Onko täällä ketään jolla olisi pitkät mutta ohuet hiukset?
Miten niistä saisi kivan näköiset? Tykkään pitkistä hiuksista ja ne sopivat tyyliini, mutta mulla on järkyttävän ohuet hiukset. Käytän usein pidennyksiä lisänä, mutta en jaksaisi aina laittaa niitä. Miten saisi omista hiuksista kivat ja tuuheamman näköiset? Auttaako tuuheuttava shampoo tms?
Kommentit (66)
Cutrin Ainoa -volyymishampoo on ainoa ns. tuuheuttava joka tekee hiuksista kivat muttei takuta. En viitsi käyttää kuin harvakseltaan, koska on hintavaa.
Batiste Heavenly Volume -kuivashampoo toimii tarvittaessa muotoilutuotteena. Muut muotoilutuotteet latistavat entisestään.
Minulla,tänään sen tajusin,hiuksia irronnut niin samperisti:(
Vierailija kirjoitti:
Vältä ainakin kuivashamppoota ja pidennyksiä, ne aiheuttavat enemmän haittaa kuin tuovat apua. Itse laitan hiukset yön yli kiharoille, näyttää tuuheammilta siten.
Miten pidennykset aiheuttavat haittaa? Olen käyttänyt niitä satunnaisesti jo 10 vuotta ja se on ainoa keino saada tuuheat ja näyttävät hiukset. Täytyy vain olla tarkalleen omaa hiusten väriä ja sellainen kampaus, missä lisäkkeet ei erotu tyvestä.
Vierailija kirjoitti:
Polkkaa ei oikein saa mitenkään tuuhean näköiseksi. Pidemmät hiukset saa sentään kiharrettua.
Tämä kokemus minulla. Pitkät hiukset sentään saavat vähän ryhtiä kun osuvat hartioihin, mutta polkka vain lötköttää liruna.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Parhaat keinot saada siitä tuuheamman näköinen on seuraavat. Pesen hiukset alkuillasta, annan kuivua mutta ei täysin kuivaksi asti, sitten muotovaahtoa ja kiedon tukan kankaanpalan ympäri nutturalle päälaelle. Nukun tämä nuttura päässä, ja aamulla on kuiva tukka, ja loivat kiharat. Sitten vielä vähän tupeeraan tyviä ja laitan niihin hiuslakkaa tueksi, pöyhin kiharoita ja lakkaa päälle. Se on ihan uskomaton se ero miltä mun ohut piikkisuora tukka näyttää laittamatta, ja näin laitettuna. Surkea päätä myöten valuva liru vs. leijonanharja.
Mulla sama. Mutta kun aamulla harjaan niin kiharat/laineet lähtee. Ja ei voi harjaamatta lähtee ulos kun on niin sekaisen näköinen. Eli kuin juuri sängystä noussut.
Mulla suht ohut tukka. Polkka ei ole koskaan sopinut, eikä tyvikohottamiset, koska mulla on melko suuri pää, pituuttakin on, joten suhteessa kroppaan ei onneksi. Mutta polkat ja tyvikohotukset sai pään näyttämään vielä isommalta. Mulla auttoi kun lopetin silikonien ja sulfaattien käytön shampoissa. Ensin siis pesin silikonit ym. jäämät hiuksista pois ja sit pessyt todella luonnonmukaisesti ja harventanut vähän pesuvälejä. Muutenkin ruvennut hoitamaan hellemmin, selvitän tosi varovasti, en revi, vedä tai venytä märkänä, enkä kuivana. Selvisi, että mun hiukset kihartuu. Nyt ne menee lisäksi semmoisille viktoriaanisille/edwardiaanisille kuohkeille kampauksille ilman mitään muototuotteita. :D Kannattaa ainakin noi silikonit heivata, tekee hiukset kiiltäviksi joo, mutta myös ohuemman näköiseksi. Sulfaatit taas turhan kuivattavia. Shampoot ja hoitoaineet + muut muotoilutuotteet on olleet markkinoilla vasta n. 100v. Ihmiset pärjänneet upeilla hiuksilla oikein hyvin ennen niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Parhaat keinot saada siitä tuuheamman näköinen on seuraavat. Pesen hiukset alkuillasta, annan kuivua mutta ei täysin kuivaksi asti, sitten muotovaahtoa ja kiedon tukan kankaanpalan ympäri nutturalle päälaelle. Nukun tämä nuttura päässä, ja aamulla on kuiva tukka, ja loivat kiharat. Sitten vielä vähän tupeeraan tyviä ja laitan niihin hiuslakkaa tueksi, pöyhin kiharoita ja lakkaa päälle. Se on ihan uskomaton se ero miltä mun ohut piikkisuora tukka näyttää laittamatta, ja näin laitettuna. Surkea päätä myöten valuva liru vs. leijonanharja.
Mulla sama. Mutta kun aamulla harjaan niin kiharat/laineet lähtee. Ja ei voi harjaamatta lähtee ulos kun on niin sekaisen näköinen. Eli kuin juuri sängystä noussut.
Minäkään en osaa tätä yöllä kihartamista. Ei niistä koskaan tule niin nätit, että voisi lähteä ihmisten ilmoille, tyvi jää lättänäksi tai sit tosiaan suoristuu heti aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Polkkaa ei oikein saa mitenkään tuuhean näköiseksi. Pidemmät hiukset saa sentään kiharrettua.
Yksi sana menneisyydestä: papiljotit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla suht ohut tukka. Polkka ei ole koskaan sopinut, eikä tyvikohottamiset, koska mulla on melko suuri pää, pituuttakin on, joten suhteessa kroppaan ei onneksi. Mutta polkat ja tyvikohotukset sai pään näyttämään vielä isommalta. Mulla auttoi kun lopetin silikonien ja sulfaattien käytön shampoissa. Ensin siis pesin silikonit ym. jäämät hiuksista pois ja sit pessyt todella luonnonmukaisesti ja harventanut vähän pesuvälejä. Muutenkin ruvennut hoitamaan hellemmin, selvitän tosi varovasti, en revi, vedä tai venytä märkänä, enkä kuivana. Selvisi, että mun hiukset kihartuu. Nyt ne menee lisäksi semmoisille viktoriaanisille/edwardiaanisille kuohkeille kampauksille ilman mitään muototuotteita. :D Kannattaa ainakin noi silikonit heivata, tekee hiukset kiiltäviksi joo, mutta myös ohuemman näköiseksi. Sulfaatit taas turhan kuivattavia. Shampoot ja hoitoaineet + muut muotoilutuotteet on olleet markkinoilla vasta n. 100v. Ihmiset pärjänneet upeilla hiuksilla o
Mitä tarkoitat luonnonmukaisella pesulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältä ainakin kuivashamppoota ja pidennyksiä, ne aiheuttavat enemmän haittaa kuin tuovat apua. Itse laitan hiukset yön yli kiharoille, näyttää tuuheammilta siten.
Mitä haittaa on kuivashampoosta?
Ei mitään. Kunhan yrittää päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla suht ohut tukka. Polkka ei ole koskaan sopinut, eikä tyvikohottamiset, koska mulla on melko suuri pää, pituuttakin on, joten suhteessa kroppaan ei onneksi. Mutta polkat ja tyvikohotukset sai pään näyttämään vielä isommalta. Mulla auttoi kun lopetin silikonien ja sulfaattien käytön shampoissa. Ensin siis pesin silikonit ym. jäämät hiuksista pois ja sit pessyt todella luonnonmukaisesti ja harventanut vähän pesuvälejä. Muutenkin ruvennut hoitamaan hellemmin, selvitän tosi varovasti, en revi, vedä tai venytä märkänä, enkä kuivana. Selvisi, että mun hiukset kihartuu. Nyt ne menee lisäksi semmoisille viktoriaanisille/edwardiaanisille kuohkeille kampauksille ilman mitään muototuotteita. :D Kannattaa ainakin noi silikonit heivata, tekee hiukset kiiltäviksi joo, mutta myös ohuemman näköiseksi. Sulfaatit taas turhan kuivattavia. Shampoot ja hoitoaineet + muut muotoilutuotteet on olleet markkinoilla vas
Varmaan pesupähkinät kaikessa karvoituksessa - ala- ja yläpäässä. Sitten vatkataan ja haju sen mukaista. Hörhötihörhöti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en osaa tätä yöllä kihartamista. Ei niistä koskaan t
Joo ei. Harottavat ihan vääriin suuntiin sottaisina ja pörhöisinä ja jostain kohtaa hiukset on ihan litistyneet. Kuivaan AINA föönillä vaikka en erityisen ohuthiuksinen olekaan, jos en kuivaa niin hiukset on aivan littanat ja kauheat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan vedä sitä kireälle ponnarille, näitä näkyy suomalaisilla naisilla paljon ja se vaan korostaa sitä ohuutta. Kunnon kohittava aine tyveen ja muitovaahto ja föönaus pää alaspäin, tämän jälkeen muotoilu. Jos kiharoista tykkäät niin ne saa hiukset näyttämään paksummilta
Pahoittelen typoja, lukulasit hukassa
Ihana :)
Minun mielestäni paksut hiukset ovat rumat. Hentoisista saa paljon nätimpiä kampauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla suht ohut tukka. Polkka ei ole koskaan sopinut, eikä tyvikohottamiset, koska mulla on melko suuri pää, pituuttakin on, joten suhteessa kroppaan ei onneksi. Mutta polkat ja tyvikohotukset sai pään näyttämään vielä isommalta. Mulla auttoi kun lopetin silikonien ja sulfaattien käytön shampoissa. Ensin siis pesin silikonit ym. jäämät hiuksista pois ja sit pessyt todella luonnonmukaisesti ja harventanut vähän pesuvälejä. Muutenkin ruvennut hoitamaan hellemmin, selvitän tosi varovasti, en revi, vedä tai venytä märkänä, enkä kuivana. Selvisi, että mun hiukset kihartuu. Nyt ne menee lisäksi semmoisille viktoriaanisille/edwardiaanisille kuohkeille kampauksille ilman mitään muototuotteita. :D Kannattaa ainakin noi silikonit heivata, tekee hiukset kiiltäviksi joo, mutta myös ohuemman näköiseksi. Sulfaatit taas turhan kuivattavia. Shampoot ja hoitoaineet + muut muotoilutuotteet on olleet markkinoilla vas
Mä pesen hiukset lähinnä rhasul-savella ja huuhdon veteen sekoitetulla omenasiiderietikka + vielä vedellä. Lisäksi ennen pesua laitan öljyä vaikuttamaan hiuksiin esim. tunniksi ennen pesyä. Nyt käytössä jojoba ja amlaöljy. Ohuthiuksisena kyllä pitää olla tarkkana, helposti tulee öljyä liikaa.
Pitkistä ja ohuista hiuksista ei kertakaikkiaan saa kivannäköisiä. Kannattaa suosiolla pätkäistä. Se on helpoin tapa harhauttaa hiukset näyttämään paksummilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakkomielle monelle on pitää pitkiä hiuksia tosiaan vaikka hiukset on tosi ohuet? Lyhyt polkka esim. paljon parempi.
Mm se, että pidemmillä hiuksilla saa peitettyä emännänkyhmyn. Lyhyt polkka paljastaa sen ikävästi ja sitten saa kuulla jatkuvasti siitä pilkkaa. Se muuten on ja pysyy, vaikka lihoisi tai laihtuisi.
Lopetapa jatkuva puhelimen kyylääminen alaviistoon istuen huonossa ryhdissä, niin saattaa muuten vähän auttaakin!
Minulla on todella ohuet, mutta silti pitkät hiukset. Jo lapsena sain kuulla siitä uudestaan ja uudestaan kampaajilta, että hiukseni ovat ihan oudot ja vialliset. Lapsuuden lyhyttä kampausta en halua enää koskaan.
Pidän aina hiukset kiinni julkisella paikalla. Pienehköt kaarevat hiusklipsit toimivat parhaiten, sillä ne lisäävät hieman nutturan kokoa ja hiukset laskeutuvat kauniisti. Sopivia klipsejäkin on vaikea löytää.
Lehtijutut aiheesta kannattaa jättää omaan arvoonsa. Niissä on aina malleina ihmisiä, joilla on merkittävästi paksummat hiukset kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Pitkistä ja ohuista hiuksista ei kertakaikkiaan saa kivannäköisiä. Kannattaa suosiolla pätkäistä. Se on helpoin tapa harhauttaa hiukset näyttämään paksummilta.
Ei ne ainakaan omasta mielestäni näytä lyhyempiä yhtään paksummalta. Omat hiukseni siis
Mitä haittaa on kuivashampoosta?