Olen aina ihmetellyt ihmisiä jotka ovat laskeneet elämänsä tukien varaan.
Kun eihän niin voi tehdä. On täysin riippuvainen muista. Nyt sitten ihmetellään kun pitääkin muuttaa pienempään asuntoon. Onko nämä ihmiset olettaneet että ne tuet on joku hamaan tappiin jatkuva perustulo johon ei voida koskea?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan. Itse elän omaa elämääni ja enpä viitsi tuhlata aikaani muiden ihmisten elämisen vatvomiseen.
Mutta kun me elätämme näitä kermaperseitä, jotka on ikänsä eläneet tuilla, eikä mene niihin töihin mihin he pääsisivät. Tai ainakin olisi päässeet, ennen kuin makasi 10 v kotona.
Hallitus suunnitteli myös eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, se ei nyt toteutunut, mutta varmasti jatkossa toteutuu eli ei saa omistusasuntoon asumistukea enää eläkkeellä, ei me nuorempi sukupolvi ainakaan tulla saamaan.
Hallitus ei suunnitellut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin. Kyseessä oli VM:n tai jonkin muun tahon oma mietintä mahdollisista säästökohteista.
Eläkäläisten asumistuen poisto tai muuttaminen vastaamaan yleistä asumistukea, ei palvele ketään. Eläkeläisten tulisi siirtyä sosiaaliturvan piiriin ja sellaista ei voida odottaa vanhenevalta tai sairaalta väestönosalta. Muutoinkin näiden leikkausten tarkoitus on vähentää tukia niin paljon, että työn vastaanottamisesta tulisi kannattavaa. Tällaista ei voida soveltaa eläkeläisiin millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan. Itse elän omaa elämääni ja enpä viitsi tuhlata aikaani muiden ihmisten elämisen vatvomiseen.
Mutta kun me elätämme näitä kermaperseitä, jotka on ikänsä eläneet tuilla, eikä mene niihin töihin mihin he pääsisivät. Tai ainakin olisi päässeet, ennen kuin makasi 10 v kotona.
Hallitus suunnitteli myös eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, se ei nyt toteutunut, mutta varmasti jatkossa toteutuu eli ei saa omistusasuntoon asumistukea enää eläkkeellä, ei me nuorempi sukupolvi ainakaan tulla saamaan.
Hallitus ei suunnitellut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin. Kyseessä oli VM:n tai jonkin m
Suunnitteli, mutta se peruttiin, lisäksi hallitus suunnitteli ansiosidonnaisen lyhentämistä 250 päivään, mutta sekin peruuntui. Oli juttu netissä.
En rakenna mitään minkään varaan kuin ehkä seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Kyllä siitä huolimatta se olisi hankalaa jos asuu asunnossa johon on sitoutunut tietyksi ajaksi, tuet laskisivat huomattavasti ja ei olisi vieläkään tiedossa työpaikkaa saati halvempaa asuntoa.
Eikä ole mitenkään helppo elää niin ettei voi laskea minkään varaan koskaan vaan aina suunnittelee seuraavaa ja varautuu katastrofiin tai muutoksiin, mutta tähän on tultu.
Vähentää tukia. Ihmiset hakevat toimeentulotukea tilalle. Jatkossa kannattaa hakea vain kokoaikatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?
Kyllä töitä Suomenniemellä on, niin kuin ennenkin. Ihmiset eivät vaan viitsi mennä enää töitten perään vaan odottavat, että työt lentävät heidän peräänsä. Muuttakaa ihmiset, niin sitä ennenkin työllistyttiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen miksei töitä ole kaikille jotka saa tukia kelasta. Miksei tukia hakevia palkata töihin?
Kyllä töitä Suomenniemellä on, niin kuin ennenkin. Ihmiset eivät vaan viitsi mennä enää töitten perään vaan odottavat, että työt lentävät heidän peräänsä. Muuttakaa ihmiset, niin sitä ennenkin työllistyttiin!
Pitää olla vakituinen työ jos muutetaan. Pelkkä vuokratakuu 2400 ja muuttoauto 300-500 ja puolisolla on vakituinen työpaikka eli myös hänen pitää saada uusi vakituinen työpaikka.
Hallitus leikkasi.
Eli ei saa henkilökohtaista avustajaa enää kotiin. Sukulainen tai puoliso voi hoitaa omaishoidontuella.
Vierailija kirjoitti:
Hotelli- ja ravintola-alalle on tulossa konkursseja, kun ihmiset vähentävät syömistä ja hotelli yöpymistä.
Saadaan nauraa, kun hotelli päälliköiltä lähtee omistusasunnot.
1) hotellipäällikkö on yhdyssana
2) he eivät ole suurituloisia
3) olet psykopaatti jos naurat toisen onnettomuudelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli- ja ravintola-alalle on tulossa konkursseja, kun ihmiset vähentävät syömistä ja hotelli yöpymistä.
Saadaan nauraa, kun hotelli päälliköiltä lähtee omistusasunnot.h
Itse olet psykopaatti, kun haukut työttömiä.
Onneksi ikäsidonnaisuudet lähtee syksyllä työttömyystuista niin saat kilpailla 58- vuotiaana irtisanottuna 12 kuukautta työsopimuksista nuorten kanssa. Työkkäri ei enää hommaa työpaikkaa vanhoille mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen eikä sitä edes enää pienemmillä palkoilla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ikäsidonnaisuudet lähtee syksyllä työttömyystuista niin saat kilpailla 58- vuotiaana irtisanottuna 12 kuukautta työsopimuksista nuorten kanssa. Työkkäri ei enää hommaa työpaikkaa vanhoille mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen eikä sitä edes enää pienemmillä palkoilla saa.
Missä kohtaa tuossa haukuttiin työttömiä kun oikeistiin kirjoitusvirhe ja annettiin pari faktaa? Oletko vammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät halua laskea elämäänsä tukien varaan. Ei siellä ole kiva olla, olen kokeillut. Sitten on niitä joiden on pakko olla tukien varassa, koska eivät kykene enää työelämään. Meillä on paljon ihmisiä, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta niitä ei päästetä sinne.
Joo, tuilla elävä on kyllä täysin holhouksen alla. Kaikki tilitiedot katsotaan ja joudut tekemään kaikenlaisia selvityksiä. Vaikea ajatella, että täysin terve ja toimintakykyinen tällaista haluaisi.
Ei työttömyystukea saavilta kyllä mitään tilitietoja katsota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.
Tuet vääristävät asuntomarkkinoita ja nostavat hintoja. Kärsijöinä ovat tavalliset keskiluokkaiset työssäkäyvät perheet. Asumistuki pitäisi lakkauttaa kokonaan esimerkiksi 10 vuoden siirtymäjaksolla, jolloin se ajettaisiin hallitusti alas.
Ei ne tuet mitenkään vääristä asuntomarkkinoita. Ilman tukia tai tukien kanssa hinnat ovat aivan samat. Ei asumistuet ole mikään syypää keskiluokkalaisten kurjistumiseen vaan liian pienet palkat, ylikouluttautuminen, syrjintä. korruptio, hyväveljeys ja työpaikkakiusaaminen. Eikä keskiluokka o
Huvittavaa miten yksityisen puolen kelakorvaus menee suoraan hintoihin ja "ulkomaalaisten tilille" (ks. vaikka Mehiläisen omistus) mutta asumistuki ei vaikuta yhtään mihinkääm.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan syksyllä työttömyystuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa haukuttiin työttöm
Oletko itse vammainen?
Kerää säästöjä irtisanomista varten, jos meinaat pitää omistusasuntosi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan tarkoituksella jo lapsena päätin sairastua työkyvyttömäksi vaikeiden traumojen johdosta ja laskea elämäni tukien varaan. Sori vaan veronmaksajat!
Kuule, tarumoja on monella, mutta käymme töissä ja maksamme asumisemme itse. Niin olisit sinäkin voinut tehdä. Mutta sinulle ei kelvanneet ne paskaduunit mistä yleensä aloitetaan, niin sitten jäit kotiin hoivaamaan traumojasi.
Korkea aika leikata tukia.
Puhun omasta puolestani. Saan tällä hetkellä minimin eli työmarkkinatuen. En ole työkykyinen. Täytän lomakkeen kerran kuussa, joka päivän kohdalla lukee "työtön", on todella ikävää katseltavaa. Olen itsetuhoinen muutenkin. Myönnän että silloin kun on terve on helppo ajatella että työttömillä on helppoa, täytellään vain jotain lomakkeita ja haetaan töitä jos on pakko. Mutta ei se mene niin, on jatkuva paine niskassa ja tuntee olevansa muiden armoilla. Eri asia jos ei halua mennä töihin, aika moni haluaa mutta terveys ei riitä tai sopivaa paikkaa ei löydy. Ja ihmiset kyselevät miksi et ole töissä?
Ehkä pitäisi pysähtyä miettimään miten voisi auttaa työtöntä sen sijaan että haukkuu. Jos energiaa riittää haukkumiseen niin voisiko sitä riittää siihen että on ystävällisempi kanssaihmiselle? Kaikki työttömät eivät myöskään saa asumistukea tai toimeentulotukea koska puolison tulot vaikuttavat, myös lapsilisiin, vaikka ei olisikaan lapselle sukua. Työssä käyvä voi rasittaa yhteiskuntaa yhtä lailla, esim. lääkekuluilla, vaikka toki yleensä palkasta menee enemmän veroa kuin tuista.
Totta on että nykyinen systeemi kaatuu pian omaan mahdottomuuteen. Byrokratia vie tolkuttomasti rahaa ja julkisen puolen palkat ovat "muurahaistasolla" usein pienet. Liika tasapäistäminenkin on pahasta, jos joku lukee hyvän ammatin ja tekee paljon töitä niin kyllä siitä voi hyvää palkkaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsidonnaisuudet poistetaan syksyllä työttömyystuista.
Tosi hyvä. Jokainen kerätköön säästöjä, jos haluaa omistusasunnon pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut matalapalkka-aloista? Mä saan asumistukea vaikka saan täyttä palkkaa. Olisi kiva jos saisi sen verran palkkaa että sillä voisi kustantaa elämisensä. Vuokrat karanneet käsistä. Tässäkin noussut 6 vuodessa 300 euroa vuokra ja kuitenkin kaupungin vuokra-asunto.
Kokoaikatyön palkalla pärjää kyllä jos osaa käyttää rahaa.
No ilmeisesti ei pärjää, jos ehdot tuen saamiselle täyttyy.
Jännää, kenen nyt odotellaan vuokraavan isoja asuntoja? Laskevatko hinnat vai jäävätkö tyhjilleen??