Mistä kollarit jotka ei nyppyynny heti ekassa pesussa, hermot menee tähän paskalaatuun!
Ostin Budget sportista mustat kollarit, ja heti ekan pesun jälkeen ihan nyppyiset. Myös muoto jotenkin levähti. Onko sulla laadukkaat kollarit? Mistä oot ostanut ja minkä merkkiset? Haluaisin sellaiset jotka ei oo alaspäin kapenevat malliltaan, vaan sellaset ihan perus.
Kommentit (65)
Ei ole olemassa. Olen ostanut 15€ maksavat H&M:sta ja 65€ maksavat Luhdalta, laatu molemmissa aivan yhtä surkea.
Suosittelen erittäin lämpimästi kotimaista R-Collectionia, tosin ompelu hoidetaan pääasiassa Virossa. Heillä on mielettömän laadukkaat, täyttä puuvillaa olevat college-tuotteet. Olen vuosien varrella omistanut useita huppareita ja college-housuja, mutta saanut ahkeralla käytöllä reikiä vain resoreihin ja tietysti värit ovat haalistuneet pesuissa. Nytkin jalassa heidän valmistamansa seitsemän vuotta vanhat (ehjät ja nypyttömät) kollarit. :)
Mulla on just pyykissä..."oikeasta" urheilukaupasta hommattu, jotain 50€, en nyt muista merkkiä. Liki 7v vanhat, ihan ok, ei nyppyjä. Mä pesen aina nurinpäin ja matalassa lämmössä, neljäkymppiä tms.
Nyt jäi hämäämään se nimi...valk kirjaimilla lahkeessa, ei ole adidas tms..
Prismasta, i-jeans - merkkiset. On nää nyt muutaman vuoden käytön jälkeen vähän nyppyyntynytkin, mutta polvipussit ilmesty nopeemmin. Ne polvipussit on kyllä enemmän ominaisuus kuin vika collegehousuissa, ainakin mun mielestä.
Ääni täältäkin R-collection -vaatteille. Täyttä puuvillaa, kestää eikä nyppäänny.
Tokmannin Forcet, mutta välillä on ollut huonoa erää, jotka just nyppyyntyy ja venähtelee. En tiedä mikä laatu meneillään nyt, mutta tosiaan oli välissä tuo huono kausi, joten edelleen saattaa olla hyvät. Ja miesten osastolta tietenkin.
Valitse materiaali, missä on mahdollisimman vähän eri kuitujen sekoitusta. Esim. 100% puuvilla ei nyppyynny ja akryyli puolestaan on voimakkaasti nyppyyntyvää.
Katso ettei sisällä polyesteriä. 100% puuvilla paljon parempi.
Pesulämpötila ei vaikuta nyppyyntymiseen, voi pestä kuumassakin, mutta aina nurinpäin.
ostin championin collegehousuja 2 kpl ja 1 hupparin, parin pesun jälkeen ihan nyppyyntyneet ja haalistuneet, pakko kai käyttää loppuun himassa ja koiralenkillä, kun ei kehtaa niin lyhyen ajan jälkeen heittää poiskaan. Ostin myös under armourin pari collegepaitaa, ne eivät ainakaan vielä ole muutaman pesun jälkeen nyppyyntyneet, seuraavaksi harkinnassa saman merkin collegehousut. Myös jokunen vuosi aiemmin hilfigerit kestäneet ilman nyppyjä, ovat hyvin paksua collegea, toki hintakin on eri ellei alesta löydä.
Nyppyjenpoistaja on hyvä laite eikä maksa paljon. Sillä voi yrittää pelastaa jo nyppyyntyneitä vaatteita. Jatkossa ei kannata ostaa polyesterivaatteita, koska ne nyppyyntyy helposti.
Minulla on yhdet Niken, jotka eivät ole nyppyyntyneet. Mutta en kyllä noin yleisesti luottaisi Niken laatuun. Minulla on kolme vuoden sisään ostettua Niken hupparia, joista jokainen on joko todella rumasti nyppyyntynyt tai sitten pahasti haalistunut. Alle vuodessa. Ihan pehvasta, koska kyse on kuitenkin useamman kympin huppareista. Yksi Lacosten huppari taas on ollut käytössä kolme vuotta ja näyttää edelleen ihan uudelta.
Nyt minulla on testissä On ja Lululemon. Olimme Jenkeissä lomalla ja ostin näitä sieltä outletista. Ovat aika hintavia Suomesta ostettaessa, mutta toiveissa olisi, että vaatteet kestäisi vähintään 5v ennen kuin kulahtavat kotivaatekuntoon. Monet vaatteet tosiaan ovat siinä kunnossa jo parin pesun jälkeen vaikka olisivat olleet useamman kympin ja pestäisiin täysin ohjeiden mukaan.
Kiitos vinkeistä! En ole tiennyt tuota että ne muut kuin puuvilla siinä ne nypyt tekee! R-collectionin oon tyystin unohtanut, tosiaan ne menee ennen puhki kuin tulee nyppyjä 😅 109e näkyi olevan pöksyt, varmaan hyvä satsaus kuitenkin luulisin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Pumat, ei nyppyjä.
Mullakin on, ja ne onkin 100'% puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a.. Mitä jos katukuvassa alkaisikin näkyä nyppyyntynyttä vaatetta kaikkien päällä ja jaettais näistä vaikka kuviakin maailmanlaajuisesti sekä tiktok videoita huonosta laadusta? Tulisikohan muutosta?
Tai mitä jos vaan ruvettaisiin katsomasta kieroon nyppyisissä tai vaikka reikäisissäkin vaatteissa kulkevia ja huomattaisiin että ryppyiset vaatteet ovat uusi musta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Pumat, ei nyppyjä.
Mulla sama juttu Jack&Jones kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! En ole tiennyt tuota että ne muut kuin puuvilla siinä ne nypyt tekee! R-collectionin oon tyystin unohtanut, tosiaan ne menee ennen puhki kuin tulee nyppyjä 😅 109e näkyi olevan pöksyt, varmaan hyvä satsaus kuitenkin luulisin!
Ap
Satanen on ihan ok, jos pysyy tosiaan hyvänä vuosia. Nopeasti se 109€ tulee, jos joutuu ostamaan useammin niitä 30-40€ kollareita.
Jaa-a.. Mitä jos katukuvassa alkaisikin näkyä nyppyyntynyttä vaatetta kaikkien päällä ja jaettais näistä vaikka kuviakin maailmanlaajuisesti sekä tiktok videoita huonosta laadusta? Tulisikohan muutosta?