Olenko säälittävä ankeuttaja, jos tulostan talon järjestysmääräykset ja teippaa sen tuuletusparvekkeen oveen, missä kaksi tätiä käy röökillä
24/7, noin 50 kertaa päivässä. Luin juuri, että talomme järjestyssäännöissä on "Tomuttaminen on sallittua klo 9.00-20.00. Muu toiminta, kuten oleskelu tai meluaminen on kielletty". Lisäksi ovessa on tupakointikieltomerkki ennestään.
Ongelma on se, etten kehtaa mennä kasvokkain sanomaan, koska sanoin about 2 vuotta sitten että ei häiritse (luulin, että uusi täti polttaa muutaman röökin viikonloppusaunan ja viinilasin päälle)
Vtutus on kuitenkin vähitellen kasvanut megalomaanisiin mittoihin eikä neutraalista kertomisesta tule mitään. Tädillä on vielä römein viskibasso mitä olen kuullut naisella. Asuu toisen tädin kanssa, joka ravaa röökillä myös.
Kommentit (51)
* oman kodin seinien sisällä. En nyt tarkoita, että seinän sisään joku menisi polttamaan tupakkaa, vaan sillä kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoida omat asiasi.
kysyjä saa haittaa kun ei noudateta sääntöjä,,sää oot just noita mikä ei päde sinuun,, minä minä minä ,,
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta. Seuraavaksi alkavat polttaa liesituulettimen alla.
ilmastointikanavat ja terveystarkasta kohtaavat silloin
Vierailija kirjoitti:
* oman kodin seinien sisällä. En nyt tarkoita, että seinän sisään joku menisi polttamaan tupakkaa, vaan sillä kodissaan.
Kiitos tarkennuksesta. Seinien sisällä polttaminen onkin suuri paloriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että isännöitsijä huomauttaa.
Olen pyytänyt lähettämään muistutuksen kaikille (ettei henkilöityisi kehenkään) Sain sähköpostina PDF tulosteen talon tupakointipaikoista ja neuvon, että voin käydä kertomassa näille henkilöille viralliset tupakointipaikat, jos eivät tiedä.
Ongelmahan ei kylläkään ole se, etteivätkö henkilöt sitä tietäisi. Vaan että eivät viitsi ketjupolttajina matkustaa hissillä 5 kerroksesta alas.
Sittenpä olisin hoitanut ilmoitusvelvollisuuteni, minkä isännöitsijä minulle sälytti.
sun tehtävä ei ole hoitaaa isännöisijän duunia, aika pölli sekin, ettei hän vaan puutu,,olipa tyhmä tyyppi,,laittaa toisen asukkaan hoitamaan ja jopa riitautumaan keskenään.. nyt vaadi hoitamaan duuninsa, siitä sille maksetaan
Miten se on? Onko näillä pitkään asuneilla ennen vuotta 2018 asuneilla oikeus polttaa tupakkaa, ja säännöt koskee 2018 jälkeen muuttaneita? Noin oli kerrostalossa, jossa asuin. Uusiin vuokrasopimuksiin kirjattiin, että tupakointi kielletty asunnon sisällä ja parvekkeella. Vanhoissa vuokrasopimuksissa kieltoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että isännöitsijä huomauttaa.
Olen pyytänyt lähettämään muistutuksen kaikille (ettei henkilöityisi kehenkään) Sain sähköpostina PDF tulosteen talon tupakointipaikoista ja neuvon, että voin käydä kertomassa näille henkilöille viralliset tupakointipaikat, jos eivät tiedä.
Ongelmahan ei kylläkään ole se, etteivätkö henkilöt sitä tietäisi. Vaan että eivät viitsi ketjupolttajina matkustaa hissillä 5 kerroksesta alas.
Sittenpä olisin hoitanut ilmoitusvelvollisuuteni, minkä isännöitsijä minulle sälytti.
Isännöitsijälle vinoiluviesti vastaukseksi, että tekee työnsä.
Vierailija kirjoitti:
(1) Älä teippaa parvekkeen oveen mitään vaan käy lukitsemassa se ovi, kun ne norttimummot ovat parvekkeella käryttämässä.
(2) Aina, kun norttimummot tuottavat vastenmielistä löyhkäänsä, ajattele, miten ne mummot ennen pitkää kokevat pitkän ja vittumaisen kuoleman keuhkosairauteensa.
Eipä siltä vaikuta. Ennen minä kuolen vtutukseen. Eli taas pätee se sääntö - jos kerrostalossa vtuttaa, muuta pois.
Ap
Kerrostalossa todennäköisesti joutuu jonkinlaisen häirinnän kohteeksi. Nämä syöpäkäryttäjät on yksi ainainen riesa. Toinen on mölyapinat, jotka häiritsevät nukkumista ja keskittymistä. Sitten on sotkijat, jotka likaavat rappukäytävät ja ovenkahvat.
Ei kiitos kerrostalolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(1) Älä teippaa parvekkeen oveen mitään vaan käy lukitsemassa se ovi, kun ne norttimummot ovat parvekkeella käryttämässä.
(2) Aina, kun norttimummot tuottavat vastenmielistä löyhkäänsä, ajattele, miten ne mummot ennen pitkää kokevat pitkän ja vittumaisen kuoleman keuhkosairauteensa.
Eipä siltä vaikuta. Ennen minä kuolen vtutukseen. Eli taas pätee se sääntö - jos kerrostalossa vtuttaa, muuta pois.
Ap
Koskeeko tupakointikielto 2018 jälkeen taloon muuttaneita ainoastaan?
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on ketju maalaisista jotka kyttää ja juoruaa naapureistaan.
Sen mukaan kaupungissa ei koskaan kukaan puutu toisten asioihin.
Juorujen levittäminen on vähän eri juttu kuin puuttuminen naapurin harjoittamaan häiriköintiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koskeeko tupakointikielto 2018 jälkeen taloon muuttaneita ainoastaan?
Kyllä se koskee kaikkia ilmeisesti, joka parvekkeella on tupakointikieltomerkki.
Ap
No olet kuitenkin uliuli niin vastaus kysymykseesi: olet
Vierailija kirjoitti:
Viskibasso vetää sinua kuontaloon.<<< Meilläkin on Hekalla Helingin alueet parveketupakointi kielto.Jos ment henkilöiööe itse sanomaan tulevat pälle ja selittävät ei voi häirtä ketään poltan vain 10 savuketta päivässä.Toinen juntti joka menee sen taakse ei itse tupakoi.Antaa vieraidensa tupakoida kuin kulloinkin " misunsa" Parveke.Vetoaa ukko tupakointi kielto koskee vain uusia vuokralaisia.Koskee kaikkia. Myös pesutupaa käyttäviä,jotka pesutuvan ulko-oven ääressä tupakoivat.Tupakoitsia kun puhaltaa savut keuhkoista ulos.Savun mukana tulee 70 eri syöpää aiheutavia aineita. .Lukee rööki askissa se.Eivät ymmärrä heidän Kissat vieressä tai koirat saavat syövän passiisena tupakitsijoina.Kiusaksi tupakointi kieltoja ei ole laitettu,vaan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä tapauksessa olisi haittaa, vaikka katoaisi sinne seinätapettiin.
Hommaa sinne palovaroitin. Kai sen sinne ylös saa kiinnitettyä. Oppiipahan olemaan.
Mitäpä jos vaan kehtaat mennä sanomaan mummoille, että olet muuttanut mielesi tupakoinnin suhteen. Sanot, että nykyään haju haittaa, oven kolina haittaa, puhe kuuluu teille sisälle ja että parvekkeelle piintynyt röökin haju estää sen käytön vaatteiden tuuletukseen.
Perustelet vaadettasi sillä, että järjestyssäännöt kieltävät tuuletusparvekkeella tupakoinnin.
Jos ei tehoa, niin sitten valitusta isännöitsijälle ja hallitukselle ja lopulta yhtiökokouksen asialistalle.
Olen nähnyt monissa kerrostaloissa järjestyssäännöt nimitaulun läheisyydessä ilmoitustaululla. Eikö teidän talossa ole esillä ne järjestyssäännöt?
Yöllisestä melusta ei sitten todellakaan kannata valittaa ovelle kolkuttamalla vaan suoraan soitetaan poliisi. Tämä ihan oman turvallisuuden vuoksi.
T. kokemusta on
Ps. Itse laittaisin tupakointikieltolapun parvekkeelle ja parvekkeen oveen sekä saman jakelu tädin postilaatikkoon. Kun se ei auta niin sitten uudelleen isännöitsijän tai yhtiön hallituksen kautta.
ok laittaa, inhoon röökaajia, siis todella kokenut noen ,mustan paskan tulo tuulikaapi jopa komeroon rakenteisya kun just alapuolella veteli röökiä. rööki likaa, terveyshaitat jne. kunnan terveystarkasta voi neuvoa miten edetä asioissa. ja kulkeutuuko ilmanvaihdon mukana jne. nyt nykyään ei edes pihassa, vaan ihan sellä reunamalla röökipaikka erikseen. ei edes ulkoovella tai roskiksen lähellä saa polttaa, uudet talot savuttomia. taloyhtiön muut jäsenet,uudet järjestyssäännöt,, sekin jos vuokrakoti,sopimukset tehty aikoinaan,, uudet sopimukset ovat savuttomia,,pitää odottaa kun röökihaahkat muuttaa. tuleeko savua sulle kotiin jos avaat ikkunan vai vaikeuttaa pääsyä tomusparvekkeele kun sinne vakivaraus akoilla,eikä ne tajuu, eivät he voi mennä omaehtoisesti muuttamaan sääntöjä,kysymällä onko okke vetää röökiä sarjanaan.. isännöitsijä mitäs hän tuumaa..