Eilen jumpassa vierustoverini alkoi neuvomaan...
Kun olin venyttelyasennossa vain osittain lonkkakipuni vuoksi.
Olen käynyt kuntouttamassa lonkkaani rauhallisilla tunneilla ja jumppaopetkin aina painottavat tunnin aikana, että jokainen tekee oman voinnin/jaksamisen mukaan.
Miksi joku viereinen nobody puuttuu muiden liikkeisiin/venyttelyihin?
Kuiskasin tälle naiselle että lonkkani on kipeä ja siksi tein vain toiselle lonkankoukistajalle venytystä, mutta hän vain jatkoi papatustaan että mun pitää nyt vaihtaa toinen puoli!! Hän ei puhunut mitenkään hiljaa, vaan sai kaikkien ihmisten huomion minuun.
Eihän kukaan voi tietää, miksi joku ei esim. Punnerra tai tee askelkyykkyä painojen kanssa, kaikilla on omat syynsä eikä niitä tarvitse muille jumpassa oleville selitellä!
Kommentit (108)
Olin itse ollut auto-onnettomuudessa, eli yläkroppa ottanut osumaa, ja moneen kuukauteen en pystynyt käymään uimassa tai treenaa yläkroppaa salilla. Sain toki kuntoutusohjeita.
Jatkoin kuitenkin harrastuksia, jotka olivat enemmän jalkapainotteisia kuten juoksu ja tanssi. Yhdellä tunnilla tehtiin sitten jotain yläkropan sheikkausta, niin vanhempi naisoppilas alkoi minua neuvomaan miten ne pitää tehdä. Yritin selittää hänelle, että olen ollut auto-onnettomuudessa, mutta ihan niin kuin ap:n tapauksessa, nainen jatkoi vain neuvomista eikä kuunnellut mitään.
Jatkossa pidin huolta, etten ollut naisen lähellä tunnilla. Hänellä oli myös ikävä tapa TYÖNTÄÄ ihmisiä salissa eteenpäin. Joo, ei pidä jättää tyhjää väliä etuosaan, että kaikki mahtuu treenaamaan, mutta saman asian voi sanallisesti sanoa.
Järkyttävää, kuinka tuollainen käytös sallitaan, siis osa palstalaisistakin antaisi tuntemattoman puuttua muiden henkkoht asioihin?
Minä olisin kolmantena jumppaajana sanonut tälle neuvojalle että annapas nyt olla, jos ei olisi tajunnut lopettaa ap:n selitystenkään jälkeen. Eikä edes olisi tarvinnut selittää mitään! Olisit ap alkanut muka viittomaan esittäen kuuroa!
Pakko jälleen kerran todeta että kaikkea se maa päällään kantaa! Ihmiset vaan on pimeitä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke. Sitä lonkaan nimenomaan pitää venytellä, eikä jättää liikkeitä väliin.
En jättänyt täysin väliin. Jätin liikkeen puolitiehen. Viimeisen toiston kohdalla en enää vaihtanut puolta jolloin tämä naikkonen alkoi marmattaa.
Onko silti oikeutettua, että puuttuu muiden asioihin, kun en edes neuvoa kysynyt?
AP
Hei, joudun nyt tekemään tätä omaa tahtiinsa, joten voimmeko kumpikin jatkaa omaa tekemistämme.
Liikkeitä tehdään kivun sallimissa rajoissa. Ei kenenkään käskystä tai mieliksi. Ei toisten kipuja ja liikerajoituksia voi tietää.
Itse jätän tuollaiset neuvojat huomiotta.
Harvinaisen tyhmää sanoa, että liike on lääke. Ei kaikki liike ole aina lääkettä kaikkiin vaivoihin. Itselläni on monia rajoitteita, mutta koska tykkään liikunnasta niin liikun niiden rajoissa. Tosin ennen kuin tämän tajusin, jumppasin itseni leikkaukseen. Sellainen liike tuskin on lääkettä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke. Sitä lonkaan nimenomaan pitää venytellä, eikä jättää liikkeitä väliin.
En jättänyt täysin väliin. Jätin liikkeen puolitiehen. Viimeisen toiston kohdalla en enää vaihtanut puolta jolloin tämä naikkonen alkoi marmattaa.
Onko silti oikeutettua, että puuttuu muiden asioihin, kun en edes neuvoa kysynyt?
AP
Hei, joudun nyt tekemään tätä omaa tahtiinsa, joten voimmeko kumpikin jatkaa omaa tekemistämme.
Juuri näin. Emme voi muuttaa muita itsemme kaltaisiksi, voimme vaikuttaa vain siihen miten meitä kohdellaan.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes muistaa mitä joku yhdentekevä ihminen sanoi jossain jumpassa?😂 Se, että sinä nyt jäit asiaa velvomaan johtuu ihan itsestäsi. Aikuisuus ei ole paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Aikuisuus on paikka, jossa osaa esim laittaa huonon käytöksen käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Joissakin tilanteissa toki tulee osata avata suunsa. Aloitus on silkkaa lapsellista kiukuttelua.
Tämä ihminen ei sanonut, vaan oikeasti valitti. Valitus paheni ja koveni, kun en tehnytkään hänen neuvomansa mukaan!
Minua ei vaivaa se, mistä hän valitti vaan ihmetyttää hänen käytöksensä. Jumppaopekin vähän yritti toppuutella tätä naista.
Ja jos tämä koko aloitus johtuu minusta, anna minunlaisten olla herkempiä, mikä ei todellakaan ole negatiivinen asia. Hyvä niin että sinä et mieti tällaisia asioita maailmassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hän luuli tekevänsä hyvää. Empaattinen ihminen kokee tekevänsä hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Pahaa tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.
Hyvien ihmisten näytökset eivät lopu. Juuri kun luulit jo nähneesi kaiken joudut keksimään uusia adjektiiveja mitä taas näet.
Mun ryhmäliikunnassa käy nainen joka neuvoo sitä jumppamaikkaa :D
Ei tuollaisesta kannata välittää. Mikä lie besserwisser.
Vierailija kirjoitti:
Sitä venytellään kivun sallimissa rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tässä tilanteessa voi tehdä maikkana? Sanoa napakasti, jolloin asiakas tekisi kantelun koko salilme vai olla vain huomiotta joka tarkoittaisi sitä, että maikka on tyhmä ja sallii itselleen tuollaisen kohtelut- jopa ansaitsee sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tässä tilanteessa voi tehdä maikkana? Sanoa napakasti, jolloin asiakas tekisi kantelun koko salilme vai olla vain huomiotta joka tarkoittaisi sitä, että maikka on tyhmä ja sallii itselleen tuollaisen kohtelut- jopa ansaitsee sen?
Av-mammojen mielestä maikka ansaitsisi kaiken pskan 😂
Mitäs on ryhtynyt jumppamaikaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
- asiakaspalvelija
Sut on siis nolattu!
Mulle on käynyt samoin uimahallissa! Vesijumpassa oli tollanen emäntä joka huusi neuvoja niin että halli raikas!
Sano sille ämmällle että vetää käteensä ja on hiljaa.
Vihaan ryhmäliikuntatunteja ja tämä ketju vaan vahvistaa sitä