Vappujuhlinta Helsingissä näyttää tosi teennäiseltä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010397951.html
Kaikki on olevinaan niin hienoja mutta näyttävät naurettavilta Mimosoineen
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Helsinkiläisistäkin juhlii kotonaan; tänään meillä grilli kuumenee, IPA kylmenee ja siemaillaan pari jäistä mansikka-margaritaa.
Pääosa meistä helsinkiläisistä ovat kutsuttuna toistensa koteihin. Lapsiperheiden juhliaa ja yhteisiä brunsseja🥰 Kaivariin ei mene kukaan fiksu antamaan lasten nähdä tuota örvellystä. Siellä on aina kylmä vaikka aurinkokin paistaisi, kännisiä ihmisiä. Ei hyvä lapsille
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Seisoskelu kusisella kylmällä keväisellä nurmikolla ilman mitään mukavuuksia lähimaillakaan (esim. vessa käsienpesumahdollisuudella) halpaa kuohuviiniä lipittäen ja persetäisyydellä seisovan naapuriryhmän "hauskanpitoa" kuunnellen on olevinaan hienoa, suorastaan elämää suurempi nautinto. En ole koskaan ymmärtänyt.
Toista se oli ennen ilmastokriisiä. Paljain jaloin ja kesävaatteissa vappuna. Kuinka kylmä oliskaan jos Suomen ilmasto ei lämpenisi 2 kertaa nopeammin kuin muu maailma
Vierailija kirjoitti:
Siis minä ihmeen mimoso?
AP on laiska, tyhmä ja herkkä kuin mimosan kukka.
Ohjusisku HELLsinkiin, paikka matalaksi, ei tuu ikävä.
En muista että meillä maaseudulla olisi edes juhlittu vappua mitenkään. Joten kiva että ihmiset nauttii keväästä ja auringosta ja saa hassutella ja herkutella. Jotain iloa täytyy elämässä olla.
VÄÄRIN JUHLITTU!
MINÄ KIELLÄN SEN!!
t: ankeuttaja kokkare
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun 10 putinistia rassaa sua peräsuoleen niin vieläkin mietit että onneksi ainakaan Helsinkiä ei enää ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki EI ole metropoli vaan tuppukylä
No mitäs ne Suomen pikkukylät sit on? Paskatunkioita?
Vierailija kirjoitti:
Juntit leikkii taas hienompaa mitä onkaan. Vappubrunssi my ass
Junantupmat taas nillittämässä
Vierailija kirjoitti:
kukas teitä maalaisia sitten elättää, olette vain kuluerä ette muuta
Mua lähinnä ahdistaa lukea noita "ollaan oltu tässä kohdassa vuodesta seitkytkaks ja ei kyllä millään enää jaksaisi mutta perinteet velvoittaa jaadijaa..." Voin kuvitella mikä ressi alkaa väsäämään ja kokkaamaan ja keksimään milloin mitäkin erikoisuuksia. Pakataan ja puretaan ja pystytetään ja roudataan, jotta voi pari tuntia useimmiten hytistä umpijäässä ja leikkiä, että kivaa on. Ymmärrän sen, että joskus mennään, kun on hyvä sää ja sattuu huvittamaan, mutta tuollainen pakkohauska hampaat irvessä on jotenkin säälittävää. Siitä just syntyy se vapunvieton esittämisen vaikutelma. Itse on oltu vappuna milloin reissussa, milloin piknikillä, milloin kylässä ja milloin maratontapahtumassa. Ja aina on kivaa.
Oi, näyttää kivalta kun aurinkokin paistaa. On hienoa että suomessakin osa osaa juhlia ilman örvelö kännejä.
Itse en suomessa asu ja rakastan tämän asuinmaani tapaa juhlia. Lähes kaikkea juhlitaan näyttävästi ja kuuluvasti 💃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit vetää sen kaurapuurosi naamaan ja lähteä pellolle ajamaan paskaa. Ei se meitä muita liikuta sen enempää.
Mene sinä stadiurpo vaan ullikselle ja paskanna nurmikolle kuten muutkin aidot stadilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä suakin ap nyt vituttaa.
Helsinkiläiset mulkerot vituttavat muitakin kuin ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junantupmat taas nillittämässä
Olen junantuoma helsinkiläinen eikä minulla ole nillittämisen aihetta vapusta.
Eikä ainoastaan teennäiseltä vaan ovat kuin siat vatukossa; sotkevat omaa kaupunkiaan. Kukaan niistä kuspästä ei varmasti siivoa jälkiään.
Onneksi helsingin väestönvaihto pitää huolen että 15v päästä vappua ei vietetä. Ramadania sen sijaan
Perinne kaivopuistoon menemisestä vappuna on todella typerä ja naurettava. Eihän se edes ole mikään puisto, ei yhtään puuta edes jos niitä rannassa kituvia risukkoja ei lasketa.
Siellä tarvitsee lämpimät vaatteet koska mereltä puhaltaa aina eikä suojaa ole. Ei ole vessoja eikä muitakaan palveluita. Kyllä heseläiset ovat tyhmiä mutta se jo tiedettiin. Hieno 600000 asukkaan metropoli oikein.
Siis minä ihmeen mimoso?