Eilen jumpassa vierustoverini alkoi neuvomaan...
Kun olin venyttelyasennossa vain osittain lonkkakipuni vuoksi.
Olen käynyt kuntouttamassa lonkkaani rauhallisilla tunneilla ja jumppaopetkin aina painottavat tunnin aikana, että jokainen tekee oman voinnin/jaksamisen mukaan.
Miksi joku viereinen nobody puuttuu muiden liikkeisiin/venyttelyihin?
Kuiskasin tälle naiselle että lonkkani on kipeä ja siksi tein vain toiselle lonkankoukistajalle venytystä, mutta hän vain jatkoi papatustaan että mun pitää nyt vaihtaa toinen puoli!! Hän ei puhunut mitenkään hiljaa, vaan sai kaikkien ihmisten huomion minuun.
Eihän kukaan voi tietää, miksi joku ei esim. Punnerra tai tee askelkyykkyä painojen kanssa, kaikilla on omat syynsä eikä niitä tarvitse muille jumpassa oleville selitellä!
Kommentit (108)
Ja sinä kirjoitat siitä nettiin?!
Liike on lääke. Sitä lonkaan nimenomaan pitää venytellä, eikä jättää liikkeitä väliin.
Mun nenän edessä oli toisen venyttelijän varpaat. Niin kuivat ja koppuraiset, varmaankin joku silsasieni!
Olisin voinut alkaa valittaa miksi ei ole sukat jalassa! ! !
Seuraavalla tunnilla tönäise häntä jotta hänenkin lonkkaan sattuu. Sitten jumppaatte samaa puolta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke. Sitä lonkaan nimenomaan pitää venytellä, eikä jättää liikkeitä väliin.
En jättänyt täysin väliin. Jätin liikkeen puolitiehen. Viimeisen toiston kohdalla en enää vaihtanut puolta jolloin tämä naikkonen alkoi marmattaa.
Onko silti oikeutettua, että puuttuu muiden asioihin, kun en edes neuvoa kysynyt?
AP
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä kirjoitat siitä nettiin?!
Jospa seuraavalla kerralla jätät kommentoimatta ja annat ohjaajan hoitaa hommansa.
Venyttely lievittää kipua ja nopeuttaa sitä paranemista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule välttämättä ole. Elä ala tuollaisia sanomaan ennen kuin oikeasti tiedät jotain. Esim minulla on ollut lantiovamma, joka olisi johtanut jopa pyörätuoliin tuolla ohjeella. Nyt selvisin 3 kk levolla ja sen jälkeen 6kk kuntoutuksella. Silloin TODELLAKIN jätetään liikkeet väliin kun kuntoutus on käynnissä, jos liikkestä aiheutuu toipumiselle haittaa.
Mulla on polvissa nivelrikko. En tosiaan tee (askel)kyykkyjä painoilla tai ilmankaan, kun oireilee. Olen ollut joskus "jalaton", kun en tajunnut lopettaa polvien rääkkäämistä. Nykyään olen viisaampi.
Liikkua pitää kipua vastaan, kipu parantaa ei kivuttomuus.
Vierailija kirjoitti:
jokainen tekee oman voinnin/jaksamisen mukaan
Sinä olet päättänyt olla tekemättä ollenkaan?
Näin en kirjoittanut. Tein pienemmät venytykset ja liikkeet kipeällä puolella. Viimeisellä toistolla venytin vain tervettä puolta. Eli oman voinnin mukaan!
Jos tunnilla olisi joku joka ei tekisi puoliakaan, en silti sanoisi hänelle mitään! Opettaja on se joka voi kysyä onko kaikki ok.
Taidat siis itse olla muiden asioihin puuttuja?
Sinunlaisesi aiheuttaa painetta käydä jumpassa! Jos ei jaksa tehdä liikkeitä, puututko asiaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättänyt täysin väliin. Jätin liikkeen puolitiehen. Viimeisen toiston kohdalla en enää vaihtanut puolta jolloin tämä naikkonen alkoi marmattaa.
Onko silti oikeutettua, että puuttuu muiden asioihin, kun en edes neuvoa kysynyt?
AP
Sano että en kysynyt neuvoa äläkä itke netissä jälkikäteen.
Se on niitä tyyppejä jotka luulee että heillä on oikeus aina sanoa ihan mistä vaan, varsinkin jos joku tekee jotain "väärin". Semmosia vähän yksinkertaisia jotka kuitenkin luulee tietävänsä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hän luuli tekevänsä hyvää. Empaattinen ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.
Ei kannata alkaa tällaisille neuvojille mitään selittelemään, siitä ohjeistuksesta ei tule loppua, ovat sitten asiantuntijoita siihenkin vaivaan, mikä ikinä sulla onkaan. Parasta vain todeta lyhyesti että mulla on syyni miksi teen näin. Jos on aivan täysmäntti ja alkaa kyselemään että mikä syy, niin voi todeta että se on yksityisasia. Uteliaille besserwissereille ei kannata antaa yhtään siimaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä lukemaasi?
Ensimmäisessä lauseessa sanotaan että oli osittain venytysliikkeessä. Ei jättänyt väliin. Riidankylväjä!
Jos lonkan (tai minkä tahansa) kipu on hermoperäistä, niin sitä pinteessä olevaa hermoa ei saa venyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sano että en kysynyt neuvoa äläkä itke netissä jälkikäteen.
Sinä se tässä itket, mäntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Olisit kysynyt sitä siltä naiselta. Tai vaihtanut paikkaa salissa. Hyvin yksinkertaista.
ok