Jos takanasi ajava autoilija hiillostaa sinua ajamalla kiinni takapuskurissasi kuinka toimit
1. Lisäät vauhtia ja rikot nopeusrajoitusta.
2. Hiljennät vauhtiasi entisestään
3. Painat toistuvasti jarrupoljinta kuitenkaan hidastamatta vauhtiasi.
4. Peset tuulilasisisi.
5. Väistät pientareella jotta takana oleva pääsee ohitsesi
6. Et reagoi mitenkään ja toivot ettei eteesi tule ylittäen mitään minkä takia joutuisit häjarruttamaan
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastan hieman nopeutta ja pesen tuulilasin.
Mitä te tuolla tuulilasin pesulla oikein kuvittelette saavuttavanne? en ymmärrä. Ei siitä ole YHTÄÄN MITÄÄN haittaa siellä takana ajavalle.
En tiedä haitasta, mutta erään kerran kun tällaisen perässäroikkujan edessä hieman tuulilasia pesin, hän ohitti minut, hiljensi eteen, pesi lasinsa ja painoi kaasua. Kyllä se siis jonkinlaisen reaktion sai aikaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Jatkan tieliikennelakien seuraamista.
Olet varmaan tylsä ihminen
Ai kun ajaa tieliikennelakien mukaan on tylsä ihminen? Jo on taas.
Kukaan ei koskaan roiku puskurissani kiinni kun ajan aina ylinopeutta.
Kun taakseni tulee bemari tai audi roikkumaan, hiljennän pari pykälää nopeusrajoituksen alle, jos ohituskielto tai vastaantulijoita. Kun ohituskielto tai vastaantulijat loppuu, kiihdytän 10 km yli nopeusrajoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Kun taakseni tulee bemari tai audi roikkumaan, hiljennän pari pykälää nopeusrajoituksen alle, jos ohituskielto tai vastaantulijoita. Kun ohituskielto tai vastaantulijat loppuu, kiihdytän 10 km yli nopeusrajoituksen.
Heh sama
Pidän vauhdin tiukasti nopeusrajoituksen mukaisena tai alan ajaa vielä hiljempaa ja jarrutan vaihteita vaihtaessa ja jarruttelen muutenkin, että takakuski pysyy virkoisena. Kun tiedän kääntyväni, laitan vilkun päälle heti kun mahdollista eli turvallista. Silloin jää kaikki kauemmas. Todennäköisin liikenneonnettomuus reiteilläni on peuraan osuminen, joten en halua peuraa etupenkille ja takakuskia takapenkille. Peurojen takia ajan aina korkeintaan 60-70 km/h. Ei täälläpäin kyllä kovempaa voisi ajaa muutenkaan. Eri juttu on tietysti rekat isommalla tiellä. Silloin täytyy yrittää alta pois ja ohi hitaammin ajavista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan hidastella, minulla ei ole kiire koskaan mihinkään eikä mistään pois.
Katson miten lähelle puskuria hän haluaa tulla.
Jos tulee melkein kiinni, niin olisi houkutus tehdä äkkijarrutus, peräpuskurissa on nimittäin koivun aiheuttama painauma, saisin sen oikaisun korjaamolla samaan hintaan.
En tietenkään äkkijarruta. Mutta saahan sitä fantasioida.
Koivun aiheuttama painauma? Iso oksa tippui myrskytuukella sun puskuriin vai... Vai onkokoivu sittenkin vaan seissyt ihan rauhassa paikoillaan kun itse aiheutit painaumasi?
Olin ihan varma että palstalta löytyy vähintään yksi huumorintajuinen tyyppi, oikeassa olin! :)
Heittelen mätiä kananmunia kattoluukusta
Mikä ihmeen juttu tää tuulilasinpesuhomma on?? Toinen ajaa puskurissa niin itse pesee tuulilasin, koska.. ?
Miehenä otan rekkarin ylös, ja jos persuksia nuuhkiva on mies, lähetän tekstarin: Sorry, olen 100% hetero.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu tää tuulilasinpesuhomma on?? Toinen ajaa puskurissa niin itse pesee tuulilasin, koska.. ?
Saa v itt uiltua takanatulijalle, kun pisaroita lentään sen tuulilasiin. Omassa uudessa autossani valitettavasti pissapojan neste tulee pyyhkijöiden sisältä, eikä enää suihkuna ja tuokin ilo on pilalla. Hidastamisella ja kiihdyttämisellä mennään edelleen.
Minkä kukakin kokee perässäroikkumiseksi.
Minulla on adaptiivinen vakionopeuden säädin, joka automaattisesti jättää turvavälin edessä ajavaan niin eiköhän joku idiootti silloin tällöin ruiskuttele tuulilasin nestettä ja räpsyttele jarruvaloja kuitenkin... Ja ei, siitä tuulilasinesteestä ei ole minulle mitään haittaa, autoni maalipinta kestää kosteutta.
Vastaus sille joka kyseli tuulilasin pesemisestä.
Suomalaiset ovat outo kansa. Mikseivät sitä olisi auton ratissa tai puskurissakin.
Veikkaan motiiviksi lapsuudentraumaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajaessani nopeudella 40km/tunti kadulla, jossa on nopeusrajoitus 40 km/tunnissa, puskurissani roikkui taksi. Taksin kuljettaja esitteli keskaria, näin sen taustapeilistä. Ajoin parkkipaikalle, johon jätän autoni siksi aikaa, kun kävin asioilla. Taksi seurasi parkkipaikalle, ja pomppasi autostaan ulos vinkumaan minulle. Minä tulin autostani ulos, ja minulla oli kynä ja paperia, johon kirjoitin ylös taksin numeron ja rekisterinumeron. Sanoin, että soitan nyt taksitarkastajalle sun tekemästä häirilöinnistä.
Vieressä näköetäisyydellä on myös poliisin toimitilat. Kysyin taksinkuljettajalta, että haluatko, että mennään tuonne poliisiasemalle selvittämään tämä asia. Äijähän pomppasi äkkiä taksiinsa, ja lähti jatkamaan matkaa suorastaan pöyristyneenä.
Oi että, oletpa urhea!
Vierailija kirjoitti:
Heitän kourallisen hiekoitushiekkaa sivuikkunasta taakse, yleensä tulee kummasti rakoa.
Jaa, sulla on hiekoitushiekkaa ämpärillinen aina repsikan paikalla?
Dorka!
Kaikenlainen vaaratilanteiden aiheuttaminen, jarruttelut ym toisten autoilijoiden ns. opettaminen on kiellettyä ja sen lisäksi lapsellista käytöstä.
Keskittyy vaan omaan ajamiseensa ja huolehtii omasta puolestaan ajoturvallisuudesta.
T. Ratissa 35 vuotta, ei kolareita, kuorma-autokortti
Vierailija kirjoitti:
Minä-minä tyyppi siis olet.
Muut tiellä liikkujat eivät ole mitään, sinä ainoastaan saat ajella teillä?
Harmittaa, että tuollaisia ihmisiä on täällä kuluttamassa happea.
Tälläinen Hiace kuski oli Jyväskylä-Heinola välillä kerran kesäyössä. Hiljennin satasesta kuuteenkymppiin ja pakotin ohi. Sitten lähhdin hänen perään turvaetäisyydelle ja laitoin pitkät päälle. Näin mentiin seuraavat reilu 100 kilsaa.
Joskus annan toisen tulla niin lähelle kuin se uskaltaa ja sitten vilautan takasumuvaloja. Yleensä se ei toimi. Sitten en tee mitään. Minä vastaan turvavälistä autoni edessä ja he vastaavat sitten omastaan, Peräänajo on aika selkeä juttu.
Olen itsekin ajanut toisen auton perään, ei tarvitse siinä kohtaa ruveta syyllistä miettimään vaan käsi pystyyn ja kuittaat nimen paperiin.
Heitän kourallisen hiekoitushiekkaa sivuikkunasta taakse, yleensä tulee kummasti rakoa.