovat niin erilaisia. Sen ulkopuolelta pitää löytää myös tapoja olla tai jos haluaa vapaaehtoisesti toimia hyödyksi. Osa haluaa tehdä jopa ilmaiseksi jota et ole huomannut lainkaan! On ihmisiä joille sopii joku ala ja toiselle se ei toimi yhtään. Ihminen ei ole koira kuitenkaan! Että sä käsket ja se juoksee juoksupyörässä. Kaikilla ei ole sama terveys kuin sulla ja olotilat, maailmankatsomus erilainen, osalla sam
ihan sama mikä MAAILMANKATSOMUS on mutta se ei oikeuta loisimaan muiden siivellä.
Vierailija kirjoitti:
No, tukia ei ole koskaan laskettu näin paljon ennen.
Ja vieläkään ei tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät halua laskea elämäänsä tukien varaan. Ei siellä ole kiva olla, olen kokeillut. Sitten on niitä joiden on pakko olla tukien varassa, koska eivät kykene enää työelämään. Meillä on paljon ihmisiä, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta niitä ei päästetä sinne.
Joo, tuilla elävä on kyllä täysin holhouksen alla. Kaikki tilitiedot katsotaan ja joudut tekemään kaikenlaisia selvityksiä. Vaikea ajatella, että täysin terve ja toimintakykyinen tällaista haluaisi.
Yhä useampi laskee elämänsä yhteiskunnan varaan tavalla tai toisella. Kyse on sopimuksista ihmisten välillä. Tukiraha on vain yksi niistä sopimuksista.
Jos nyt oikein aletaan viisastelemaan niin ainahan kaikki on jonkun varassa. Ihminen on lopulta luonnon varassa, jos kaikki menee persilleen nykytilanteesta katsottuna.