Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko mokailleet autolla ajaessa?

Vierailija
29.04.2024 |

Nolottiko?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kaikki tekee virheitä liikenteessä, toiset vaan vähän isompia ja vakavampia. Ajokortti ollut 32 v, varmaan miljoona kilometriä on tullut ajettua, enkä yhden ainoassa kolarissa ole ollut osallisena.

Vierailija
2/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mokaillut pari kertaa ja olen siitä todella pahoillani koska olen vaarantanut muiden turvallisuuden liikenteessä.

Olen joskus ajanut liian lähellä edessä ajavaa autoa eli turvaväli oli liian pieni ja joskus olen ajanut yli suurimman sallitun nopeuden. 

Nykyään olen rauhallinen ja hyvä kuski, ajan nopeusrajoitusten mukaan ja pidän riittävää turvaväliä edessä ajavaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu! Tukin ratikkaliikenteen pariksi minuutiksi. Vielä mahtuu. No, ei mahtunut. 

Vierailija
4/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajoin kolmion takaa toisen auton eteen. Jäi kuolleeseen kulmaan ja oli pilkkopimeää ja sumuista. Toki selitellä ei saisi ja tarkempi pitäisi olla, mutta vahinkoja sattuu. Onneksi vauhti ei ollut kova. 25v ajanut lähes päivittäin ja tämä ainut moka. Ja kyllä, nolotti se. 

Vierailija
5/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pihatiellä eturenkaan lumiseen matalaan ojaan. Ei noussut auto siitä ilman hinausta. Naapuria nauratti, niin kieltämättä niin minuakin. Ei mitään muuta selitystä kuin typerä aivopieru. 

Vierailija
6/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin, aina osun johonkin tai ajan jonkun päälle. En tajua miksi autoista on tehty niin vaikeita.

Vierailija
7/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin kun ajoin kolarin. Luulen että yllätyksiä ovat muillekin.

Vierailija
8/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Iäkkäältä isältäni otettiin ajokortti pois ja minä jouduin rattiin. Siitä on 25v , kun olen ajanut autolla. Joka päivä mokailen. Pelottaa moottoritien liittymät, kiertoristeykset. En uskalla ajaa lujaa, joten yritän välttää moottoriteitä. Käytän kiertoteitä, missä on  vähän liikennettä. En aja, kuin lyhyitä matkoja. 

Vierailija
9/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos asun maaseudulla, jossa liikennettä on vähän. Yleensä ketään ei tule vastaan,  kun köröttelen kauppaan. Joskus traktori . En pärjäisi Helsingissä. 

Vierailija
10/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin tietyökartion kumoon

Vierailija
11/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä mokia varmaan tulee varmasti aika useinkin, sellasia lieviä huolimattomuuksia/arviointivirheitä vaikka jonkun toisen nopeudesta tms jotka vaikuttaa omaan ajoon. Kolaria en ole koskaan ajanut, mutta pari läheltä piti tilannetta on ollut elämän varrella. Siis sellasia että on joutunut äkkijarruttamaan risteyksessä kun meinannut lähteä liikkeelle ja onkin huomannut että joku tulee vielä ja esim tekemään äkkinäisen suuntakorjauksen vaikka kaistavaihdossa.

Jokainen tekee virheitä, se on inhimillstä kun ei robotti ole ja liikenteessä muutkin tekevät vääriä ratkasuja jolloin joutuu itse äkkipäätöksiä tekemään. 

Vierailija
12/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mokailen. Monesti auto sammuu risteykseen, kun en ole muistanut vaihtaa ykköselle. Se on aika noloa. Mutta olen myös estänyt muutaman pahan kolarin ennakoimalla toisen autoilijan puolesta nähtyäni, että autossa on kuskin paikalla matkustaja.

Vierailija
13/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha isäni ei saanut ajokorttiaan uusittua. Joudun käyttämään häntä lääkärissä yms. Vihaan autolla ajoa. Siitä on kauan, kun olen autoa ajanut. Pelkään koko ajan ajaessani. Ajan hitaasti, monta kertaa olen saanut keskisormea, kun ajan liian hitaasti.

Vierailija
14/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos asun maaseudulla, jossa liikennettä on vähän. Yleensä ketään ei tule vastaan,  kun köröttelen kauppaan. Joskus traktori . En pärjäisi Helsingissä. 

Ihanan rehellinen kirjoitus ilman henkselin paukuttelua, miten helsinkiläiset eivät osaa ajaa. Maaseudulla ajaessa sen sijaan pitää ennakoida että jostain saattaa tulla hirvi tai ettei tie ole erityisen hyvässä kunnossa.

Vierailija
15/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut mokailtua ja on hävettäny mutta opiksi on otettu virheistä.

Vierailija
16/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rutannut auton moneen kertaan. 

Vierailija
17/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mokaillut useampaan kertaan. Suurinosa kuitenkin tapahtui juuri kortin saatua. Isoin moka oli, kun ajelin yöllä huvikseen maantiellä ja joku ensin ohitti minut selvää ylinopeutta, jonka jälkeen parkkeerasi pientareelle vähän matkan päähän. Juuri, kun olin ohittamassa, hän kääntyi suoraan eteeni ja tukki molemmat kaistat. Auto otti vähän osumaa, mutta minulle ei käynyt pahemmin. Minä en ollut syyllinen, mutta olisin voinut ennakoida tilanteen hidastamalla nopeutta. Nykyään hidastan, jos ohitan parkkeerattua autoa.

Vierailija
18/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mokannut ja ottanut opikseni

Vierailija
19/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikken pahinta oli, kun aamulla näin missä kunnossa auto oli eikä itsellä mitään muistukuvaa. Olin ajanut kännissä autoa, mutta tuon jälkeen myin autoni enkä ole rattiin sen jälkeen koskenut. Pahinta tässä on se, etten tiedä mihin törmäsin, mutta toivottavasti vaan liikennemerkkiin. Hain kyllä uutisia, että kolaripaikalta poistunutta etsitään. 

Vierailija
20/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikken pahinta oli, kun aamulla näin missä kunnossa auto oli eikä itsellä mitään muistukuvaa. Olin ajanut kännissä autoa, mutta tuon jälkeen myin autoni enkä ole rattiin sen jälkeen koskenut. Pahinta tässä on se, etten tiedä mihin törmäsin, mutta toivottavasti vaan liikennemerkkiin. Hain kyllä uutisia, että kolaripaikalta poistunutta etsitään. 

Pitkään mietin mihin olin kolaroinut ja ajoin julkisilla katsoen liikenneympyröitä, että mitkä merkit on nyt mäsänä. Auton vein ihan toiselle paikkakunnalle korjattavaksi, kun pelkäsin etsintäkuulutuksia, että tällaista kolariautoa haetaan. Tuosta jäi kyllä elinikäiset raumat, mutta ketään ei kyllä kuollut ainakaan uutisten mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme