Negaaminen iskemisessä
Onko teitä yritetty koskaan negaamalla iskeä? Oletko itse negannut? Onko tämmöinen oikeasti tuottanut tulosta jollekin? Mietin jos kokeilisin tätä yhteen nättiin naiseen. Luultavasti saa vain kehuja miehiltä niin tällä voisin erottua joukosta ja saada hänen huomionsa. 🤔
Kommentit (408)
Mulle on tullut yksi negaaja vastaan. Maku meni hänen tökerön kommenttinsa jälkeen ja se juttu loppui samantien siihen. Mies oli just sen tyylinen että varmaan lukee jotain oppaita ja notkuu ylilaudalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä oikein kirjoitetaan? On vaikka kuinka paljon esimerkkejä siitä, että aluksi hyvinkin negatiiviselta tuntunut suhde on kääntynyt mitä syvimmäksi rakkaudeksi.
En tiedä yhtäkään. Hollywood-leffoistako olet moista nähnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku mies tokaisi missä tahansa päin maailmaa "Hey ho, let's go!", vaikka olisi muusikko, en kuuntelisi enempää. Total red flag.
Nyt oon pikkasen shokissa. Onko tossa lauseessa se "Ho" siis h.. ra.
Oon aina luullut että on ihan vaan huudahsus!
Kertokaa nyt seuraavaksi että joulupukki huutelee hävyttömyyksiä!!!!
Ho Ho Ho! 🥶😲
Joulupukkihan on pukki.
No niin muuten onkin. Shokki syvenee. Maailmankuvani viattomuus on kadonnut. Voi itku.
En saa unta tänä yönä.
Negaamista on opetettu "Pelimiehen käsikirjassa" joka siis oli suomenkielinen verkkosivusto joskus 2000 - luvun alkupuolella tarkoituksenaan opettaa keinoja naisen iskemiseen. Tässä sen tallenne Internet Archiven puolelta vuodelta 2007 kohdasta "keskustelu".
https://web.archive.org/web/20071230022016/http://kasikirja.fi/03keskus…
Kuten huomaatte on negaaminen näissä esimerkeissä paljon esillä. Siitä oli ohjeessa ihan oma kohtansakin:
"Negaukset
Negatiiviset huomautukset
Kiusaa naista keskustelussa verbaalisesti, purista naisen "p4lleja" ja anna negatiivisia huomautuksia eli negauksia. Niitä voi antaa erityisesti niille kaikkein kauneimmille naisille, sillä muille naisille niitä annettaessa niistä ei ole vastaavaa hyötyä.
Negauksen tarkoitus on viestittää juuri tavatulle kauniille naiselle, ettei negauksen heittänyt mies ole kiinnostunut naisesta. Negauksen heittänyt mies esittää välinpitämätöntä kaunista naista kohtaan jollain monimerkityksellisellä lauseella tai näennäisen epähuomiossa esitetyllä loukkauksella.
Negauksen idea ei koskaan ole olla julma, sitä käyttäessään ei saa myöskään olla vihainen naista kohtaan eikä sen tarkoituksena ole satuttaa naista henkisesti. Se on tarkoitettu sanottavaksi välinpitämättömällä asenteella yleensä keskustelun aluksi ja myös keskustelun aikana tyypillisesti kauniille ja todella kauniille naisille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että tästä lähtien voi ottaa miesten ilkeilyt ja haukkumiset merkkinä kiinnostuksesta?
Kyllä. Kiinnostus ei välttämättä ole positiivista.
Teinien ja lasten maailmassa haetaan huomiota huonolla käytöksellä, mutta kyllä se ainakin minun maailmassani on harvinaista, että aikuiset käyttäytyvät samalla tavalla. Ei siitä ainakaan mitään seksuaalista jännitettä synny, jos käyttäytyy oudosti ja teinimäisesti.
Vaikka ei sitä kyllä synny muutenkaan, elleivät tähdet ole kohdallaan. Ilmeisesti iskuoppaissa koetetaan luoda vaikutelmaa, että kaikki naiset ovat samanlaisia ja että olisi olemassa jokin kaava, millä pääsee naisten kanssa tekemisiiin. No, kannattaa uskoa ennemmin omiin kokemuksiin siitä onko näin. Mikäpä estää kokeilemasta negaamista, se on omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Negaamista on opetettu "Pelimiehen käsikirjassa" joka siis oli suomenkielinen verkkosivusto joskus 2000 - luvun alkupuolella tarkoituksenaan opettaa keinoja naisen iskemiseen. Tässä sen tallenne Internet Archiven puolelta vuodelta 2007 kohdasta "keskustelu".
Kuten huomaatte on negaaminen näissä esimerkeissä paljon esillä. Siitä oli ohjeessa ihan oma kohtansakin:
"Negaukset
Kiusaa naista keskustelussa verbaalisesti, purista naisen "p4lleja" ja anna negatiivisia huomautuksia eli negauksia. Niitä voi antaa erityisesti niille kaikkein kauneimmille naisille, sillä muille naisille niitä annettaessa niistä ei ole vastaavaa hyötyä.
Negauksen tarkoitus on viestittää juuri tavatulle kauniille naiselle, ettei negauksen heittänyt mies ole kiinnostunut naisesta. Negauksen heittänyt mies esitt
Kiitos tästä. Olen melko varma, että tuo mies kokeili tekniikkaa minuun. Tuossahan on pieni paradoksi eli miten mies esittää, ettei ole kiinnostunut naisesta, kun kuitenkin pysyy kintereillä koko coctail-tilaisuuden ajan niin että hänet joutuu häätämään. Ei sitä oikein muuten voi tulkita kuin epäonnistuneeksi yritykseksi tehdä tuttavuutta. Ainakin yksi aihe oli nimeni.
Itselleni on random mies tullut sanomaan että näyttäisin huippumallilta jos en olisi liian lyhyt ja lihava. Olen normaalipainoinen mutta lyhyt kyllä. Onko tuo negaamista? Kun se toisaalta on tottakin että malliksi näillä mitoilla ei pääsisi. Mutta en ymmärrä miksi se piti tulla sanomaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
En tarkalleen tiedä, mitä on negaaminen, kun en somea harrasta muuten kuin täällä nimettömällä keskustelupalstalla, välillä toisella ilman nimimerkkiä ja tiliä. Mutta näköjään on yleinen termi, kun täällä kaikki heti sen ymmärtävät. Ja ymmärrän sen englannin kautta, mutta tuli kyllä taas onnellinen olo siitä, että vaikka olen sinkku ja alle 30, en ole tuollaista iskemisten suhteen sitten joutunut kohtaamaan, kun en käy missään tai käytä somea. Ehkä se some on se NEGAAMISEN aiheuttava paha vihollinen, jo koko otsikko kuulosti kauhealta. Mutta älkää olko somessa sitten, niin ei kukaan teitä negaa. Ei ole minua negattu vielä, voi johtua tietyn somen puutteesta tai sitten vain hyvästä tuurista.
En ole enää somessa itsekään mutta kaikki negailut tapahtuneet irl baarissa, koulussa tai ihan kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on random mies tullut sanomaan että näyttäisin huippumallilta jos en olisi liian lyhyt ja lihava. Olen normaalipainoinen mutta lyhyt kyllä. Onko tuo negaamista? Kun se toisaalta on tottakin että malliksi näillä mitoilla ei pääsisi. Mutta en ymmärrä miksi se piti tulla sanomaan minulle.
Itsekin ihmetellyt vuosien varrella tuntemattomilta miehiltä saamiani ulkonäköön liittyviä negatiivisia kommentteja. Miksi ne piti tulla minulle, tuntemattomalle kertomaan. Eivätkä itsekään mitään komeita miehiä olleet. Jos itse näen epäviehättän miehen, käännän pääni pois. Ei tulisi mieleenikään mennä miestä haukkumaan päin näköä. Luulisi miehenkin osaavan jättää epäviehättävät naiset huomiotta ja kokonaan rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
"Negaukset
Negauksen tarkoitus on viestittää juuri tavatulle kauniille naiselle, ettei negauksen heittänyt mies ole kiinnostunut naisesta. Negauksen heittänyt mies esitt
Kuulostaa niin ääliömäiseltä kuin vain voi olla. Että muka ohimennen piikittelee. Itse pitäisin tuollaista miestä tilannetajuttomana möläyttelijänä ---> ei jatkoon.
Jouduin nuorempana usein negaamisen kohteeksi, mutta en tiennyt, että se oli jokin miesten iskuyritys, ilmiölle on tullut nimi vasta nyt myöhemmin. Yksinkertaisesti ajattelin silloin, että jotkut miehet kai vaan muuttuvat viinaa saatuaan riidanhaastajiksi. Tai vaihtoehtoisesti ajattelin, että ko. mies oli luultavasti yrittänyt iskeä monia naisia sinäkin iltana, eikä onnistunut kertaakaan ja oli siksi tullut avoimen vihamieliseksi naisia kohtaan ja purki vihaansa sillä lailla näkemiinsä naisiin.
Olen naimisissa aikoinaan lähes ammattimaisen naistenmiehen kanssa. Hän kehui minua kauniiksi joka päivä, kun tapailimme. Sellainen teki minuun vaikutuksen, sillä minulla on ulkonäköni suhteen huono itsetunto. Järjellä käsitän olleeni nuorena todella kaunis ja missityyppiä ja kadullakin on pysäytetty ja pyydetty malliksi useamman kerran. Silti en muista tavanneeni ketään muuta miestä, joka olisi koskaan kehunut minua kauniiksi. Kaikenlaisia arvosteluja ja solvauksia sen sijaan kuulin miehiltä baareissa paljon.
Kerran mies, jota en tavannut kertoi kuinka tykkää enemmän bruneteista (itse olen blondi). Lisäksi naureskeli ei hyväntahtoisesti sille, että olen kasvissyöjä. Käänsi mun kysymykset hänelle syyttelyksi ja kun sanoin, että kommunikaatiomme on vaikeaa ja että en näe syytä jatkaa, niin hän vain lisäsi vettä myllyyn ja väitti mun olevan vakava tosikko. Kertoi sitten fanittavan Andrew Tatea. Olisi kuitenkin halunnut vielä kaiken tämän jälkeen tavata ja kun sanoin ei, niin väitti, että kyllä hän pääni vielä kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmetellyt vuosien varrella tuntemattomilta miehiltä saamiani ulkonäköön liittyviä negatiivisia kommentteja. Miksi ne piti tulla minulle, tuntemattomalle kertomaan. Eivätkä itsekään mitään komeita miehiä olleet. Jos itse näen epäviehättän miehen, käännän pääni pois. Ei tulisi mieleenikään mennä miestä haukkumaan päin näköä. Luulisi miehenkin osaavan jättää epäviehättävät naiset huomiotta ja kokonaan rauhaan.
Tuota minäkin olen aina ihmetellyt. Joillain miehillä on joku kuvitelma, että heillä on oikeus kommentoida naisten ulkonäköä. En minäkään mene epäviehättävälle miehelle sanomaan, että kylläpä olet ruma!
Eli sen negaamisen idea on siis esittää että ei kiinnosta vaikka kiinnostaa? Miksei voi vaan pelata avoimin kortein jos kiinnostaa? En tajua.
Olen pitänyt tätä aiemmin vaan kiusaamisena mutta ilmeisesti minua on yritetty iskeä lukuisia kertoja. On naurettu että olisin ihan siedettävän näköinen jos en olisi punapäinen ja maalaisin pisamat piiloon, laihduttaisin 10kg tai menisin perseleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Eli sen negaamisen idea on siis esittää että ei kiinnosta vaikka kiinnostaa? Miksei voi vaan pelata avoimin kortein jos kiinnostaa? En tajua.
No niinpä. Varsinkin kun naiset yleensä pitävät miestä, joka pitää häntä viehättävänä ja haluttavana, erittäin kiinnostavana. Mitä enemmän joku mies vaikuttaa minua himoitsevan, sitä enemmän minäkin alan hänestä pitää. Niinhän miehetkin varmaan reagoivat. Jos joku nainen tuntuu pitävän jotain miestä super mahtavana, seksikkäänä, haluttavana ja miehekkäänä, niin tasan se mies alkaa tykåtä ko naisests
Vierailija kirjoitti:
Kerran mies, jota en tavannut kertoi kuinka tykkää enemmän bruneteista (itse olen blondi). Lisäksi naureskeli ei hyväntahtoisesti sille, että olen kasvissyöjä. Käänsi mun kysymykset hänelle syyttelyksi ja kun sanoin, että kommunikaatiomme on vaikeaa ja että en näe syytä jatkaa, niin hän vain lisäsi vettä myllyyn ja väitti mun olevan vakava tosikko. Kertoi sitten fanittavan Andrew Tatea. Olisi kuitenkin halunnut vielä kaiken tämän jälkeen tavata ja kun sanoin ei, niin väitti, että kyllä hän pääni vielä kääntää.
Lisäksi kehuskeli älykkyydellään ja haukkui minua tyhmäksi.
On kyllä. Eräs puolituttu mies haukkui musta kaiken. Tämä siis kesti useita viikkoja ja olosuhteiden pakosta nähtiin toisiamme. Hän arvosteli negatiivisesti mun kropan, musiikkimaun, ruoat, nimen, hiukset, vaatteet, huumorin, siis aivan kaiken. Kunnes lähetti tekstiviestin, että tykkää musta ja haluaisi tutustua paremmin. Seisoi siis mun vieressä lähettäessään viestin. En todellakaan halunnut olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Eräs puolituttu mies haukkui musta kaiken. Tämä siis kesti useita viikkoja ja olosuhteiden pakosta nähtiin toisiamme. Hän arvosteli negatiivisesti mun kropan, musiikkimaun, ruoat, nimen, hiukset, vaatteet, huumorin, siis aivan kaiken. Kunnes lähetti tekstiviestin, että tykkää musta ja haluaisi tutustua paremmin. Seisoi siis mun vieressä lähettäessään viestin. En todellakaan halunnut olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Miten joku voi kuvitella että tuollainen haukkuminen saa naisen kiinnostumaan 👿
Vaivaudut kirjoittamaan pitkät läpinät ja jaaritukset. Et kuitenkaan vaivautunut lukemaan ketjua, jossa negaaminen selitetään. Tai vaikka googlaamaan sitä. Silloin sinulle olisi selvinnyt, että negaaminen ei ole netti-ilmiö tai liity someen. Koko tekstisi on siis turha.
Miksi osa "keskustelijoista" toimii näin?