Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei mene silmäleikkaukseen jotta näkö paranisi kertaheitolla?

Vierailija
24.01.2007 |

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärit itsekään ei käy, eikä ole rahasta kiinni. En halua olla se yksi, jolle tulee infektio, ja silmät ovat pilalla. Tai jotain muuta vastaavaa. Miksei läskit mene rasvaimuun, tai ruman nenän omaavat mene nenäleikkaukseen? Leikkaus on aina riski.

Vierailija
2/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasit ovat -9, ei pystytä korjaamaan kokonaan. Olen käyttänyt silmälaseja 7-vuotiaasta, ne ovat osa minua. Tarvittaessa voin käyttää piilareita, jos lasesita on haittaa. Kaikesta huolimatta tutuissa paikoissa en tunne itseäni sokeaksi ilman lasejanikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen kuin minä. haluaisin olla ilman laseja mut leikkaus ei lääkärin mukaan tuo minulle apua. olen pettynyt.

Vierailija
4/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät itsekään välttämättä luota leikkauksen lopullisuuteen. Silmäleikkauksia on tehty suhteellisen vähän aikaa eikä pitkä ajan seurantatutkimusta ole. Moni otti jo esille ikänäön - vielä ei voida sanoa miten leikatut silmät näkevät kun ikänäkö alkaa painamaan.

Lisäksi on sekin juttu, että mikäli sinulle sattuu jokin onnettomuus jossa silmä vaurioutuu (tai silmäsairaus), vian korjaaminen voi olla hankalaa tai jopa mahdotona leikatussa silmässä.

Vierailija
5/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät itsekään välttämättä luota leikkauksen lopullisuuteen. Silmäleikkauksia on tehty suhteellisen vähän aikaa eikä pitkä ajan seurantatutkimusta ole. Moni otti jo esille ikänäön - vielä ei voida sanoa miten leikatut silmät näkevät kun ikänäkö alkaa painamaan.

Lisäksi on sekin juttu, että mikäli sinulle sattuu jokin onnettomuus jossa silmä vaurioutuu (tai silmäsairaus), vian korjaaminen voi olla hankalaa tai jopa mahdotona leikatussa silmässä.

Vierailija
6/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen ja joudun hankkimaan uudet voimakkaammat lasi noin vuoden välein. Silmäleikkausta ei suositella ellei näkö ole ollut stabiili 2-3 vuotta.

Vierailija
7/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä onkin tullut jo monet hyvät perustelut leikkaamatta jättämiselle.

Vierailija
8/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kyllä tarvii lasejakaan, joten ei koske mua... Tämän perustelun olen kuullut järkeviltä omilla aivoillaan ajattelevilta ihmisiltä. Jonkun mielestä oli tyhmää ettei mene leikkaukseen! Hah hah :-D

Vierailija
9/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei siis vielä tiedä, mitä tapahtuu esim. 30 vuoden kuluttua operaatiosta. Toki tekniikka kehittyy, mutta kovin nuorena ei kannata, jos on vähänkin silmissä tulehduksia tai muuta riskiä lisäävää.

Vierailija
10/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vaarantaa silmiään.

Vierailija
11/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla kun sattuu olemaan tosi huono näkö, niin en halua sitä, että silmät menisivät pilalle leikkauksen vuoksi. Sitäpaitsi, olen sinut huonon näköni kanssa. En tarvi nostaa omaa itsetuntoani menemällä silmäleikkaukseen!

Vierailija
12/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. on aivan eri asia, jos on -3 kuin -10 rillit. Jo ulkonäöllisesti, mutta myös " näkövammaisuuden" kannalta.

Minä en voinut enää käyttää piilolaseja (allergia) ja liikuntaharrastuksissa lasit olivat ongelma. Inhosin myös niistä riippuvaisuutta. Näköni oli -5 ja en todellakaan voinut olla hetkeäkään ilman rillejä. Aivan invalidiksi tunsin itseni kun kerran töissä rillit hajosivat.

Silmäleikkaus maksoi vähän alle 3000 euroa mutta on kyllä elämäni paras sijoitus! Riskit kyllä mietityttivät ennen leikkausta, mutta onneksi menin!!

Vierailija
13/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua!

Vierailija
14/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä silmäleikkauksi on tehty 15 VUOTTA!

Vierailija
15/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- leikkaus ei välttämättä korjaa näköä 100%, eikä minulla ole niin huono näkö, että " vähän vähemän huono näkö" kelpaisi

- tykkään rilleistä. Ne antavat kasvoilla ryhtiä ja väriä. Ja tekevät minut fiksun näköiseksi..:-)

Vierailija
16/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetelmiä on useita, mutta halvimmilla tavoilla (vanhanaikaista) paraneminen on hidasta.

Kannattaa mennä LASIK-leikkaukseen. Riskit ovat pienet, leikkaus on nopea (kudosturvotusta ei tule juurikaan) ja toipuminenkin sen takia nopeaa.

" se vajaa 3000 euroa maksanut"

Vierailija
17/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.. on aivan eri asia, jos on -3 kuin -10 rillit. Jo ulkonäöllisesti, mutta myös " näkövammaisuuden" kannalta.

Minä en voinut enää käyttää piilolaseja (allergia) ja liikuntaharrastuksissa lasit olivat ongelma. Inhosin myös niistä riippuvaisuutta. Näköni oli -5 ja en todellakaan voinut olla hetkeäkään ilman rillejä. Aivan invalidiksi tunsin itseni kun kerran töissä rillit hajosivat.

Silmäleikkaus maksoi vähän alle 3000 euroa mutta on kyllä elämäni paras sijoitus! Riskit kyllä mietityttivät ennen leikkausta, mutta onneksi menin!!

Vierailija
18/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, optikot ja silmälääkärit käyttävät laseja. Eivät leikkauta silmiä, eivätkä käytä edes piilolinssejä.

Esim. laserleikatun silmän kaihileikkauksessa tulee ongelmia. Kaihi saattaa sokeuttaa jo 60 vuotiaana. Siinäpä sitä sitten olet kun silmiä ei voi leikata likinäköleikkauksen takia.

Mutta mitäpä nainen ei tekisi ettei vaikuttaisi juntilta.

Vierailija
19/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin siitä, että mun silmiin kosketaan tuntuu erittäin epäilyttävältä.

Lisäksi näköni on -3,5 joten linssit ei ohennettuina ole mitäkään paksut eikä kalliitkaan alesta ostettuina.

Ja kyllä, olen epätrendikäs ja uusin lasit vain kun näkö on muuttunut (joskus mennään alas, joskun ylöspäin...) tai vanhoissa laseissa/pokissa jotain vikaa. Nyt mulla on toukokuussa 2006 hankitut lasit, edelliset lokakuussa 2002 ja sitä edelliset -99... Että silleen... En siis osta mitään trendikehyksiä, vaan ns. ajattomia. Nyt on hyvin huomaamattomat hengettömät kehykst.

Piilareita en käytä ikinä.

Miehenkin olen saanut rilleineni napattua (heh, ja vieläpä tosi komean!) ja huijattua hänet naimisiin ja lasten tekoon! Joten miksipä enää vaivautuisin ;)

Vierailija
20/46 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme