Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos takanasi ajava autoilija hiillostaa sinua ajamalla kiinni takapuskurissasi kuinka toimit

Vierailija
30.04.2024 |

1. Lisäät vauhtia ja rikot nopeusrajoitusta.

2. Hiljennät vauhtiasi entisestään

3. Painat toistuvasti jarrupoljinta kuitenkaan hidastamatta vauhtiasi.

4. Peset tuulilasisisi.

5. Väistät pientareella jotta takana oleva pääsee ohitsesi

6. Et reagoi mitenkään ja toivot ettei eteesi tule ylittäen mitään minkä takia joutuisit häjarruttamaan 

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Jatkan tieliikennelakien seuraamista.

Olet varmaan tylsä ihminen 

Vierailija
42/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilautan hälytysvaloja. Jos ei tehoa, niin pysäytän Audipellen ja annan sakot. T. Poliisi

Ei kotipoliisilla ole hälytysvaloja, ainakaan virallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee yleensä mitään. Harvoin kukaan kuitenkaan nykyään edes ajelee noin. 

Yksi karmanlaki tapaus kyllä on sattunut kohdalle, takana ajoi pakettiauto takapuolessa kiinni kilometrikaupalla, vaikka ohituspaikkojakin olisi ollut, poliisiauto tuli vastaan, heitti u-käännöksen ja pysäytti sen hiillostajan.  En jäänyt katselemaan tilannetta, mutta kyllähän se nauratti itseäni 

Vierailija
44/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot sitä omaa nopeusmittaria, ja arvioit jäikö 80 rajoitus huomaamatta, ja jos ajat normaalinopeutta ei tarvitse välittää yhtään mitään, muuta kuin helpottaa ohitusta kun sen aika tulee. Itsehän et voi tietää mikä on toisen kiireen syy. 

Ei voi tietää mitä BMW kuskin päässä liikkuu, vai liikkuuko yhtään mitään.  Mutta niistäkin olen huomion tehnyt että kun uudehko maasturi tai citymaasturi BMW niin yleensä kuljettajana toimii täysin normaali ihminen.

Vierailija
45/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen Vornaset!

Vierailija
46/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies alkaa hidastamaan ja jarruttelemaan, näyttää keskaria yms. Itse ajan normaalisti jos ei ole mahdollista karata eli ajaa täysiä niin paljon edelle että ei pysy perässä.

Oletteko just saaneet ajokortin?

Vierailija
47/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hidastan hieman nopeutta ja pesen tuulilasin.

Mitä te tuolla tuulilasin pesulla oikein kuvittelette saavuttavanne? en ymmärrä. Ei siitä ole YHTÄÄN MITÄÄN haittaa siellä takana ajavalle.

Oman auton lasinpesuneste säiliö pitää saada nopeammin tyhjäksi

Vierailija
48/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Hiljennän pikkuhiljaa jotta urpo tajuaa ehkä mennä ohi. Kerran satasen alueella hiljensin ensin yhdeksäänkymppiin, sitten 80, 70, 60... kun olin himmaamassa viiteenkymppiin urpo älysi mennä ohi. Kaverin kanssa naurettiin makeasti.

Idiootti!

Turvallisuus ensin. On vaarallista ja laitontakin roikkua muutaman metrin päässä edellä ajavasta satasen vauhdissa. Ohitusta pitää helpottaa, niinhän autokoulussa ainakin ennen opetettiin. Kun se ooppelimies, tai poikanen ei muuten tuntunut pääsevän ohi. Jos kiusaa haluaisi tehdä niin lisäksi voisi vähän mutkitella :)

Vierailija
49/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.

Ajan jo nopeusrajoituksen mukaan (jos ei oikeasti poikkeuksellisen huonot sääolosuhteet).

Käsittääkseni toi tahallinen jarruttelu tuli kielletyks uudessa tieliikennelaissa eli käytännössä, jos poliisi sattuu kohdalle ja tekee noin, niin siitä voi saada sakkoa. Sehän on yhtälailla kiusantekoa (ja vaaran aiheutusta) liikenteessä kuin tuo puskurissa kiinni ajaminen.

Vierailija
50/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan hidastella, minulla ei ole kiire koskaan mihinkään eikä mistään pois. 

Katson miten lähelle puskuria hän haluaa tulla.

Jos tulee melkein kiinni, niin olisi houkutus tehdä äkkijarrutus, peräpuskurissa on nimittäin koivun aiheuttama painauma, saisin sen oikaisun korjaamolla samaan hintaan.

En tietenkään äkkijarruta. Mutta saahan sitä fantasioida.

Vierailija
51/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan vasemmalle kaistalle. 

Ai vastaantulijoiden kaistalle myös pienillä kyläteillä? Aika pösilö olet.

Vierailija
52/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana suoritin jarrutestin, näin vanhempana valtiomiehenä en jaksa välittää.

Vierailija
53/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hidastan hieman nopeutta ja pesen tuulilasin.

Mitä te tuolla tuulilasin pesulla oikein kuvittelette saavuttavanne? en ymmärrä. Ei siitä ole YHTÄÄN MITÄÄN haittaa siellä takana ajavalle.

Ei haittaa, mutta ärsyttävää kun joutuu siinä itsekin lasinsa sitten putsaamaan. Ei sillä että ihan puskurissa roikkuisin, mutta jonossa joskus otan osumaa.

Vierailija
54/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän tulee perässä, hän on vastuussa omasta ajamisestaan. Minä keskityn omaan ajooni.

Vierailija
55/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan hidastella, minulla ei ole kiire koskaan mihinkään eikä mistään pois. 

Katson miten lähelle puskuria hän haluaa tulla.

Jos tulee melkein kiinni, niin olisi houkutus tehdä äkkijarrutus, peräpuskurissa on nimittäin koivun aiheuttama painauma, saisin sen oikaisun korjaamolla samaan hintaan.

En tietenkään äkkijarruta. Mutta saahan sitä fantasioida.

Koivun aiheuttama painauma? Iso oksa tippui myrskytuukella sun puskuriin vai... Vai onkokoivu sittenkin vaan seissyt ihan rauhassa paikoillaan kun itse aiheutit painaumasi?

Vierailija
56/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaessani nopeudella 40km/tunti kadulla, jossa on nopeusrajoitus 40 km/tunnissa, puskurissani roikkui taksi. Taksin kuljettaja esitteli keskaria, näin sen taustapeilistä. Ajoin parkkipaikalle, johon jätän autoni siksi aikaa, kun kävin asioilla. Taksi seurasi parkkipaikalle, ja pomppasi autostaan ulos vinkumaan minulle. Minä tulin autostani ulos, ja minulla oli kynä ja paperia, johon kirjoitin ylös taksin numeron ja rekisterinumeron. Sanoin, että soitan nyt taksitarkastajalle sun tekemästä häirilöinnistä.

Vieressä näköetäisyydellä on myös poliisin toimitilat. Kysyin taksinkuljettajalta, että haluatko, että mennään tuonne poliisiasemalle selvittämään tämä asia. Äijähän pomppasi äkkiä taksiinsa, ja lähti jatkamaan matkaa suorastaan pöyristyneenä.

Vierailija
57/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan S-moodin päälle ja polkaisen. Ei roiku enää perässä.

Vierailija
58/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin hetken, jäikö näkemättä nopeusrajoituksen muutos 60->80 tms. Jos ei, en tee mitään. Korkeintaan käännän taustapeilin sivuun jos itseä alkaa liikaa häiritä.

Vierailija
59/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot sitä omaa nopeusmittaria, ja arvioit jäikö 80 rajoitus huomaamatta, ja jos ajat normaalinopeutta ei tarvitse välittää yhtään mitään, muuta kuin helpottaa ohitusta kun sen aika tulee. Itsehän et voi tietää mikä on toisen kiireen syy. 

Ei voi tietää mitä BMW kuskin päässä liikkuu, vai liikkuuko yhtään mitään.  Mutta niistäkin olen huomion tehnyt että kun uudehko maasturi tai citymaasturi BMW niin yleensä kuljettajana toimii täysin normaali ihminen.

Miksi just BMW-kuski?

Vierailija
60/147 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini lähellä on 50km/h rajoitus kylä koulun takia ja pitkä suora.  Pari kertaa tullut takaa varmaan yli satasta, juuri kun on ohi lähtemässä niin laitan vilkun vasemmalle.  Hyvin on pysähtyneet, eka kerralla ei nähtävästi ollut abs jarruja kun rantua jäi.  Tietenkin käännyin vasemmalle tielle vaikka kotiristeykseen vielä matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi