Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen laskusta johtuvat pakkomuutot ovat alkaneet - Porilaispari muutti pientalosta yksiöön.

Vierailija
01.05.2024 |

Porin kupeessa asuva Juhani, 55, totuttelee vaimonsa kanssa uuteen kotiin. Pari joutui muuttamaan asumistukileikkausten vuoksi.

Aiemmin he asuivat idyllisessä mummonmökissä, jossa oli kaksi huonetta ja keittiö. Asumistuen jälkeen Juhanille ja hänen vaimolleen jäi maksettavaksi 30 euroa. Huhtikuussa voimaan tulleen lakimuutoksen jälkeen he olisivat joutuneet maksamaan 280 euroa. Se oli liikaa.

Järkyttävää!!!

Kommentit (934)

Vierailija
401/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa nyt ei täsmää kun yleinen asumistuki on korkeintaan 80% vuokrasta eli 550e/kk vuokrasta olisi pitänyt maksaa itse vähintään 110e (ennen uudistusta) eikä Juhanin mainitsemaa 30e. Epäilen että muutto halvempaan ei tuonut helpotusta. Ilmeisesti eivät ole toimeentulotuen asiakkaita jostain syystä.

Vierailija
402/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa en ihmettele yhtään että keskitys....leirin vartijoista ei ollut pulaa.

Vähän kun sitä sivistyksen ohutta harsoa raaputetaan niin oikeissa olosuhteissa monista tulee hirviöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen rakentaa itse elämänsä ja tekee siitä sellaisen kun haluaa. Suomessa jokaiselle on annettu syntymästä asti samat lähtökohdat joten miksi itkette nyt omia valintojanne ja niiden lopputulosta ikäänkuin se olisi jonkun toisen syytä?

Kaikki perustuu omiin valintoihin.

Se on se juttu..

Tässä yhteiskunnassa on teoriassa samat mahdollisuudet kaikille mutta käytännössä lähtökohdat määrittävät vieläkin liikaa yksilön elämää. Köyhästä alkoholistiperheestä ponnistava lapsi lähtee elämään takasuoralta elämäänsä tasapainoisesta perheestä tulevaan ikätoveriinsa verrattuna. Yhteiskunnan turvaverkossa on vieläkin liian paljon ihmisen mentäviä aukkoja.

Köyhän alkkarioetheen lapsen luulisi kyllä olevan motivoitunut tilannettaan parantamaan, mutta jostain syystä Suomessa nykyisin nämä jää sinne ylisukupolviseen tukielämään kun no can do. Vaikka tosiaan kaikille annetaan samat kouluttautumismahdollisuudet. Ennenwanhaan ihmisillä oli sisua nousta omilla toimikaan parempaan elämään.

Vierailija
404/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nyt työssä käyvä tullaan vapauttamaan palvelusta jo tämänkin vuoden aikana. Oli sitten virkamies tai muu julkisen sektorin työntekijä taikka yksityisillä työskentelevä. Siinä menee elämä nopeasti uusiksi kun yhä vähemmistä työpaikoista taistelee yhä useampi. Lainat painavat niskassa ja tuet minimaalisia. 

Yritteliäs ja terve ihminen kyllä voi työllistää itsensä vaikka yrittäjänä. Nykyisin on monia palveluja ,joiden kautta se taloudellinen puoli laskutus ym sujuu helposti. Myös ulkomaille töihin lähtö on mahdollista. 

Tuilla elävillä suurin huoli on ettei vaan elätä itseään ja tuet laskee. Kaikki pitää tulla valmiina eteen.

Yrittäjänä työskentelyä vain vaikeuttaa hurjasti se että ihmiset ovat lyöneet kulutuksen minimiin. Tilanne vain pahenee koko ajan.

Vierailija
405/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen rakentaa itse elämänsä ja tekee siitä sellaisen kun haluaa. Suomessa jokaiselle on annettu syntymästä asti samat lähtökohdat joten miksi itkette nyt omia valintojanne ja niiden lopputulosta ikäänkuin se olisi jonkun toisen syytä?

Se on se juttu..

Joo, varakkaaseen perheeseen syntyminen on se ensimmäinen valinta, joka monella menee pieleen.

Voithan sinä hamaan tappiin olla katkera siitä, kuinka perheesi ei ollut varakas, mutta mitä se hyödyttää? Ei ollut minunkaan, mutta hyvin olen pärjännyt. 

Vierailija
406/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nyt työssä käyvä tullaan vapauttamaan palvelusta jo tämänkin vuoden aikana. Oli sitten virkamies tai muu julkisen sektorin työntekijä taikka yksityisillä työskentelevä. Siinä menee elämä nopeasti uusiksi kun yhä vähemmistä työpaikoista taistelee yhä useampi. Lainat painavat niskassa ja tuet minimaalisia. 

Yritteliäs ja terve ihminen kyllä voi työllistää itsensä vaikka yrittäjänä. Nykyisin on monia palveluja ,joiden kautta se taloudellinen puoli laskutus ym sujuu helposti. Myös ulkomaille töihin lähtö on mahdollista. 

Tuilla elävillä suurin huoli on ettei vaan elätä itseään ja tuet laskee. Kaikki pitää tulla valmiina eteen.

Voi helvetti taas tätä yritysjankkausta. Yrityksiä menee nurin koko ajan ja kiihtyvään tahtiin. Kustannukset nousee, ja ihmisten on pakko tinkiä kulutuksesta ja palveluista.

Yrityksen aloittaminen on harvoin halpaa. Mikään pankki ei anna lainaa tyhjästä aloittavalle persaukiselle työttömälle. 

Minkähän yrityksen minäkin voisin perustaa ja saada vielä menestymäänkin? En ole vielä keksinyt.

Yrittäminen on ratkaisu erittäin harvalle, varsinkin nykyään ja tulevaisuudessa. 

Vierailija
407/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko tyhmä mutta kertokaa nyt minulle: miten näillä leikkauksilla saadaan ihmisiä työllistymään. Minä  en ymmärrä.

Vierailija
408/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 275 euroa/henkilö kohtuuton asumismeno? Minusta ei pitäisi olla.

On se silloin kun sen päälle tulee lämmitys, vesi ja jätemaksut ja tulosi on 595e/kk

Oletetaanko tässä, että tilillä ei ole ennestään rahaa? Kyllä sitä alkaa pärjäämään, kun jättää sinne tilille myös rahaa.

Vierailija
409/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan.

13. artikla. 1. Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita asuinpaikkansa kunkin valtion sisällä.

Nämä siis ihmisoikeuksia. Joten unohtakaa ne pakkosijoitushaaveenne. 

Totta kai näin, mutta eihän tässä lue, että ihmisellä tulee olla toisten kustantama koti?

Vierailija
410/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Suomessa kaikilla syntyessään samat mahdollisuudet? Hahhahhhahhhhhaaaa! 

Vierailija
411/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan osoittaa että yli varojen eletään. Joko tuo perhe, vuokraaja tai kuka ikinä. 

Vierailija
412/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12. artikla. Älköön mielivaltaisesti puututtako kenenkään yksityiselämään, perheeseen, kotiin tai kirjeenvaihtoon älköönkä loukattako kenenkään kunniaa ja mainetta. Jokaisella on oikeus lain suojaan sellaista puuttumista tai loukkausta vastaan.

13. artikla. 1. Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita asuinpaikkansa kunkin valtion sisällä.

Ei ne ole pakkosijoitushaaveita vaan perusvaatimus on ,että jokainen maksaa asumisensa itse ja asuu paikassa ,mihin omat varat riittää. Jos ne riittää sillan alla asumiseen niin sitten pitää itse jotain tehdä tilannetta parantaakseen.

Tämä on hallituksen linja. Ajetaan ihmiset silan alle. Lisätään rangaistuksia ja vankiloita. Siihen sen entisen hyvinvointivaltion rahat menee.

Vierailija
413/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko tyhmä mutta kertokaa nyt minulle: miten näillä leikkauksilla saadaan ihmisiä työllistymään. Minä  en ymmärrä.

Toivotaan tukien alentamisen herättävän tuillaeläjät hakemaan ja ottamaan vastaan niitä töitä, joita varten nyt täytyy tuoda ulkomailta työntekijät.

Vierailija
414/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan osoittaa että yli varojen eletään. Joko tuo perhe, vuokraaja tai kuka ikinä. 

Tämä

Vierailija
415/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran: ei mitenkään. Tarkoitus on vain että työttömille maksetaan tukia aiempaa vähemmän. Työllistymisen paraneminen on pelkkää puhetta. Kokoomuksellakaan ei ole kanttia sanoa suoraan että takana ainoastaan ajatus maksaa menoerille entistä vähemmän ja tietävät että työllisyys ei parane vaan heikkenee. 

Vierailija
416/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole pakkosijoitushaaveita vaan perusvaatimus on ,että jokainen maksaa asumisensa itse ja asuu paikassa ,mihin omat varat riittää. Jos ne riittää sillan alla asumiseen niin sitten pitää itse jotain tehdä tilannetta parantaakseen.

Tämä on hallituksen linja. Ajetaan ihmiset silan alle. Lisätään rangaistu

Minkä ihmeen sillan alle? Tämä vain tarkoittaa alivuokralaisuuden ja kimppakämppien paluuta.

Vierailija
417/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se juttu..

Tässä yhteiskunnassa on teoriassa samat mahdollisuudet kaikille mutta käytännössä lähtökohdat määrittävät vieläkin liikaa yksilön elämää. Köyhästä alkoholistiperheestä ponnistava lapsi lähtee elämään takasuoralta elämäänsä tasapainoisesta perheestä tulevaan ikätoveriinsa verrattuna. Yhteiskunnan turvaverkossa on vieläkin liian paljon ihmisen mentäviä aukkoja.

Köyhän alkkarioetheen lapsen luulisi kyllä olevan motivoitunut tilannettaan parantamaan, mutta jostain syystä Suomessa ny

Tässä kuvastuu perskokkareiden sivistyksen taso.

Vierailija
418/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän jutussa huolestutti, että leikkaukset koskee 500 000 henkilöä. Suomen maassa se on aika iso osa väestöä elätettäväksi, kun miettii mikä osa väestöstä käy töissä. Onko suomalaiset muka näin monisairaita?

Voit kääntää katseesi työnantajiin päin. Maassa on työttömänä kymmeniä tuhansia ellei satoja tuhansia täysin työkykyisiä ja työhaluisia, koulutettuja henkilöitä joita työnantajat ei rekrytoi. Miksi? Koska heidän ikä alkaa numerolla 5 tai 6. Jopa nelikymppiset saavat kuulla olevansa "liian vanhoja" työpaikkaan. Mitä ajattelet sopivaksi sanktioksi firmoille joktka syyllistyy ikärasismiin?

Vierailija
419/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai näin, mutta eihän tässä lue, että ihmisellä tulee olla toisten kustantama koti?

Ei toki, vaan siinä sanotaan että työttömät perheineen voivat asua sillan alla tai jossain joukkomajoitusläävässä tai pakotettuna jonnekin kainuulaiseen autiotaloon maaseudulla. Vai kuinka? 

Vierailija
420/934 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei työttömät opiskele uutta ammattia tai ryhdy yrittäjiksi?  Kuten muissa maissa tehdään.

Heh heh. Minulla on 5 tutkintoa ja kuudetta opiskelen. Yhdelläkään ei ole töitä herunut. Yrittäjäksi? Tilillä 0 euroa.

Tuskin tulet tälläkään tutkinnolla työllistymään, koska sehän ei sun tavoitteesi edes ole. Ainoa tavoitteesi on pysyä veronmaksajien kukkarolla ikuisopiskelijana koko loppuikäsi. Hukkaan ovat nuokin kaikki rahat menneet mitkä sinuun on satsattu 

Tämä on kyllä jännä ilmiö työnantajissa, osaako joku palstalainen selittää tämän? Nimittäin noin ne työnantajat sanovat minulle työhaastattelussa :D

Lähetän edelleen noin 20 työhakemusta/kk. Teidän oma häpeännehän se on, että ette palkkaa.<

Syynä korruptio, paritus, suomettuminen, rikollisuus ja vallanhalu. Todennäköisesti ovat jo suunnitelleet elämäsi ja urasi etukäteen sinun puolestasi. Ovat katsoneet sinulle valmiiksi jo tietyn työpaikan ja tietyt työkaverit, joiden kanssa sitten olet. Halusit tai et, sinut LAITETAAN. Minnekään muualle et saa mennä, se tullaan estämään tavalla tai toisella. Itse et saa päättää omista asioistasi. Olet tahdoton nukke, marionetti, pelinappula shakkilaudalla, heittopussi. Tämä on sinun kohtalosi, halusit sitä itse tai et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi