Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat laskeneet elämänsä tukien varaan.

Vierailija
01.05.2024 |

Kun eihän niin voi tehdä. On täysin riippuvainen muista. Nyt sitten ihmetellään kun pitääkin muuttaa pienempään asuntoon. Onko nämä ihmiset olettaneet että ne tuet on joku hamaan tappiin jatkuva perustulo johon ei voida koskea? 

Kommentit (280)

Vierailija
221/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.

Kokoaikatyön palkalla pärjää kyllä jos osaa käyttää rahaa.

No ilmeisesti ei pärjää, jos ehdot tuen saamiselle täyttyy.

Kyllä kai tukia saa jos kehtaa hakea.Siksi tukia pienennetäänkin että alkaisi itse pärjääminen kiinnostaa.

Vierailija
222/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse.

Miksi sulla on sijoitusasunto kerrostalossa ja olet vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista ja vastikkeista hölmöliini.

asun omakotitalossa sä asut luukussa ja maksat siitä asuntosijoittajalle eikö ketuta.noh tyhmä kun oot.

Ei, olen kotona.

Raadatko sä töissä?

kyllä että voin pitää hyvää elintasoa että en joudu syömää paskaa ruokaa ja asumaan luukussa niinku sä.nyt tosin lomalla.kyl on kiva kun on rahaa la veneilee sä et lähe kun olet siellä luukussa rahattomana.

Mene armeijaan kasvamaan mieheksi amis.

lopeta paskanpuhuminen.ja mene töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.

Kyllä kai tukia saa jos kehtaa hakea.Siksi tukia pienennetäänkin että alkaisi itse pärjääminen kiinnostaa.

Jotta voidaan jättää yhtiölainat ja vuokrat maksamatta ja taloyhtiöt menevät konkurssiin.

Vierailija
224/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse.

Miksi sulla on sijoitusasunto kerrostalossa ja olet vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista ja vastikkeista hölmöliini.

asun omakotitalossa sä asut luukussa ja maksat siitä asuntosijoittajalle eikö ketuta.noh tyhmä kun oot.

Ei, olen kotona.

Raadatko sä töissä?

kyllä että voin pitää hyvää elintasoa että en joudu syömää paskaa ruokaa ja asumaan luukussa niinku sä.nyt tosin lomalla.kyl on kiva kun on rahaa la veneilee sä et lähe kun olet siellä luukussa rahattomana.

Mene armeijaan kasvamaan mieheksi amis.

Mene itte töihin amis.

Vierailija
225/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nouse.

Ei, olen kotona.

Raadatko sä töissä?

en helvetissä mene lomallavasta 13.5 vaikee  ymmärtäääää

Vierailija
226/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voidaan jättää yhtiölainat ja vuokrat maksamatta ja taloyhtiöt menevät konkurssi

ja sä asut ulkona mut rottien paikka onki ulkona.luulen et olet venäläinen kun tollasta paskaa puhut.ei suomalaiset ole noi tyhmii.

Vierailija
227/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko aloitus on ihan helkkarin typerä. Tollouden multihuipentuma.

Kohta 30 vuotta olen työskennellyt tukia saavien kanssa. Muutama promille heistä on päättänyt elää tukien varassa. Kyllä ne kaikki muut ovat joutuneet elämässään tilanteeseen, jossa joutuu elämään tukien varassa esim. sairastuessaan.

Aika moni meistäkin on joutunut elämään pelkkien tukien varassa esim. opiskellessaan, ollessaan työttömän, äitiyslomalla jne. 

Miten voi verrata opintotukea,äitiysrahaa ja kotona makaaville maksettavaa työttömyysrahaa?

Vierailija
228/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulempa, että lopulta se on hyvin pieni ryhmä, joka ei halua mennä töihin. Toki näitä oman elämänsä sankareita on.

Täällä ei tunnu olevan kovinkaan monella käsitystä siitä, että sinne töihin ei vaan MENNÄ. Sinne pitää tulla valituksi. Jos on ollut ilmaistyössä (työkokeilut, työelämänvalmennukset) yhteensä 8 vuotta ja osan alalla, johon on koulutus, niin ehkä tajuaa, miten hemmetin loukkaavaa on, kun sanotaan että mene  töihin. Menin, 8 vuotta, sain samasta työstä 8-9€ päivä, mistä toiset sai sellaset 2000 - 2800€ / kk. Sain pomoilta kehuja työstäni, mutta palkkapaikkaa en saanut mistään. Eläkettä noista vuosista ei kertynyt senttiäkään, ei myöskään kesälomia, ei ollut työterveyshuoltoa jne.

Paras ystäväni haki helmikuussa erästä työpaikkaa, jossa oli hakijoita 206. Hän ehti hakea kaikkineen lähes 130 työpaikkaa, ennen kuin pääsi nyt toukokuun alussa töihin. 

Itse en ole koskaan päässyt edes haastatteluun sellaiseen paikkaan, jossa hakemuksessa on vaadittu valokuva.

Vierailija
229/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko aloitus on ihan helkkarin typerä. Tollouden multihuipentuma.

Kohta 30 vuotta olen työskennellyt tukia saavien kanssa. Muutama promille heistä on päättänyt elää tukien varassa. Kyllä ne kaikki muut ovat joutuneet elämässään tilanteeseen, jossa joutuu elämään tukien varassa esim. sairastuessaan.

Aika moni meistäkin on joutunut elämään pelkkien tukien varassa esim. opiskellessaan, ollessaan työttömän, äitiyslomalla jne. 

Miten voi verrata opintotukea,äitiysrahaa ja kotona makaaville maksettavaa työttömyysrahaa?

Minulla työttömänä on AMK tutkinto.

Kun opiskelija valmistuu hän voi päästä työmarkkinatuella työkokeiluun.

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset

Vierailija
230/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan tarkoituksella jo lapsena päätin sairastua työkyvyttömäksi vaikeiden traumojen johdosta ja laskea elämäni tukien varaan. Sori vaan veronmaksajat!

Vaikeatkin traumat voidaan hoitaa. Ihmiset selviytyy hirvittävistä asioista ja  pystyvät kuntoutumaan uudelleen normaaleiksi toimiviksi yhteiskunnan jäseniksi.  Miksi sinä uniikki lumihiutale saisit muiden kustannuksella maata kotona hautomassa traumojasi?

Ei sellaista hoitoa ole saatavilla, jos ei siitä kykene itse maksamaan. Julkisella puolella ei saa hoitoa vakavaan traumaperäiseen stressihäiriöön.

Vierailija
231/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on työkokeilussa työttömyyskorvauksella kaupoissa tavaroita hylyttämässä, kirjastoissa töissä ja sairaaloissa jne.

Vierailija
232/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle AP selvinnyt tuo mitä olet kenties vuosia ihmetellyt? Olisiko aika lopettaa ihmetteleminen ja ottaa asioista selvää niin voi lopettaa ihmettelemisen. Ainiin täältähän se vastaus tietysti löytyy.

Vierailija
233/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrittäjänä et maksa tes-palkkaa kokoaikatyöstä ja miksi käytät palkattomia työkokeilijoita? Ahnehditko itselle sijoitusasuntoja ja matkoja?

Vierailija
234/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä elämäntapatyöttömiä. Kun minä olin muutaman kuukauden työtön, niin olin ihan hermorauniona ja mietin, että tulevaisuuteni on pilalla ja mennyttä. Itsetunto oli nollissa ja ei ollut rahaakaan tehdä mitään kivaa, kun asunto oli työttömänä todella kallis pidettävä.

Vierailija
235/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä elämäntapatyöttömiä. Kun minä olin muutaman kuukauden työtön, niin olin ihan hermorauniona ja mietin, että tulevaisuuteni on pilalla ja mennyttä. Itsetunto oli nollissa ja ei ollut rahaakaan tehdä mitään kivaa, kun asunto oli työttömänä todella kallis pidettävä.

Mikä on elämäntapatyötön?

Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.

Vierailija
236/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoissa vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.

Vierailija
237/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapatyötön on se tyyppi, joka ei tajua että suoraan ei mennä hyvään työhön koulusta, vaan aloitetaan vaatimattomammin. Kun ne paskaduunit mistä muut aloitti ei kelvanneet, ei koskaan saanut niitä oikeita töitäkään. Sitten aikaa kului eikä enää kelpaa edes niihin paskaduuneihin.

Opintoja (veronmaksajien rahoilla) voi olla monta, mutta kaikki on sellaisia joilla ei työllisty. Mihinkään hoitajakouluun et tyyppiä saa, sillä on ihan epärealistiset käsitykset omista kyvyistä ja arvosta työmarkkinoilla. 

Vierailija
238/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on työkokeilussa työttömyyskorvauksella kaupoissa tavaroita hylyttämässä, kirjastoissa töissä ja sairaaloissa jne.

Tästä tunnistaa Hönön, sen märkä päiväuuni on jonkun työttömyys ja parasta olisi se, että asunto-oy menisi konkurssiin. 

Vierailija
239/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tunnistaa Hönön, sen märkä päiväuuni on jonkun työttömyys ja parasta olisi se, että asunto-oy menisi 

Putkimies hönö tiainen Kuopiosta, joka ei uskaltanut mennä armeijaan. 🤣🤠😎🥵😬😆

Vierailija
240/280 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tunnistaa Hönön, sen märkä päiväuuni on jonkun työttömyys ja parasta olisi se, että asunto-oy menisi konkurssiin. 

Toi taitaa olla Kokoomuksen unelma, saavat vuokralaisia.