Jos takanasi ajava autoilija hiillostaa sinua ajamalla kiinni takapuskurissasi kuinka toimit
1. Lisäät vauhtia ja rikot nopeusrajoitusta.
2. Hiljennät vauhtiasi entisestään
3. Painat toistuvasti jarrupoljinta kuitenkaan hidastamatta vauhtiasi.
4. Peset tuulilasisisi.
5. Väistät pientareella jotta takana oleva pääsee ohitsesi
6. Et reagoi mitenkään ja toivot ettei eteesi tule ylittäen mitään minkä takia joutuisit häjarruttamaan
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Heittelen mätiä kananmunia kattoluukusta
Ja sulla niitä jatkuvasti autossa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastan hieman nopeutta ja pesen tuulilasin.
Mitä te tuolla tuulilasin pesulla oikein kuvittelette saavuttavanne? en ymmärrä. Ei siitä ole YHTÄÄN MITÄÄN haittaa siellä takana ajavalle.
En tiedä haitasta, mutta erään kerran kun tällaisen perässäroikkujan edessä hieman tuulilasia pesin, hän ohitti minut, hiljensi eteen, pesi lasinsa ja painoi kaasua. Kyllä se siis jonkinlaisen reaktion sai aikaan:)
Tuohan on vaarallista jos ohitustilanteessa ei näe vastaantulevaa liikennettä! Kuka hullu tekee noin, tahallaan pesuvettä ohittajan tuulilasiin. Sairasta porukkaa, mitä jos syntyy kolaritilanne ja tuon takia viattomia ihmisiä kuolee tai loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun taakseni tulee bemari tai audi roikkumaan, hiljennän pari pykälää nopeusrajoituksen alle, jos ohituskielto tai vastaantulijoita. Kun ohituskielto tai vastaantulijat loppuu, kiihdytän 10 km yli nopeusrajoituksen.
Lapsellista kiusantekoa liikenteessä.
Ajan usein tietä, jossa nopeusrajoitus on 80km/tunnissa. Ajan nopeusrajoituksen mukaan aina siten, että nopeus ylittää noin 5km/tunnissa maksimissaan. Johtuen siitä, että tiellä on usein nopeusvalvontatehtävissä poliisit joko siviiliautolta näyttävissä autoissa tai poliisiautoissa levähdyslevikkeellä tai ajavat tieosuudella muuten.
Joka ikisellä ajomatkalla minut ohittaa useita autoja kun niillä pääsee kovaa vauhtia. Tällaisen ohitustilanteen jälkeen muutaman kilometrin päässä tämä ohittanut auto oli pysäytettynä seuraavalla levikkeellä poliisin pysäyttämänä. Noh eipä se minua hetkauta, jos toiset tykkää sakoista. Eli vastaukseni on, että jatkan nopeusrajoituksen mukaan matkaani, jos joku roikkuu puskurissa. Pitkillä suorilla vilautan vilkkua oikealle merkiksi, että tie on vapaa edessä ohitusta varten.
Mottonani on, että mitä siitä muutamasta minuutista hyötyy määränpäässä kun ajaa ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun taakseni tulee bemari tai audi roikkumaan, hiljennän pari pykälää nopeusrajoituksen alle, jos ohituskielto tai vastaantulijoita. Kun ohituskielto tai vastaantulijat loppuu, kiihdytän 10 km yli nopeusrajoituksen.
Jos tulee skoda tai volvo perään roikkumaan niin sekö on ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista kiusantekoa liikenteessä.
Hyvähän se vaan on jos hidastaa. Ei taida Suomessa montaa sellaista tienpätkää olla jossa ei mahtuisi kolme rinnakkain menemään.
Kuka lähtee ohittamaan jostain kilometrin päästä? Kyllä ainakin itse hakeudun lähemmäs ohitettavaa, kun tiedän, että kohta pääsen ohi. Ohitus ei kestä kauaa ja on turvallisempi. Eri asia sitten ne, jotka ajaa tunninkin aivan berberissä kiinni. Ajan itse vakkarilla, joten en tee mitään. Odotan josko menis ohi ja jos ei mene, niin ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu tää tuulilasinpesuhomma on?? Toinen ajaa puskurissa niin itse pesee tuulilasin, koska.. ?
Saa v itt uiltua takanatulijalle, kun pisaroita lentään sen tuulilasiin. Omassa uudessa autossani valitettavasti pissapojan neste tulee pyyhkijöiden sisältä, eikä enää suihkuna ja tuokin ilo on pilalla. Hidastamisella ja kiihdyttämisellä mennään edelleen.
Ajotapasi on yhtä vaarallinen kun sen perässä roikkujan. Olet vaaraksi muulle liikenteelle.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä otan rekkarin ylös, ja jos persuksia nuuhkiva on mies, lähetän tekstarin: Sorry, olen 100% hetero.
ja mitä sillä rekkarilla teet? et ainakaan minun tietojani sillä rekkarilla saa, vaikka autoni on uusi audi, ja omistajana olen minä, eikä rahoitusyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
En tee yleensä mitään. Harvoin kukaan kuitenkaan nykyään edes ajelee noin.
Yksi karmanlaki tapaus kyllä on sattunut kohdalle, takana ajoi pakettiauto takapuolessa kiinni kilometrikaupalla, vaikka ohituspaikkojakin olisi ollut, poliisiauto tuli vastaan, heitti u-käännöksen ja pysäytti sen hiillostajan. En jäänyt katselemaan tilannetta, mutta kyllähän se nauratti itseäni
Ajelit seitsämääkymppiä paskalla Tojotalla 80 rajoitusalueella, ottakaa ääliöt mittarivirhe huomioon.
Mitä teet jos edelläsi ajava ajaa reippaasti alle olemassa olevan nopeusrajoituksen aiheuttaen pitkän jonon?
Vierailija kirjoitti:
Kuka lähtee ohittamaan jostain kilometrin päästä? Kyllä ainakin itse hakeudun lähemmäs ohitettavaa, kun tiedän, että kohta pääsen ohi. Ohitus ei kestä kauaa ja on turvallisempi. Eri asia sitten ne, jotka ajaa tunninkin aivan berberissä kiinni. Ajan itse vakkarilla, joten en tee mitään. Odotan josko menis ohi ja jos ei mene, niin ei sitten.
Jokainen täysjärkinen joka osaa ajaa autoa. Ohitus aloitetaan tietysti sieltä 60-80 metriä ohitettavan takaa, jotta saadaan kiihdytettyä ohitusvauhtiin jo ennen kaistanvaihtoa, ja on tarvittaessa vielä aikaa reagoida mikäli jokin yllättävä este osuukin kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos edelläsi ajava ajaa reippaasti alle olemassa olevan nopeusrajoituksen aiheuttaen pitkän jonon?
Ohitan, tai jos jono on niin pitkä että toivoa ohittamisesta ei ole pysähdyn jonnekin vaikka kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Hiljennän pikkuhiljaa jotta urpo tajuaa ehkä mennä ohi. Kerran satasen alueella hiljensin ensin yhdeksäänkymppiin, sitten 80, 70, 60... kun olin himmaamassa viiteenkymppiin urpo älysi mennä ohi. Kaverin kanssa naurettiin makeasti.
Idiootti!
Turvallisuus ensin. On vaarallista ja laitontakin roikkua muutaman metrin päässä edellä ajavasta satasen vauhdissa. Ohitusta pitää helpottaa, niinhän autokoulussa ainakin ennen opetettiin. Kun se ooppelimies, tai poikanen ei muuten tuntunut pääsevän ohi. Jos kiusaa haluaisi tehdä niin lisäksi voisi vähän mutkitella :)
On myös vaarallista ja laitonta aiheuttaa vaaratilanteita sille perässä roikkujalle. Vaikka hän tekee väärin mikään ei oikeuta vaarantamaan hänen ajoaan. Pahimmassa tapauksessa voi pikku opetuksellaan aiheuttaa kolarin ja ihmisiä loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen täysjärkinen joka osaa ajaa autoa. Ohitus aloitetaan tietysti sieltä 60-80 metriä ohitettavan takaa, jotta saadaan kiihdytettyä ohitusvauhtiin jo ennen kaistanvaihtoa, ja on tarvittaessa vielä aikaa reagoida mikäli jokin yllättävä este osuukin kohdalle.
Ajat jollain 30 heppaisella Mossella, nykyauto lähtee siitä kymmenen metrin takaa rivakasti, ja rinnalla on jo ylinopeutta.
Hiljennän vauhtia ja sitten kunnon kiihdytys. Yleensä silloin lähtee renkaiden väleihin jääneet kivet lentoon takana tulevan tuulilasiin.
Painan kytkimen pohjaan ja vedän käsijarrusta.
Hyppään jarrupolkimelle, koska "rusakko juoksi tielle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastan hieman nopeutta ja pesen tuulilasin.
Mitä te tuolla tuulilasin pesulla oikein kuvittelette saavuttavanne? en ymmärrä. Ei siitä ole YHTÄÄN MITÄÄN haittaa siellä takana ajavalle.
Ei ole tarkoitustkaan haitata takanatulevaa, mutta antaa hienovarainen merkki, että ajat liian lähellä.
Väistän tietysti. Jos en siis ole epähuomiossa ajanut liian hitaasti, jolloin kiihdytän siihen rajoitus + 10 nopeuteen.