Vappujuhlinta Helsingissä näyttää tosi teennäiseltä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010397951.html
Kaikki on olevinaan niin hienoja mutta näyttävät naurettavilta Mimosoineen
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Siis minä ihmeen mimoso?
Anteeksi. En syytä puhelintani, kuten täällä yleensä. En itsekään tiedä, mitä tarkoitin.
- ap
Ei täällä kukaan mieti että ollaanpa nyt hienoja, vaan ihmiset on rentoutumassa ja pitämässä hauskaa. Ap hanki elämä. Olet katkera.
Pitäiskö kuorruttaa itsensä lannalla että olisi ap:lle hyvä? Sit ei olis liian hieno?
Kukin tyylillään. Keksi sinäkin ap itsellesi mieluinen tapa viettää vappua.
Alaston Havis Amanda saa ainakin lakkinsa.
Tulee mieleen tarina keisarin uusista vaatteista.
Kylläpä nyt hiertää toisten vapun vietto :D
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö kuorruttaa itsensä lannalla että olisi ap:lle hyvä? Sit ei olis liian hieno?
Menkää kotiin, neukkukuution seinät on kalliita
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt hiertää toisten vapun vietto :D
Kermaperseet ärsyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Helsinkiläisistäkin juhlii kotonaan; tänään meillä grilli kuumenee, IPA kylmenee ja siemaillaan pari jäistä mansikka-margaritaa.
IPA on paskaa
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa 🤣
Kaivarin vappupiknikki on hyvin helsinkiläinen ylemmän keskiluokan traditio. Piknikkejä suunnitellaan ja järkkäillään pitkään. Tarjottavathan ovat laadukkaita, ei todellakaan säästellä skumpassa tai tarjottavissa. Piknikillä vietetään keväsitä aamupäivää omien ystöävien, tuttavien kanssa ja toisten samanlaisten ylemmän keskiluoka seurueiden kanssa. Kaivarissa on vessoja. En itse helsinkiläisenä ole koskaan viihtynyt Kaivarissa, mutta olenkin syntynyt työväenluokkaan, vaikka olenkin tehnyt luokkaretken.
Vierailija kirjoitti:
Kaivarin vappupiknikki on hyvin helsinkiläinen ylemmän keskiluokan traditio. Piknikkejä suunnitellaan ja järkkäillään pitkään. Tarjottavathan ovat laadukkaita, ei todellakaan säästellä skumpassa tai tarjottavissa. Piknikillä vietetään keväsitä aamupäivää omien ystöävien, tuttavien kanssa ja toisten samanlaisten ylemmän keskiluoka seurueiden kanssa. Kaivarissa on vessoja. En itse helsinkiläisenä ole koskaan viihtynyt Kaivarissa, mutta olenkin syntynyt työväenluokkaan, vaikka olenkin tehnyt luokkaretken.
Typerä perinne joka pitäisi kieltää!
Kunhan muistatte siellä puistossa kännätessänne että huomenna on torstai ja tavallinen työpäivä.
Vai piknikki? Ryyppäämässä ne siellä on.
Ikävä, että sinusta tuntuu siltä, ap. Olin tänään aamulla Ullanlinnanmäellä kuuntelemassa Ylioppilaskunnan Laulajia, ja minusta oli hieno kokemus, kuten myös kaikkien niiden valkolakkien näkeminen. Suomessa arvostetaan sivistystä, ja vappu on siitä näkyvä merkki.
Kerro, miten Helsingin ulkopuolella sitten vietetään sitä autenttista vappua? Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä, että sinusta tuntuu siltä, ap. Olin tänään aamulla Ullanlinnanmäellä kuuntelemassa Ylioppilaskunnan Laulajia, ja minusta oli hieno kokemus, kuten myös kaikkien niiden valkolakkien näkeminen. Suomessa arvostetaan sivistystä, ja vappu on siitä näkyvä merkki.
Kerro, miten Helsingin ulkopuolella sitten vietetään sitä autenttista vappua? Kiinnostaa.
Yäk mitä teeskentelyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä perinne joka pitäisi kieltää!
Oletko kateellinen vai mikä on? Ei ole rahaa tarjoilla seureellesi skumppaa ja mansikoita vai eikö ole ketään edes tulossa seurueesi? Anna ylemmän keskiluokan juhlia, miten se on sinulta pois?
Olen ylioppilas toisin kuin moni hekan talossa jossa asun. Mutta en ikinä juhli tai käy keskustassa vappuna en vuoden vaihtuessa. Tänään ollut hyvä pyykkipäivä, ei yhtään tunkua talopesulassa.
Ihan helsinkilänen olen, syntyperäinen. Mieheni savosta. Vietetään vappua ullanlinnanmäellä auringonpaisteessa picnicillä. Kiva vappupäivä. Miehelleni ullanlinnanmäelle meno tärkeämpi perinne, kun minulle Helsingissä syntyneelle. Eikö ole pääasia, että jokainen viettää vappua miten parhaaksi näkee ja on onnellinen. Meillä ollut huippukiva vappupäivä.
Hyvä analyysi teeskentelijöistä ja hienostelijoista