Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos takanasi ajava autoilija hiillostaa sinua ajamalla kiinni takapuskurissasi kuinka toimit

Vierailija
30.04.2024 |

1. Lisäät vauhtia ja rikot nopeusrajoitusta.

2. Hiljennät vauhtiasi entisestään

3. Painat toistuvasti jarrupoljinta kuitenkaan hidastamatta vauhtiasi.

4. Peset tuulilasisisi.

5. Väistät pientareella jotta takana oleva pääsee ohitsesi

6. Et reagoi mitenkään ja toivot ettei eteesi tule ylittäen mitään minkä takia joutuisit häjarruttamaan 

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee yleensä mitään. Harvoin kukaan kuitenkaan nykyään edes ajelee noin. 

Yksi karmanlaki tapaus kyllä on sattunut kohdalle, takana ajoi pakettiauto takapuolessa kiinni kilometrikaupalla, vaikka ohituspaikkojakin olisi ollut, poliisiauto tuli vastaan, heitti u-käännöksen ja pysäytti sen hiillostajan.  En jäänyt katselemaan tilannetta, mutta kyllähän se nauratti itseäni 

Näistä lähtee kortti samantien. Oikeus ainakin poliisilla näin on tehdä. 

Vierailija
122/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan niin hiljaa, että joku roikkuisi perässäni, niin katse peiliin, itsehän olen tuon aiheuttanut.

Hiukan lisää nopeutta, niin asia korjaantuu.

Tämähän ei pidä paikkaansa, kuten hyvin tiedät. Ajan AINA ns. 'sallittua ylinopeutta' ja silti saan jonkun jantterin puskuriini roikkumaan. Päästyään ohitseni, kiihdyttää vauhdin törkeään ylinopeuteen. Minulla ei ole halua, eikä varaa maksella moisesta. 

Mulla ei ole ikinä kukaan jäänyt "roikkumaan puskuriini".

No moottoritiellä sitä ei muutenkaan kukaan teekään, mutta ei mulla ole koskaan tuollaista tapahtunut missään teillä.

Jos joku haluaa mennä ohi, niin siitä vaan. En ole mikään idiootti ja estele, tai haittaa toisten ajamisia.

Itsellä useinmiten myös se "sallittu ylinopeus", eli mittarin mukaan 15km/h enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos edelläsi ajava ajaa reippaasti alle olemassa olevan nopeusrajoituksen aiheuttaen pitkän jonon?

Ajoin nätisti perässä, koska kyseinen keula-auto oli poliisi. 

Motarilla ajoin ohi.  

Vierailija
124/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos edelläsi ajava ajaa reippaasti alle olemassa olevan nopeusrajoituksen aiheuttaen pitkän jonon?

Ajoin nätisti perässä, koska kyseinen keula-auto oli poliisi. 

Motarilla ajoin ohi.  

En minä jää poliisin perään roikkumaan jos nysväävät alle suurimman sallitun.

Vierailija
125/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan niin hiljaa, että joku roikkuisi perässäni, niin katse peiliin, itsehän olen tuon aiheuttanut.

Hiukan lisää nopeutta, niin asia korjaantuu.

Tämähän ei pidä paikkaansa, kuten hyvin tiedät. Ajan AINA ns. 'sallittua ylinopeutta' ja silti saan jonkun jantterin puskuriini roikkumaan. Päästyään ohitseni, kiihdyttää vauhdin törkeään ylinopeuteen. Minulla ei ole halua, eikä varaa maksella moisesta. 

Tottakai se pitää paikkaansa, itsehän tuon kirjoitin.

Jos minulla on alinopeutta, niin tietenkin sinne taakse alkaa kertymään jonoa.

Nopeuden nostolla siitä pääsee, eikä tämä tarkoita mitään kaahailua, vaan hiukan yli nopeusrajoituksen.

Vierailija
126/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hidastan vauhtia. Ja jätän suurempaa turvaväliä mahdolliseen edessä ajavaan autoon.  Syynä se, että jos edessä tapahtuu jotain, niin voin rauhallisesti jarruttaa autoa ja pysäyttää sen. Äkkijarrutuksen jos joutuisi tekemään kovemmasta vauhdista, niin takana ajava ajaisi perääni. Tämä opetettiin ihan autokoulussa.

Vierailija
127/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sataa vettä, diirryn sjamaan ajouriin. Siinähän ajaa pskamyrskyssä.

Vierailija
128/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä liian lähellä ajavia on muuallakin kuin moottoritiellä. Ihan kaupungissakin, letkassa mennään ja kyllä hirvittää jos takana oleva on aivan kiinni meikäläisen autossa. En voi tietää miten tarkkaavaisena on, helposti käy vahinko jos tulee äkkijarrutus. Ei siis riipu ainakaan omasta kokemuksesta siitä, että ajaisin itse liian hitaasti, päin vastoin, ylinopeutta yleensä. Ja mitä tuohon muiden autojen opettamiseen tulee, niin miten oppivat jos ei ikinä anna näkyä että toimivat vaarallisesti?

Vierailija
129/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppään jarrupolkimelle, koska "rusakko juoksi tielle". 

Ennemminkin "näin hirven pientareella", se on hyväksyttävä syy.

Vierailija
130/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen juttu tää tuulilasinpesuhomma on?? Toinen ajaa puskurissa niin itse pesee tuulilasin, koska.. ?

...saa tuulilasin puhtaaksi.

Vierailija
131/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus sille joka kyseli tuulilasin pesemisestä.

Suomalaiset ovat outo kansa. Mikseivät sitä olisi auton ratissa tai puskurissakin. 

Veikkaan motiiviksi lapsuudentraumaa.

Ei liity suomalaisuuteen mitenkään.

Vierailija
132/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin konfliktipelkoinen että yleensä en uskalla tehdä mitään mutta ärsyynnyn kyllä toisten käytöksestä liikenteessä.

Vierailija
133/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Päästän toki bemari tai teslamiehen ohi.

Vierailija
134/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soitan satakaksitoista kuten on käsketty, tilaan poliisin...

Ei kannata. Kuormittaa turhaan hätäkeskusta, eikä ne sitä kuitenkaan eteenpäin välitä.

Aikoinaan kun poliisille oli vielä suora numero johon joku vastasikin, soitin vastaavanlaisesta tapauksessa poliisille, mutta ei se ketään kiinnostanut.

Vierailija
135/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä mitään huomiota, ajan cruise-päällä kuten aina. 

Vierailija
136/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En aja, vaan 400+ heppaisella sähköautolla."

No miksi sillä täytyy sitten vaarantaa liikennettä ja lähteä ohittamaan niin kaukaa? Viekö se niin paljon sähköä kiihdyttäessä? Itse ennakoin ja ajan hitaasti ajavan lähelle siinä kohtaa, kun tiedän, että nyt hanat auki ja ohi. Auto kiihtyy kyllä ja ehtii reagoimaan hyvin, kun ohittaa sellaisessa kohdassa missä näkee hyvin. Ei ongelmia ja se on nopeasti ohi.

Vierailija
137/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputan nopeutta noin 10kmh ja pesen tuulilasia aktiivisesti. 

Vierailija
138/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hidastan hieman nopeutta ja pesen tuulilasin.

Mitä te tuolla tuulilasin pesulla oikein kuvittelette saavuttavanne? en ymmärrä. Ei siitä ole YHTÄÄN MITÄÄN haittaa siellä takana ajavalle.

Kerran yksi mopoilija ajoi minun puskurissa kiinni. Pesin tuulilasin ja heti alkoi tulla kunnolla välimatkaa. Mopoilija ei tajunnut, että leikki hengellään, jos olisin joutunut lyömään jarrut pohjaan.

Vierailija
139/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla en jaksa reagoida mitenkään, pidän vauhtini saman kuin muutenkin pitäisin. Mutta jos olen mp:llä liikkeellä niin tuo on jo niin vaarallista että hidastan kunnes takan oleva ymmärtää että motoristin henki on vaarassa jos ei jätetä turvaväliä. Kerran mutkaisella tiellä jo keski-ikäinen nainen ajoi mp:ni perässä kiinni, hidastin kuutenkymppiin vaikka rajoitus 80. Sai körötellä takanani pitkään kun ei ohituspaikkoja :)

Vierailija
140/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan endin etten itse hidastele, mitä ei kyllä yleensä tapahdu. Sitten näytän vilkulla että olen huomannut takanatulijan kiireen ja passaa mennä ohi ja hidastan että tuollainen arempi ohittaja sitten uskaltaa ohittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä