Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen laskusta johtuvat pakkomuutot ovat alkaneet - Porilaispari muutti pientalosta yksiöön.

Vierailija
01.05.2024 |

Porin kupeessa asuva Juhani, 55, totuttelee vaimonsa kanssa uuteen kotiin. Pari joutui muuttamaan asumistukileikkausten vuoksi.

Aiemmin he asuivat idyllisessä mummonmökissä, jossa oli kaksi huonetta ja keittiö. Asumistuen jälkeen Juhanille ja hänen vaimolleen jäi maksettavaksi 30 euroa. Huhtikuussa voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen he olisivat joutuneet maksamaan 280 euroa. Se oli liikaa.

Järkyttävää!!!

Kommentit (934)

Vierailija
421/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nyt työssä käyvä tullaan vapauttamaan palvelusta jo tämänkin vuoden aikana. Oli sitten virkamies tai muu julkisen sektorin työntekijä taikka yksityisillä työskentelevä. Siinä menee elämä nopeasti uusiksi kun yhä vähemmistä työpaikoista taistelee yhä useampi. Lainat painavat niskassa ja tuet minimaalisia. 

Yritteliäs ja terve ihminen kyllä voi työllistää itsensä vaikka yrittäjänä. Nykyisin on monia palveluja ,joiden kautta se taloudellinen puoli laskutus ym sujuu helposti. Myös ulkomaille töihin lähtö on mahdollista. 

Tuilla elävillä suurin huoli on ettei vaan elätä itseään ja tuet laskee. Kaikki pitää tulla valmiina eteen.

Voi helvetti taas tätä yritysjankkausta. Yrityksiä menee nurin koko ajan ja kiihtyvään tahtiin. Kustannukset nousee, ja

Se, minkä kevytyrityksen /toiminimen w.e. voit perustaa riippuu siitä , mitä sinä osaat. Alat myydä osaamistasi.

Vierailija
422/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei työttömät opiskele uutta ammattia tai ryhdy yrittäjiksi?  Kuten muissa maissa tehdään.

Opiskelijan pitää elää, aikuiskoulutustuki lopetettiin ja työttömän tukia ei opiskelija saa. 

Työvoimapoliittinen koulutus on työttömyyspäivärahalla toteuttava koulutus siihen tulee kulukorvaus yhdeksän euroa päivä. Joka puolella Suomea on jatkuvasti esim bussikuskeille rekry koulutusta, joten jos tämä Juha haluaisi töihin, lähtisi ajamaan bussia se on istuma työtä.

Ei pysty istumaan- selkä ja jalat puutuu. Jos osaa toimia kokkina niin tuskin kaikissa snäkäreissä, kahviloissa, lounasruokaloissa  tai kaljabaareissa  keittiössä on kuuma ja kiire.&n

Pitääkö tuolle äijälle olla makuutyötä ? Eihän bussikuski saa ajaa kuin 4,5 tuntia putkeen sitten on pakollinen tauko ja päättäreillä pääsee jalottelemaan. Kyllä nyt sanoisin että tuolla miehellä on työkyvyttömyyden syy lorvikatarri joka ei ole syy eläkkeeseen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nyt työssä käyvä tullaan vapauttamaan palvelusta jo tämänkin vuoden aikana. Oli sitten virkamies tai muu julkisen sektorin työntekijä taikka yksityisillä työskentelevä. Siinä menee elämä nopeasti uusiksi kun yhä vähemmistä työpaikoista taistelee yhä useampi. Lainat painavat niskassa ja tuet minimaalisia. 

Yritteliäs ja terve ihminen kyllä voi työllistää itsensä vaikka yrittäjänä. Nykyisin on monia palveluja ,joiden kautta se taloudellinen puoli laskutus ym sujuu helposti. Myös ulkomaille töihin lähtö on mahdollista. 

Tuilla elävillä suurin huoli on ettei vaan elätä itseään ja tuet laskee. Kaikki pitää tulla valmiina eteen.

Yrittäjänä työskentelyä vain vaikeuttaa hurjasti se että ihmiset ovat lyöneet kulutuksen minimiin. Tilanne vain pahenee koko ajan.

Ja jatkuu kunnes hallitus vaihtuu ja ihmisten luottamus tulevaisuuteen paranee.

Nyt on kokoomuksen ja sinimustan hallituksen luoma lama

Vierailija
424/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työssäkäyvä ja maksan vuokraa yksiöstä 395 euroa kuukaudessa. Kaupungissa on edullisia vuokra-asuntoja (ja voisi myös ostaa halvan jos kiinnostaisi) ja käytän mieluusti tilanteen hyväksi. Palkasta jää näin mahdollisimman paljon parempaan käyttöön. Kotona en vietä juurikaan aikaa joten siinäkään mielessä en tarvitse neliöitä tai luksusasuntoa. Joku aina kotona kyhjöttävä näkisi asian toisin varmasti. Minä en osaa millään tavoin kadehtia näitä työttömiä tai riemuita että joutuvat muuttamaan. 

Se onkin puhdasta kostonhalua. Maksan kaksiosta saman verran, kuin sinä yksiöstä ja nyt ihmisiä ei kiinnosta edullinen hinta, vaan se, että minulla on heidän mielestään liikaa tilaa :D

Jos saa mummonmörkän 200 eurolla kuussa, niin sieltä viedään väkisin 500 euron yksiöön, koska työllisiä harmittaa, että työtön pääsee omalle pihalle.

Ei jessus, mitä kateus voi tehdä, kateus on kansantauti Suomessa. Luulin, että se on vitsi, mutta ei, totta se on!

Vierailija
425/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan.

13. artikla. 1. Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita asuinpaikkansa kunkin valtion sisällä.

Nämä siis ihmisoikeuksia. Joten unohtakaa ne pakkosijoitushaaveenne. 

Ei ne ole pakkosijoitushaaveita vaan perusvaatimus on ,että jokainen maksaa asumisensa itse ja asuu paikassa ,mihin omat varat riittää. Jos ne riittää sillan alla asumiseen niin sitten pitää itse jotain tehdä tilannetta parantaakseen.

Miten otetaan iästä 30 vuotta pois ja parannetaan itse sydänsairaus ja kroppa jolla ei pysty edes istumaan? 

Vierailija
426/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan.

13. artikla. 1. Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita asuinpaikkansa kunkin valtion sisällä.

Nämä siis ihmisoikeuksia. Joten unohtakaa ne pakkosijoitushaaveenne. 

Ei ne ole pakkosijoitushaaveita vaan perusvaatimus on ,että jokainen maksaa asumisensa itse ja asuu paikassa ,mihin omat varat riittää. Jos ne riittää sillan alla asumiseen niin sitten pitää itse jotain tehdä tilannetta parantaakseen.

Tämä on hallituksen 

Alivuokralaisuus ja kimppakämpätkin maksaa. Mistään ei löydy asuntoa, mikä on 0 euroa kuukaudessa joten tarkoitetaan siis asumista sillan alla, metsissä, ilmaisvessoissa jne.

Vierailija
427/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Se, minkä kevytyrityksen /toiminimen w.e. voit perustaa riippuu siitä , mitä sinä osaat. Alat myydä osaamistasi.

Toiminimi rekisterissä maksaa 70 euroa. Jos tilillä on 0 euroa, niin sillä ei makseta 70 euron maksua. Eikä mitään muitakaan maksuja. Ei yrittäminen ole ilmaista Suomessa.

Vierailija
428/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, minkä kevytyrityksen /toiminimen w.e. voit perustaa riippuu siitä , mitä sinä osaat. Alat myydä osaamistasi."

Osaamistani ei kukaan ostaisi niin paljon, että sillä eläisi. 

Vierailija
429/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen rakentaa itse elämänsä ja tekee siitä sellaisen kun haluaa. Suomessa jokaiselle on annettu syntymästä asti samat lähtökohdat joten miksi itkette nyt omia valintojanne ja niiden lopputulosta ikäänkuin se olisi jonkun toisen syytä?

Kaikki perustuu omiin valintoihin.

Pitää puuttu paitsi maahanmuuttoo myös maan sisällä muuttoon. Se on se juttu..

Tässä yhteiskunnassa on teoriassa samat mahdollisuudet kaikille mutta käytännössä lähtökohdat määrittävät vieläkin liikaa yksilön elämää. Köyhästä alkoholistiperheestä ponnistava lapsi lähtee elämään takasuoralta elämäänsä tasapainoisesta perheestä tulevaan ikätoveriinsa verrattuna. Yhteiskunnan turvaverkossa on vieläkin liian paljon ihmisen mentäviä aukkoja. 

Sitten muuttaa jostain peräkylä persiistä ja pyrkii heti daivaam

Totta tuokin.

Itse jos saisin päättää niin alkoholisteilta ja yh äideiltä pitäisi jo lähtökohtaisesti ottaa lapset huostaan. Valtion suoraan suojelukseen ja ohjaukseen.

Vierailija
430/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työssäkäyvä ja maksan vuokraa yksiöstä 395 euroa kuukaudessa. Kaupungissa on edullisia vuokra-asuntoja (ja voisi myös ostaa halvan jos kiinnostaisi) ja käytän mieluusti tilanteen hyväksi. Palkasta jää näin mahdollisimman paljon parempaan käyttöön. Kotona en vietä juurikaan aikaa joten siinäkään mielessä en tarvitse neliöitä tai luksusasuntoa. Joku aina kotona kyhjöttävä näkisi asian toisin varmasti. Minä en osaa millään tavoin kadehtia näitä työttömiä tai riemuita että joutuvat muuttamaan. 

Se onkin puhdasta kostonhalua. Maksan kaksiosta saman verran, kuin sinä yksiöstä ja nyt ihmisiä ei kiinnosta edullinen hinta, vaan se, että minulla on heidän mielestään liikaa tilaa :D

Jos saa mummonmörkän 200 eurolla kuussa, niin sieltä viedään väkisin 500 euron yksiöön, koska työllisiä harmittaa, että työtön

Siis onko neliörajat muka tulleet takaisin yleiseen asumistukeen?

Vierailija
431/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa mummonmörkän 200 eurolla kuussa, niin sieltä viedään väkisin 500 euron yksiöön, koska työllisiä harmittaa, että työtön

Asumistukilaskuri ei ainakaan kyse mitään neliöistä. Vain vuokran määrä kiinnostaa.

Vierailija
432/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se minullakin oli. Minulla oli saunallinen kaksio hyvällä paikalla ja se maksoi kuukaudessa vähemmän kuin yksiö, mutta kateus saa kalatkin vedestä joten tärkeintä, että yhteiskunta maksaa kalliin yksiön kuin itse maksaa halvemman kaksion.

Vierailija
433/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan perusteltu huoli? Jos ei ole osannut myydä itseään työntekijänä työnantajalle, joka on ilmoittanut etsivänsä työvoimaa, niin miten osaisi myydä itsensä osaavana ja luotettavana tekijänä asiakkaalle, joka kilpailuttaa teetettävää työtä kokeneiden yrittäjien kesken?

Yritystoimintaa aloittaessa pitää varautua siihen, ettei siitä yrityksestä voi nostaa palkkaa itselleen ensimmäisen vuoden aikana ollenkaan. Ja kuitenkin pitää jotain eläkemaksujakin maksaa, ja ne ei ihan pieniä ole. Se on aika pieni osa työttömistä, jotka pystyvät edes jollain tavalla ajattelemaan yrittämistä vaihtoehtona. Useimmilla ei ole riittävää osaamista, saati riittäviä säästöjä.

Vierailija
434/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi "ihmistä" ja noin pientä 280 € vuokraa eivät muka pystyisi maksamaan. Varmaan kumpikin tupakoi ja ryyppää, ei tuo muuten ole mahdollista. Miksi yhteiskunnan pitäisi mahdollistaa tuo?

Se on melkein 12 levyä Lidlin halvinta olutta tuo 280e kuukaudessa. Kyllä se tuntuu janoisen kurkussa.

Multa meni työelämässä tonka viiniä viikonlopussa. Tekee n. 160 euroa/ kk

Tekonuuskaa meni 6:n euron kiekko/d. Eli n. 160 euro/kk.

Nyt saan rahaa sen 590 euroa/kk. Ostanko kumpaakaan noista?

Vierailija
435/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle ensimmäisellä hakemuksella. Kaaduin työpaikan pihalla ja loukkasin jalkani joka leikattiin, Myöhemmin se parani kokonaan eikä haittaa enää ollenkaan mutta onpa mukavaa olla eläkkeellä."

Eikö Kelaan pitäisi kyllä ilmoittaa muutokset? Tuosta tulee seurauksia jos jää kiinni

Vierailija
436/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se minullakin oli. Minulla oli saunallinen kaksio hyvällä paikalla ja se maksoi kuukaudessa vähemmän kuin yksiö, mutta kateus saa kalatkin vedestä joten tärkeintä, että yhteiskunta maksaa kalliin yksiön kuin itse maksaa halvemman kaksion.

Ja vuosi oli? Kelaa ei kiinnosta enää neliöt tai saunat vaan pelkkä vuokra.

Vierailija
437/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että pitää elää tulojensa mukaan. Jos ei ole työtuloja niin sitten sen mukaan, mitä yhteiskunta verovaroistaan kustantaa. Elintaso ei pidäkään olla silloin sama kuin työssäkäyvällä.

Miksi te haluatte lisää mielenterveysongelmia? Ihmiset EIVÄT sopeudu. Vaikka vanhukset ovat lääkittyinä hoitokodeissa, he ovat silti aggressiivisia ja väkivaltaisia toisia vanhuksia ja hoitajiaan kohtaan. Eläimillä on eläintarhoissa pakko-oireista käyttäytymistä ihminen on eläin. Väkivalta vain lisääntyy ja lisääntyy.

Et ole kyllä ikinä vanhusta nähnytkään 

Olen jopa hoitanut.

Vierailija
438/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä eroa jos valtio kustantaa asumisen tai jos sen kustantaa itse. Ñyt eliitti joutuu tinkimään 10 prosenttia lahjarahastaan ja se on kuin maailmanloppu?

Vierailija
439/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Siis onko neliörajat muka tulleet takaisin yleiseen asumistukeen?

Ei, mutta palstatuomioihin.

Vierailija
440/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti taas tätä yritysjankkausta. Yrityksiä menee nurin koko aj

Nyt vedät pyllyysi paskat neuvosi. Ketään ei saa neuvoa perustamaan yritystä millään muulla yritysmuodolla kuin osakeyhtiöllä. Vain silloin et vastaa henkilökohtaisella omaisuudellasi yrityksesi veloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme