Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat laskeneet elämänsä tukien varaan.
Kun eihän niin voi tehdä. On täysin riippuvainen muista. Nyt sitten ihmetellään kun pitääkin muuttaa pienempään asuntoon. Onko nämä ihmiset olettaneet että ne tuet on joku hamaan tappiin jatkuva perustulo johon ei voida koskea?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsidonnaisuudet poistetaan syksyllä työttömyystuista.
Tosi hyvä. Jokainen kerätköön säästöjä, jos haluaa omistusasunnon pitää.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Jos haluaa omistusasunnon säilyttää niin pitää säästää, ei voi tehdä ulkomaanmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?
Kyllä töitä Suomenniemellä on, niin kuin ennenkin. Ihmiset eivät vaan viitsi mennä enää töitten perään vaan odottavat, että työt lentävät heidän peräänsä. Muuttakaa ihmiset, niin sitä ennenkin työllistyttiin!
Olen hakenut töitä ympäri Suomea enkä ole saanut edes vastauksia takaisin.
Mutta minkään yhden tai kahden kuukauden työn perässä en voi mennä koska lähes aina asuntoon tulee sitoutua vuodeksi ja sitten on jumissa siellä perätaipaleella ilman seuraavaa työtä. Näitä lyhytaikaisia tai osa-aikaisia töitä näyttää olevan suurin osa tarjolla olevista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa omistusasunnon säilyttää niin pitää säästää, ei voi tehdä ulkomaanmatkoja.
Suomen hinnoilla tuosta 595 eurosta varmasti tehdään montakin ulkomaanmatkaa.
Tai no totta puhuen saattaisi tulla halvemmaksi lentolippuineenkin elää siellä ulkomailla tuolla rahalla.
Aikuiset työikäiset ihmiset, ehkä elämänsä parhaassa iässä ja itkevät tukien perään kuin lapset ja vanhukset. Ei mitään kykyä kantaa omaa painoaan itse, vaikka pitäisi olla elämättämässä niitä lapsia ja vanhuksia työllään.
Itketään että asumistuki ja muut yhteiskunnan tuet heikkenee ja kotona pötköttely vaikeutuu. Ennen osattiin hävetä sitä että on taakkana muille, vaikka pitäisi olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli- ja ravintola-alalle on tulossa konkursseja, kun ihmiset vähentävät syömistä ja hotelli yöpymistä.
Saadaan nauraa, kun hotelli päälliköiltä lähtee omistusasunnot.h
1) hotellipäällikkö on yhdyssana
2) he eivät ole suurituloisia
3) olet psykopaatti jos naurat toisen onnettomuudelle
Itse olet psykopaatti, kun haukut työttömiä.
Onneksi ikäsidonnaisuudet lähtee syksyllä työttömyystuista niin saat kilpailla 58- vuotiaana irtisanottuna 12 kuukautta työsopimuksista nuorten kanssa. Työkkäri ei enää hommaa työpaikkaa vanhoille mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen eikä sitä edes enää pienemmillä palkoilla saa.
jankuti jankuti jankuti.mä ainakin asun nyt omistusasunnossa sekä tulevaisuudessakin.kaikki suomen asunnot omistaa joku toi sun omistusasumis jankutus on muute huvittavaa.nostin muuten sun vuokraa ton jankutuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli- ja ravintola-alalle on tulossa konkursseja, kun ihmiset vähentävät syömistä ja hotelli yöpymistä.
Onneksi ikäsidonnaisuudet lähtee syksyllä työttömyystuista niin saat kilpailla 58- vuotiaana irtisanottuna 12 kuukautta työsopimuksista nuorten kanssa. Työkkäri ei enää hommaa työpaikkaa vanhoille mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen eikä sitä ed
Jankuti, jankuti, vuokra ei noussut.
Ja vuokrankorotukset lähtee kauppiailta myynneistä ja yt-neuvotteluita pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan tarkoituksella jo lapsena päätin sairastua työkyvyttömäksi vaikeiden traumojen johdosta ja laskea elämäni tukien varaan. Sori vaan veronmaksajat!
Vaikeatkin traumat voidaan hoitaa. Ihmiset selviytyy hirvittävistä asioista ja pystyvät kuntoutumaan uudelleen normaaleiksi toimiviksi yhteiskunnan jäseniksi. Miksi sinä uniikki lumihiutale saisit muiden kustannuksella maata kotona hautomassa traumojasi?
Kuka ne hoitaa, jos hoitoon ei pääse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen hinnoilla tuosta 595 eurosta varmasti tehdään montakin ulkomaanmatkaa.
Tai no totta puhuen saattaisi tulla halvemmaksi lentolippuineenkin elää siellä ulkomailla tuolla rahalla.
Niin, sikspä ei kannata matkustaa töissä ollessa vaan säästää irtisanomista varten nimittäin jos et maksa laskuja niin ne menevät ulosottoon ja sun asunto ulosottoviraston myyntisivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ikäsidonnaisuudet lähtee syksyllä työttömyystuista niin saat kilpailla 58- vuotiaana irtisanottuna 12 kuukautta työsopimuksista nuorten kanssa. Työkkäri ei enää hommaa työpaikkaa vanhoille
kyllä nousee helvetin jankuttaja.onko kivaa asua kerrostalo luukussa??? hyi helkkari onneks ei tartte.meen ulos grillaa ja huoltaa venettä mites sä ai niiin asut luukussa.
Ei nouse.
Miksi sulla on sijoitusasunto kerrostalossa ja olet vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista ja vastikkeista hölmöliini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?
Kyllä töitä Suomenniemellä on, niin kuin ennenkin. Ihmiset eivät vaan viitsi mennä enää töitten perään vaan odottavat, että työt lentävät heidän peräänsä. Muuttakaa ihmiset, niin sitä ennenkin työllistyttiin!
Pitää olla vakituinen työ jos muutetaan. Pelkkä vuokratakuu 2400 ja muuttoauto 300-500 ja puolisolla on vakituinen työpaikka eli myös hänen pitää saada uusi vakituinen työpaikka.
Kuinka moni työn perässä muuttamaan vaativa olisi valmis siirtämään itsensä ja perheensä toiselle paikkakunnalle esimerkiksi joka toinen vuosi? Tai itse asumaan perheestään kaukana siten, että näkee heitä vain viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse.
Miksi sulla on sijoitusasunto kerrostalossa ja olet vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista ja vastikkeista hölmöliini.
asun omakotitalossa sä asut luukussa ja maksat siitä asuntosijoittajalle eikö ketuta.noh tyhmä kun oot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse.
asun omakotitalossa sä asut luukussa ja maksat siitä asuntosijoittajalle eikö ketuta.noh tyhmä kun oot.
Ei, olen kotona.
Raadatko sä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse.
Ei, olen kotona.
Raadatko sä töissä?
Mene nyt lepäämään, että jaksat raataa ja maksaa verojen kautta tukina muiden vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse.
Ei, olen kotona.
Raadatko sä töissä?
kyllä että voin pitää hyvää elintasoa että en joudu syömää paskaa ruokaa ja asumaan luukussa niinku sä.nyt tosin lomalla.kyl on kiva kun on rahaa la veneilee sä et lähe kun olet siellä luukussa rahattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse.
Ei, olen kotona.
Raadatko sä töissä?
Mene nyt lepäämään, että jaksat raataa ja maksaa verojen kautta tukina muiden vuokrat.
jouduitko muuttamaan pikku pikku yksiöön sekö kiukuttaa ?.hyvä muute että tukia leikattiin.
Minäpä teen etätöitä kotoa, saan palkkaa tästäkin tauosta. Ja samaa ihmettelen, että miten aikuinen ihminen edes kehtaa elää tuilla ja itkeä, ettei saa asua omakotitalossa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä teen etätöitä kotoa, saan palkkaa tästäkin tauosta. Ja samaa ihmettelen, että miten aikuinen ihminen edes kehtaa elää tuilla ja itkeä, ettei saa asua omakotitalossa ilmaiseksi.
Etätöissä kirjoittelet tänne. Onko teams vihreä tai punainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse.
Ei, olen kotona.
Raadatko sä töissä?
kyllä että voin pitää hyvää elintasoa että en joudu syömää paskaa ruokaa ja asumaan luukussa niinku sä.nyt tosin lomalla.kyl on kiva kun on rahaa la veneilee sä et lähe kun olet siellä luukussa rahattomana.
Mene armeijaan kasvamaan mieheksi amis.