Olenko siivelläeläjä?
Eli tilanne on tämä:
Olen ollut kotona nyt reilut 3v. Kaksi lasta 2v ja 8kk. Minulla ei ole ammattia, kaikki koulut on jääneet vähän kesken. Olen kuitenkin ollut työelämässä, siis sellaisessa työssä missä nyt kouluttamaton voi olla. Miehellä on vakituinen työpaikka ja tekee aika paljon ylitöitä, itse saan minimiäitiysrahan. En ole maksanut laskuja kertaakaan sen jälkeen kun saimme nettipankintunnukset. Aina en edes tiedä mitä laskuja pitäisi maksaa. Usein en myös tiedä milloin rahaa tulee ja kysyn mieheltä. Mies haluaa minun olevan kotona kunnes nuorempi täyttää kolme ja itsekin sitä haluan. Sen jälkeen olen ajatellut alkaa opiskelemaan jotain kunhan keksin mitä! Mitäs mieltä?
Kommentit (7)
mies pakotti mut töihin kun lapsi oli 1v että ole onnellinen tilanteestasi! Ja ammatin ehdit hankkia myöhemminkin, nykysin yli kolmekymppisetkin ja jopa nelikymppiset opiskelee!
Ainut mikä herätti huomioni, eikä liity edes teidän perheen rahoihin... Mutta en todellakaan suosittele koulujen jättämistä kesken koskaan. Oli sitten mitä vain, niin siitä on aina apua, kunhan käyt loppuun. Yksi keskenjättäminen johtaa vain uuteen ja uuteen...
että miehesi palkka riittää elättämään koko perheen ja olette molemmat samaa mieltä tuosta kotonaolosta. Ihan hyvä että mietiskelet kuitenkin jo kouluttautumista. Kyllä on hyvä itselläkin joku ammatti/koulutus olla. Mun mielestä sulla on ihanteellinen tilanne. Meidän monien muiden on pakko mennä töihin :(
En ole ikinä ymmärtänyt tuollaista ajatuskuviota! Oletan, että lapset ovat yhteisiänne? Sinä hoidat teidän YHTEISIÄ lapsianne kotona, mikä on todella arvokasta työtä (työtä!), josta hyötyy teidän koko perhe! Ja tästä arvokkaasta työstä johtuen et valitettavasti tienaa paljoa- mutta se ei tee siivelläeläjää, vaan tasavertaista kumppania!
En osaa nyt itseäni ilmaista ihan niin kuin haluaisin, mutta ymmärtääkö joku mitä tarkoitan? (ISO univaje takana ja tämä ulosanti tökkii ;)
MUTTA, sanon tämän ehkä turhankin suoraan: mielestäni olet käyttäytynyt tyhmästi. Ehkäpä haluat korjata asioita kirjoittaessasi tänne ja kysellessäsi. AINA pitää ja kannattaa olla selvillä raha-asioista. Miehellesi voi vaikkapa sattua jotakin tai teille voi tulla ryppy rakkauteen ja ero - ethän halua olla silloin ihan pihalla raha-asioistanne? Toiseksi, koulujen kesken jättäminen ei kannata. Kunnon koulutus, josta on paperi kädessä, on naisen ja lasten paras turva. Kuten jo edellä sanoin, mitä tahansa voi sattua ja mies ei enää olekaan elättämässä teitä. Ethän halua silloin olla täällä epätoivoisena ruikuttamassa: Mitä minä nyt teen, byhyy?
että saisit vähän avustettua kuluissa.
sulla :) Se on hienoa kun mies haluaa naisen olevan kotona, monet vaatii menemään heti äitiysloman jälkeen töihin. NAUTI!