Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En IKINÄ veisi lastani pph:lle!

Vierailija
23.01.2007 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ypph, ja monien mielestä olen varmasti yksi " hysteerisimmistä" hoitajista mitä tulee lasten valvontaan ja suojelemiseen. Mielestäni toisten ihmisten lapsia tulee valvoa vieläkin tarkemmin kuin omiaan, koska vanhemmat ovat lapsensa minulle luottaneet ja otan sen kunniatehtävänä.

Minulla on kaksi omaa lasta, joista toinen on kotihoidossa, ja voin sanoa rehellisesti valvovani ja pitäväni lähes parempaa huolta hoitolapsistani kuin omastani. Tällä tarkoitan sitä, että esimerkiksi perhekerhoon mentäessä saatoin kyllä aikanaan jättää oman lapseni ulkopuolelle nukkumaan aamu-uniaan, mutta hoitolapsen kanssa ei tulisi mieleenkään.

Minkään ikäisiä lapsia en päästä yksin ulos etukäteen, vaikka asumme todella rauhallisessa paikassa. Hikoilun estän sillä, että otan lapset eri aikaa pukeutumaan, riippuen siitä, kuinka nopea/hidas kukin on pukeutumisessa. Käytännössä alan ensin pukemaan kahta pientä, jotka eivät osaa pukea itse. Kaksi isompaa saavat tällä aikaa lukea kirjoja=) Toinen isommista lapsista ( se vähän hitaampi ) saa tulla pukemaan, kun olen pienten kanssa noin puolivälissä ja toinen, joka on todella nopea pukemaan, tulee pukemaan vasta, kun pienet ovat lähes valmiita. Näin kaikilla on ulkovaatteet päällään suunnilleen samanaikaisesti eikä kukaan ehdi hikoilla. Valvontakaan ei pääse katkeamaan sekunniksikaan.

Ylipaikoilla ei lapsia todellakaan kannata pitää, tässä on sitten yksi surullinen lopputulos. Ja mielestäni perhepäivähoidon ohjaajan olisi tullut tässä tapauksessa vaatia aitaa talon ja joen välille ennen kuin antoi hyväksyntänsä hoitajalle toimia pph:na. Olen todella surullinen sekä lapsen vanhempien että pph:n puolesta, kenenkään elämä ei enää koskaan ole entisensä=(

Meitä perhepäivähoitajia on kuitenkin moneen lähtöön eli kyllä hyviäkin hoitajia, jotka hoitavat hoitolapsia kuin omiaan, on joukossa.

Vierailija
22/41 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, ehkä vähän isompana, mutta meillä on kyllä niin ihana pph, että ilolla sinne jätän lapseni. Tarhahulinaan viedessä tulisi varmaan itku.

Enpä ole kuunnellut päiväkodin tätien juttuja pihalla, mutta tuskinpa ne paljon sen sofistikoituneempia juttelevat kuin perhepäivähoitajat - on tuokin syy valita lapselle hoitopaikkaa. Ei minullakaan ole lastenhoitajan koulutusta ja uskon hoitavani lastani ihan hyvin, miksei sitten pph, joka on saattanut maailmalle kunnialla omat lapsensa ja hoitanut toisten lapsia toistakymmentä vuotta? Ja joku koulutuskin toki on, mutta varmaankaan nuo ihmiset, jotka siitä meuhkaavat, eivät lähihoitajakoulutusta kovin korkealle noteeraa - aika turhana minäkin sitä pidän. Eiköhän se työ oole tekijäänsä opettanut.

Hoitajia on toki erilaisia. Me satuimme löytämään helmen. 2-vuotiaalla on siellä hyvät oltavat ja varmasti vähintään yhtä turvallista kuin kotona tai päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin oli ensimäinen kerta kun tämä hukkuminen tapahtui.

Ja jokea ei katsottu turvallisuusriskiksi. Hohhoijaa..

Vierailija
24/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että KAI ME TÄÄLLÄ PÄRJÄILLÄÄN! Ei s****a, olipa kiva lähteä töihin joo. Mahdollisimman nopeasti anon siirtoa takaisin päiväkotiin.

Vierailija
25/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne on ilo joka aamu ja ilta mennä. Tulee itsekin hyvälle tuulelle. lapset viihtyy, puuhataan paljon. Eikä juoruilla puolin eikä toisin.

Ammattitaitoisia ja hyviä pph on paljon. Kaikki kunnia heille!

Ap:n kannattaa hoitaa lapsensa itse. Ei se autuus löydy päiväkodeista!

(On kokemusta myös päiväkodin puolelta, ja pientä lasta en sinne veisi. Näin sanoi myös alueemme ammattilaiset.)

Vierailija
26/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsellani yksi pph noin 2,5 kk ajan. Meillä ei synkannut ollenkaan, sattui lukuisia mua vaivaamia juttuja, joiden takia hain välittömästi pk-paikkaa. Eli hyvällä onnella saat ihanan ja huolehtivan pph, jonka kanssa kasvatusideologiasi menee yksiin. Huonolla tuurilla taas...

Meille on sattunut aivan ihanat päiväkodit (2 kpl) kahden lapsen aikana. Varsinkin tämä nykyinen on upea paikka, pieni yksityinen pk, jossa homma toimii ja on useita asiansa osaavia hoitajia lasten tukena. Siitäkään ei ole ollut haittaa, että on itse mukana aktiivisesti pk:n toiminnassa (vanhempainillat ja vanhempain toimikunta).

Vierailija
27/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kaikille tutuille myös sanonut että ei ikinä sinne. se huuto, meteli, kiroilu ja lasten mollaaminen tuli ainoastaan tuolta hoitajalta. tossa perheessä sitten sattui ja tapahtui kaikenlaista, enää ei saa hoitaa kotona vaan onneksi on ryhmässä hoitajana nyt

Vierailija
28/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sen sijaan on ollut onni saada varmasti Suomen paras pph! Hän on lapselleni kuin oma mummu... itse asiassa luotan häneen paljon enemmän kuin omaan äitiini lapseni hoitajana.

Vierailija
29/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minä äitinä odotan juuri lapseni pph:lta ja itse toimin kyllä samoin kun minulla on vieraita lapsia" hoidossa" .

Itse olen ypph, ja monien mielestä olen varmasti yksi " hysteerisimmistä" hoitajista mitä tulee lasten valvontaan ja suojelemiseen. Mielestäni toisten ihmisten lapsia tulee valvoa vieläkin tarkemmin kuin omiaan, koska vanhemmat ovat lapsensa minulle luottaneet ja otan sen kunniatehtävänä.

Minulla on kaksi omaa lasta, joista toinen on kotihoidossa, ja voin sanoa rehellisesti valvovani ja pitäväni lähes parempaa huolta hoitolapsistani kuin omastani. Tällä tarkoitan sitä, että esimerkiksi perhekerhoon mentäessä saatoin kyllä aikanaan jättää oman lapseni ulkopuolelle nukkumaan aamu-uniaan, mutta hoitolapsen kanssa ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
30/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska joskus vuonna miekka ja kivi olin päiväkodissa työharjoittelussa eikä siellä todellakaan ollut yhdelläkään hoitajalla aikaa näille pikkuisille... Pakolliset vaipanvaihdot tehtiin, mutta ulkoilun ajan pikkuiset nökötti yksin rattaissaan räkä poskella ja sisällä konttasivat muiden jaloissa, potkut ja lyönnit oli arkipäivää.

Vien mielummin pikkuiseni pph:lle, joka sentään antaa lapselleni aikaa, syliä ja turvaa.

Yleistäminen on sitten kivaa!

Vierailija
31/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe kertomiasi asioita päiväkodissa. kokemusta kahdesta päiväkodista ja kolmen vuoden ajan. 2 lasta on meillä. ulkona on roskikset täynnä nenäliinoja, joilla lasten neniä on pyyhitty ja kukaan ei istu rattaissa. paitsi yhden kerran istutettiin lasta rattaissa. lapsella ikää oli 10kk. sen ikäistä ei pidä maahan jättääkään.

Vierailija
32/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka ei ollut hyvä, vaihdettiin. Uusi oli mahtava. Koululaiset haluavat vieläkin käydä tätiään moikkaamassa.

Pitää olla sen verran aikuinen että ymmärtää vaihtaa hoitopaikkaa jos ei homma toimi.

Vierailija
33/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on millon täitä..milloin kihomatoja. Tuo lapsen hukkuminen oli silkka vahinko, minun uskoani pph turvallisuuteen se ei horjuta millään tavalla. Säälittää se hoitaja, on tehnyt 20 v työtä ja varmasti on hyvä ja tarkka hoitaja muutenkin.

Vierailija
34/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarhassa aina useampi hoitaja ja säännöt joiden mukaan mennään

Oletpa naiivi. Tuttavaperheen pikkutyttö pääsi kuule näistä useimmista hoitajista huolimatta livahtamaan aidasta vilkkaalle tielle ja vasta naapuritalon mummo huomasi, että mitäs tuo lapsi tuolla yksin tekee. täysin ulkopuolinen vanhus tuli ulos ja vei lapsen takaisin tarhaan. Eivät olleet useat silmäparit edes huomanneet, että tyttö on kateissa.

Ja käsitykseni mukaan lastentarhassa uskotaan aika paljon kaikenlaisten työttömyystukiharjoittelijoiden niskaan...

Vierailija
35/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaihtoehtoja ei ole

Vierailija
36/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki tiedä mitä kotiseinien sisäpuolella tapahtuu mutta ulkoillessa en voi heista sanoa mitään negatiivista :)

Vierailija
37/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen kaikille tutuille myös sanonut että ei ikinä sinne. se huuto, meteli, kiroilu ja lasten mollaaminen tuli ainoastaan tuolta hoitajalta. tossa perheessä sitten sattui ja tapahtui kaikenlaista, enää ei saa hoitaa kotona vaan onneksi on ryhmässä hoitajana nyt

jos kerran kuulit moista, mikset heti ilmoittanut pph valvojalle?

Vierailija
38/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä sitä taas erinomaiset ja omahyväiset äipät kommentoivat! Ihanaa, kun kenenkään pph:n ei tartte vahtia teidän jälkikasvuanne!! Meidän lapsillamme on ollut onni saada olla hyvässä hoidossa ihanien perhepäivähoitajien luona ja minulla äitinä ei ole mitään valittamista lasteni hoidon suhteen. Esikoiseni oli myös vähän aikaa päiväkodissa ja opin sinä aikana sen, että se laitos ei ole minun lapsiani varten. Arvostan suuresti teitä pph:t, jotka jaksatte pienellä palkalla yksin tehdä niin tärkeää työtä!

Vierailija
39/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta se ei liity mitenkään hukkuneeseen poikaan.

Minusta vain perhepäivähoitajat ovat niin yksinkertaista porukkaa, kouluttamatonta, hölmöä kotiäiti -stereotypiaa, aivan erilaista sakkia kuin minä ja kaikki läheiseni. En usko, että lapseni kokisivat oloaan kovin kotoisaksi sellaisen tädin hoidossa. Negatiivista mielikuvaa ei myöskään ollenkaan paranna puistoissa yms kuullut perhepäivähoitajien keskustelut, joissa haukutaan kaikki lapset vanhempineen, ja sen jälkeen siirrytään puhumaan kauniista ja rohkeista.

Jaa, mistäs te sitten puhutte työpaikallanne? Koskaan kukaan ei tietenkään juorua toisten asioista, kenenkään selän takana ei puhuta pahaa. Telkkarisarjoista - siis anteeksi televisiosarjoista ei tietenkään keskustella. Sen sijaan te puhelette kohteliaasti sivistyneistä aiheista kirjakielellä. Oi pääsisisnpä teille töihin! Minulla kun on ollut KAIKISSA työpaikoissa vain päinvastaisia kokemuksia (ja nyt puhutaan akat ihmisistä).

Aika alhaista sivistystasoa kirjoittajalta osoittaa se, kuinka hän yleistää perhepäivähoitajat " yksinkertaisiksi" . Vai lieneekö kuitenkin kyseessä suorastaan mensan jäsen?

Vierailija
40/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni poika karkasi päiväkodista ja hukkui. olisiko ollut vaasassa? josssain pohjanmaalla kuitenkin.

itse en enää halua työskennellä päiväkodissa. en kestä huolehtia vain perustarpeista (vaipat, ruoka, uni) ja katsoa, kun lapset kasvavat ilman syliä ja aikuisen huomiota. liian kiire, suuret ryhmäkoot, kaikki työaika menee johonkin s*****n palavereihin ja suunnitteluihin. ja siitä koulutuksesta: olen perushoitaja. luultavasti perhepäivähoitajilla on ainakin vastaava koulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi