Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaako kukaan omien poikiensa hiukset?

Vierailija
07.09.2008 |

Missä ootte oppineet leikkaamaan ja millasilla saksilla?

Minä yritin leikata 3v tukan ja oli aikamoinen homma saada kerroksittain leikattua lyhyet hiukset, kynsisaksilla leikkasin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa korvan päälle?

Hius kasvaa 1-1,5cm kuukaudessa joten väkisinkin se kolmessa viikossa tulee jo hiukan korvan päälle.

Saa olla tosi nopea jos selviää alle puolessa tunnissa kunnon saksileikkauksesta, koneleikkaus on toki eri juttu.

]miten ihmeessä aikuisenkaan hiustenleikkuuseen saa käytettyä puoli tuntia. Katos vaan, niin kauan siihen toki saa kulumaan, jos hinnastossa 20 min hiustenleikkuu maksaa 25 euroa ja 30 min 40euroa... Ja joka tapauksessa korvan päällä on niin tuuheasti pitkää karvaa että kolmen viikon päästä pitäisi olla sitä taas siistittämässä. Ja näin käy aina kun pyydän "tosi lyhyttä", jottei tarttisi käydä useammin.

[/quote]

Vierailija
22/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hävettää nämä junttien kommentit. Ette te hiustenleikkuusta mitään tiedä, vaikka teillä on varmasti "hienot" Iberon tms. "hiussakset" tai Phillipsin kotiparturisetti.

Meidänkin pojan kultakutreja on tarjoutunut ajamaan siiliksi/leikkaamaan pottamalliseksi jo kolme ihmistä, yksikään ei ole kampaaja tai edes sellaiseksi opiskeleva. Kyllä minä ymmärrän jonkun 30€ "nopeasta" työstä, katsokaas kaikki ei aina ole niin helppoa kuin miltä se vaikuttaa...ammattitaito maksaa eikä niitä tuolissa pyöriviä Nico-Pettereitä ole aina helppo saada pysymään paikoillaan jotta pääsisi leikkaamaan sen onnettoman 3 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hävettää nämä junttien kommentit. Ette te hiustenleikkuusta mitään tiedä, vaikka teillä on varmasti "hienot" Iberon tms. "hiussakset" tai Phillipsin kotiparturisetti.

No tämä juntti leikkaa poikiensa hiukset ihan niillä marketin hiustenleikkuusaksilla, helpompaa varmaan kuitenkin kuin kynsisaksilla nirhiminen.

Hiustenleikkuusta en edes väitä mitään tietäväni, onneksi tuohon puuhaan ei suuria tietoja vaaditakaan.

Juntimpaa se imho on ajella kaikkien poikien päät siiliksi.

Vierailija
24/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on aivan tolkuton vaiva raahata koko perhe parturiin 4 viikon välein. Joten kyllä vaan leikkaan poikien hiuksia koneella välillä varsinkin niskasta ja korvien päältä. On se vaan niin helppoa siinä kotona sipaista koneella ennen kuin kylvettää lapset. Aikaa ei mee kuin murto-osa siitä, että laittais kaikki lähtökuntoon ja roijaisi parturiin. Ja sitten kun ei enää pysy omilla leikkauksilla siistinä, niin vien parturiin. Ja ihan reilusti kerron sen, minkä ammattilainenkin silmillään näkee, että oon välissä leikannut itse.

Vierailija
25/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti: ne itse nirhityt / koneella siiliksi vedetyt päät on KAMALAN näköisiä. Mutta eihän sillä tietysti ole mitään väliä miltä lapsen hiukset näyttää. Kunhan vaan on Reinatecit, niin sopii joka tilanteeseen.

Vierailija
26/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti: ne itse nirhityt / koneella siiliksi vedetyt päät on KAMALAN näköisiä. Mutta eihän sillä tietysti ole mitään väliä miltä lapsen hiukset näyttää. Kunhan vaan on Reinatecit, niin sopii joka tilanteeseen.

Leikkaan meidän kolmen pojan ja oman mieheni tukat aina. Likka on vasta neljä joten sen tukkaa ei ole tarvinnut vielä kertaakaan leikata ;)

Vierailija
27/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä leikkaan koneella ja saksilla, en siis mitään kaljua tai siiliä. Mies jo korkeassa asemassa liike-elämässä ja hyvin on rouvan leikkaama tukka kelvannut. Ihan samalta näyttää kuin kampaajalla käynnin jälkeen. Sillä erolla, että aikaa ei tarvitse varata ja hiukset saa lyhennettyä vaikka su iltana klo 22.30.

Tytölle olen leikannut lyhyehkön kerroksittain olevan mallin. Tytöllä on todella paksu tukka ja hankalan mallin vuoksi leikkaamiseen menee kyllä aikaa. Kerran olen käyttänyt kampaajalla ja useampi ihminen sanoi, että ei huomaa eroa minun ja kampaajan leikkaaman välillä, tai jos huomaa, niin minun leikkaama on ehkä vähän parempi. Myönnettäköön kyllä, että meinasi itku päästä kun ekan kerran aloin tytön tukkaa värkätä, kyllä se sen verran hankalaa oli, eli koulutuksesta eittämättä hyötyä tyttöjen tukkaa leikatessa. Onneks oon aikas näppärä käsistäni :).

Vierailija
28/30 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saksilla ja ajaa sitten niskan, takaraivon ja korvien kohdat koneella. Todella siistiä tulee.

Voin myöntää, että ei ne ensimmäiset ajelut 5 vuotta sitten kovinkaan siistejä oleet, on ollut myös kokopääsiilejä alussa, mutta nyt tulee jo niin siistiä, ettei maallikko erota onko pojat käyneet parturissa vai kotona. Yleensä tulee leikattua joustavasti illalla tai vkl. Ja jos joku kampaaja sattuisi näkemään kaupassa, etä jaahas on leikattu itse, niin eipä se mua liikuta.

Ei tuo houstenleikkuu sentään mitään avaruustiedettä ole. Ja rahasta ei ole ihan puutetta, mutta täytyy sanoa, että en ole löytänyt paikkaa jossa maksaisi vaan 17e poikien hiustenleikkaus. Eli kun on maksanut 5 viikon välein tuon 3x25e, niin tuntuu ihan kivalta että mies leikkaa ihan ilmaiseksi.

Ja sekin - aina piti mennä johonkin hehtaarikampaamoon, että saa kaikki lapset tuoliin kerralla.... eikä niinvaan löydy aina paikkoja jotka ottaa 2 tai 3 kerralla kun sinne keksii soittaa.

Vierailija
29/30 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa parturissa mitään, mutta silti noita kamalia nyrhäleitä näkee jatkuvasti!

Vierailija
30/30 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneella ja parturinsaksilla. Eikä todellakaan mitään siiliä, vaan päältä jää pitemmäksi. Pojalla on aika kikkura tukka. Lapsi itsekin (kohta 4,5v) tykkää pitää tukan lyhyenä, vaikka leikilläni yritin ehdotella, että kasvattaisitko semmoisen söpön pitkän tukan.. :D Toissa kesänä naapurin mies leikkasi pojalle kesätukan (vauvakiehkuroista eroon..) eli joku millin siili. Oli aika vinkeän näköinen vekara mutta sen jälkeen poika on ollu erityisen tarkka siitä, että ei kesätukkaa, "siisti tukka" vaan.

Hyvä leikkaamaan mun mies, insinöörintarkkaa nypertämistä kyllä mutta ihmeesti poika jaksaa istua. Värjääpä ukko munkin tukan, jos kotiväreillä laitan. :D Itse saisin vaan jumalattoman sotkun aikaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi