Onko täällä ketään jolla olisi pitkät mutta ohuet hiukset?
Miten niistä saisi kivan näköiset? Tykkään pitkistä hiuksista ja ne sopivat tyyliini, mutta mulla on järkyttävän ohuet hiukset. Käytän usein pidennyksiä lisänä, mutta en jaksaisi aina laittaa niitä. Miten saisi omista hiuksista kivat ja tuuheamman näköiset? Auttaako tuuheuttava shampoo tms?
Kommentit (66)
Minulla on pitkät, ohuet ja lisäksi harvat. Olen Juice -fani, hänen lookkinsa on täydellisyys. Hoidan harjaamalla ja pesemällä kerran päivässä.
Mulla lähti jossain vaiheessa imetyksen loputtua 50 % silloisesta tukasta pois. No, luonnonkihara tukka ja pidän muutenkin aina kiinni.
Mulla on. Parhaat keinot saada siitä tuuheamman näköinen on seuraavat. Pesen hiukset alkuillasta, annan kuivua mutta ei täysin kuivaksi asti, sitten muotovaahtoa ja kiedon tukan kankaanpalan ympäri nutturalle päälaelle. Nukun tämä nuttura päässä, ja aamulla on kuiva tukka, ja loivat kiharat. Sitten vielä vähän tupeeraan tyviä ja laitan niihin hiuslakkaa tueksi, pöyhin kiharoita ja lakkaa päälle. Se on ihan uskomaton se ero miltä mun ohut piikkisuora tukka näyttää laittamatta, ja näin laitettuna. Surkea päätä myöten valuva liru vs. leijonanharja.
Pitkä polkka, vähän yli olkapäiden voisi olla paras pituus ja vähän kerrostusta, jolloin kampaukseen saa ilmavuutta. Valitettavasti tuota pitempi ei toimi ohuissa hiuksissa. Pituus vetää vähäisiä hiuksia alaspäin, jolloin kaikkii volyymi katoaa. Jos hiuksista näkyy läpi, eli esim. takaapäin otettavassa kuvassa hiusten läpi näkyy selkä, ovat hiukset liian ohuet pituuteen nähden ja ne on leikattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vanhetessa käy.
Olen kolmekymppinen ja hiukset ovat olleet ohuet ihan lapsesta asti, aina ja elämäntavoista riippumatta. Perinnöllinen ominaisuus. Tuskailin asian kanssa jo ala-asteella.
Kyseessä on naispuolinen kaljuuntumisgeemi. Jos olisit syntynyt mieheksi, olisit jo kalju.
Isälläni oli tosi ohuet hentoiset hiukset koko ikänsä, muttei hän silti kaljuuntunut koskaan mistään kohtaa.
No, arvatkaapa kuka peri hiuslaadun.
Nuoruudessa meni hyvin, kun pidettiin pehmennyksiä ja permiksiä, tukka näytti tuuhealta aina. Mutta nykyään kun noitaei käytetä, täytyy tehdä nutturalaineita tai pitää hiuksia kiinni messy bun tyyliin.
Kerrostus kyllä ohentaa hentoja hiuksia entisestään, tulee semmosia hahtuvia jotka usein näyttää surullisilta. Omassa pitkässä ja hennossa hiuksessa ainakin tasapituus on paras. Oikeat tuotteet + föönaus tai heatless curls auttaa. Tuotteet on vaikeita kun useimmat on suunniteltu paksulle karhealle hiuslaadulle ja lässäyttää lasimaisen ja hennon hiuksen. Hiuspuuterit ja kuivashampoot on parhaita. Lakkaa en vieläkään ole löytänyt riittävän kevyttä hyvää. Se edullinen Define-shampoo on kans toiminut omaan hiukseen hyvin. Mutta yleisestikin on parasta hyväksyä oma hius sellaisena kuin se on, jos liikaa yrittää ohentaa paksua, suoristaa kiharaa tai päinvastoin niin se alkaa näyttää hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vanhetessa käy.
Olen kolmekymppinen ja hiukset ovat olleet ohuet ihan lapsesta asti, aina ja elämäntavoista riippumatta. Perinnöllinen ominaisuus. Tuskailin asian kanssa jo ala-asteella.
Kyseessä on naispuolinen kaljuuntumisgeemi. Jos olisit syntynyt mieheksi, olisit jo kalju.
En ole mitenkään kaljuuntunut ja hiukset kasvavat ihan tiheästi, mutta ne ovat vain ohuet, olleet aina samanlaiset. Kaljuuntuminen on eri asia. Suvussani ei ole ketään kaljuuntuneita, ohuthiuksisia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan vedä sitä kireälle ponnarille, näitä näkyy suomalaisilla naisilla paljon ja se vaan korostaa sitä ohuutta. Kunnon kohittava aine tyveen ja muitovaahto ja föönaus pää alaspäin, tämän jälkeen muotoilu. Jos kiharoista tykkäät niin ne saa hiukset näyttämään paksummilta
Eli aukiko niiden hiusten pitää olla? Yleensä täällä on haukuttu pitkiä auki olevia ohuita hiuksia.
Voi olla ponnarilla mutta ei niin, että päänahka soi, kun se on vedetty kireästi pitkin päätä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakkomielle monelle on pitää pitkiä hiuksia tosiaan vaikka hiukset on tosi ohuet? Lyhyt polkka esim. paljon parempi.
Mm se, että pidemmillä hiuksilla saa peitettyä emännänkyhmyn. Lyhyt polkka paljastaa sen ikävästi ja sitten saa kuulla jatkuvasti siitä pilkkaa. Se muuten on ja pysyy, vaikka lihoisi tai laihtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakkomielle monelle on pitää pitkiä hiuksia tosiaan vaikka hiukset on tosi ohuet? Lyhyt polkka esim. paljon parempi.
Mm se, että pidemmillä hiuksilla saa peitettyä emännänkyhmyn. Lyhyt polkka paljastaa sen ikävästi ja sitten saa kuulla jatkuvasti siitä pilkkaa. Se muuten on ja pysyy, vaikka lihoisi tai laihtuisi.
Saa sen poiskin, mutta vaatii vaivannäköä, johon sinä tuskin olet valmis.
Polkka se vasta ruma tanttatyyli onkin, ei sovi kenellekään ja kielii luovuttamisesta. On hyvin iskostunut markkinoiden ja kampaamoiden mantrat, että hiusten pitäisi olla paksut, jos niitä haluaa pitää pitkänä. Enemmän sitä voluumia niissä on aina pidempänä kuin säälittävänä lyhyenä polkkana tai vielä lyhyemmässä mallissa. Ja että pitkien hiusten pitäisi olla aina kuin mainoksissa, kiiltävät, joustavat ja runsaat, yhtään kuivuutta ei muka saisi olla, ja jotkutvajukit täälläkin kirjoittelevat, että tekee mieli leikata kuivat osiot jonkun hiuksista.Toisetämmäthän tätä yrittävät markkinoida ja kyttäävät muiden hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa sitten, miten, kun niin tietäväinen olet. Epäilen kyllä sanojasi.
Minä olen harkinnut permanenttia tai tyvikohotusta.
Vierailija kirjoitti:
Noin vanhetessa käy.
Ei kaikille. :D
Polkkaa ei oikein saa mitenkään tuuhean näköiseksi. Pidemmät hiukset saa sentään kiharrettua.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/293290e9-8186-4d24-90be-5477e7c6415cVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa sitten, miten, kun niin tietäväinen olet. Epäilen kyllä sanojasi.
Jumppaamalla: https://www.iltalehti.fi/keho/a/293290e9-8186-4d24-90be-5477e7c6415c
Vierailija kirjoitti:
Polkka se vasta ruma tanttatyyli onkin, ei sovi kenellekään ja kielii luovuttamisesta. On hyvin iskostunut markkinoiden ja kampaamoiden mantrat, että hiusten pitäisi olla paksut, jos niitä haluaa pitää pitkänä. Enemmän sitä voluumia niissä on aina pidempänä kuin säälittävänä lyhyenä polkkana tai vielä lyhyemmässä mallissa. Ja että pitkien hiusten pitäisi olla aina kuin mainoksissa, kiiltävät, joustavat ja runsaat, yhtään kuivuutta ei muka saisi olla, ja jotkutvajukit täälläkin kirjoittelevat, että tekee mieli leikata kuivat osiot jonkun hiuksista.Toisetämmäthän tätä yrittävät markkinoida ja kyttäävät muiden hiuksia.
Polkka on kuvottava.
Vältä ainakin kuivashamppoota ja pidennyksiä, ne aiheuttavat enemmän haittaa kuin tuovat apua. Itse laitan hiukset yön yli kiharoille, näyttää tuuheammilta siten.
Eli aukiko niiden hiusten pitää olla? Yleensä täällä on haukuttu pitkiä auki olevia ohuita hiuksia.