Millainen ihminen ei mene silmäleikkaukseen jotta näkö paranisi kertaheitolla?
Kommentit (46)
En ehkä haluakaan niistä eroon. =)
Olen likinäköinen.
Kysyin optikoltani leikkauksesta muutama vuosi (ehkä 6v) sitten. Hänen mielestään minun ei kannattanut mennä leikkaukseen, koska näköni muuttuu jatkuvasti. Kävin juuri näöntarkastuksessa ja näköni oli hiukan huonontunut. Edellisellä kerralla se oli hiukan parantunut. (Käyn noin vuoden välein.)
Lisäksi olen kuullut, että hämäränäkö huononee leikkauksen myötä merkittävästi. Ajan autoa pääsääntöisesti hämärällä/ pimeässä.
Ovatko leikkaustekniikat parantuneet niin merkittävästi tuosta noin kuuden vuoden takaisesta, et minun kannattaisi harkita leikkausta?
Minun ei tarvitse siristellä silmiäni, minulla on lasit/piilolasit joilla näen selvästi siristelemättä.
Vierailija:
Olen likinäköinen.
Kysyin optikoltani leikkauksesta muutama vuosi (ehkä 6v) sitten. Hänen mielestään minun ei kannattanut mennä leikkaukseen, koska näköni muuttuu jatkuvasti. Kävin juuri näöntarkastuksessa ja näköni oli hiukan huonontunut. Edellisellä kerralla se oli hiukan parantunut. (Käyn noin vuoden välein.)Lisäksi olen kuullut, että hämäränäkö huononee leikkauksen myötä merkittävästi. Ajan autoa pääsääntöisesti hämärällä/ pimeässä.
Ovatko leikkaustekniikat parantuneet niin merkittävästi tuosta noin kuuden vuoden takaisesta, et minun kannattaisi harkita leikkausta?
Minun ei tarvitse siristellä silmiäni, minulla on lasit/piilolasit joilla näen selvästi siristelemättä.
Itse en mene koska:
A) Ei ole varaa
B) Olen joutunut uusimaan lasit jo 8 kertaa lasien saamisen jälkeen, koska näkö on huonontunut koko ajan.
C) Pelkään tuota toimenpidettä
Silmäleikkauksessa kuitenkin hiotaan silmän kudoksia eli sitä ei voi tehdä kovin montaa kertaa, jos näkö alkaa uudelleen huononemaan.
Lisäksi toisilla tulee muutenkin voimakas plus-ilmiö iän myötä, jolloin on vain ojasta allikossa. Mulla on 20 ikävuodesta 30:een ikävuoteen koko ajan laskeneet miinukset eli luultavasti 35-40-vuotiaana pääsen plussan puolelle. Ei tässä olisi mitään järkeä mennä leikkaamaan..
Esimerkiksi silmän rakenteellisten ominaisuuksien (mm. sarveiskalvon ohuus ja muoto) tai joidenkin silmäsairauksien takia, tai siksi että hänen näkönsä huonontuminen ei ole vielä loppunut, tai sellainen jolla on paha taittovika...
Jokainen joka on ollut silmäleikkauksessa tai sitä edeltäneessä konsultaatiossa (ap ei selvästikään kuulu näihin ihmisiin) tietää, että on vaikka kuinka paljon syitä, mitkä estävät leikkauksen tekemisen! Läheskään kaikille sitä ei voida tehdä!
Typerä kysymys.
t. Lasik-leikkauksella näkönsä korjauttanut
Ja joka näyttää tosi rumalta ilman silälaseja.
Mutta näkö huonontuu edelleen, joten en voi mennä leikkaukseen. Eikä mua silmälasit haittaa.
pelkään että joku menisi pieleen, näkö menis, herkät silmät,
ja koska ikänäkö kuitenkin heikkenee (+), miinuksien korjaamisesta ei ole iloa keski-iän lähestyessä kauaa. Enkä nyt muutenkaan ole missikisoihin menossa enää kolmikymppisenä, aivan sama käytänkö trendilasejani. Enkä edes harrasta mitään, laskettelua mutta siinä voin käyttää piilolaseja.
Vierailija:
Esimerkiksi silmän rakenteellisten ominaisuuksien (mm. sarveiskalvon ohuus ja muoto) tai joidenkin silmäsairauksien takia, tai siksi että hänen näkönsä huonontuminen ei ole vielä loppunut, tai sellainen jolla on paha taittovika...Jokainen joka on ollut silmäleikkauksessa tai sitä edeltäneessä konsultaatiossa (ap ei selvästikään kuulu näihin ihmisiin) tietää, että on vaikka kuinka paljon syitä, mitkä estävät leikkauksen tekemisen! Läheskään kaikille sitä ei voida tehdä!
Typerä kysymys.
t. Lasik-leikkauksella näkönsä korjauttanut
Minulle leikkausta ei voitu tehdä koska sarveiskalvoni on liian ohut.
menisin viivana, jos ois varaa, likinäköä -7...
Lisäksi toinen mokoma tonni piilareista ja nesteistä plus aurinkolaseista vahvuuksilla. Kyllä leikkaukseen menemällä säästää pidemmän päälle isoja summia, kun ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi erikoiskäsitellyistä linsseistä ja kertakäyttöpiilareista ym. Että köyhän kannattaa kyllä vaikka ottaa lainaa ja mennä siihen leikkaukseen, ennemmin kuin kituutella rumilla, epätrendikkäillä pokilla joissa on liian paksut linssit...
En halua menettää näköäni hoitovirheen takia.
Toimii oikein hyvin mulla, joten tällä hetkellä ei houkuttele lähteä leikkaukseen, jonka onnistumisesta ei ole takeita.
Ei oo rahaa. Muuten olisin mennyt jo.
linssit, miinusta on reippaasti ja samoin taittovikaa, pokatkin on d&g, maksoi ihan 200 euroa tämä paketti joulukuussa Instrussa. En käytä piilareita joka päivä, mutta niihin menee mulla vuodessa parikymppiä. Hurjaa, eikö?
Siihen päälle pulitin Marc Jacobsin pokista reilu 400 euroa. Että sillä hinnalla olis tainnu jo korjauttaa silmänsä...
Tämä aihe kyllä kuvastaa hyvin fanaattisten natsiav-mammojen ajatusmaailmaa. Kaikki vähänkin poikkeava ja epätäydellinen pitää karsia maailmasta. Enää ei saisi olla edes likinäköinen.
Ja linsseissäkin on isoja eroja. Laatu maksaa, mutta näyttääkin sitten paremmalta (etenkin jos on paljon miinusta).
pelkää ettei se kuitenkaan (pitemmän päälle) auta,
jolla on muutenkin herkät silmät ja
joka pelkää hämäränäön menetystä.
Eli minä.