Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysäyttävä julkaisu äitiyden vaatimuksista

Vierailija
29.04.2024 |

FB:tä selatessani viikonloppuna törmäsin tällaiseen blogiin: https://voipiipnyttaas.blogspot.com

Vietin ison osan viikonloppua lukien postauksia, mutta äitiyttä koskeva juttu pysäytti. https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-vaarin.html

En ole sen kummemmin edes ajatellut asiaa, koska näin se vain on mennyt, mutta tuon luettuani tajusin sen. Meidänkin perheessä se olen minä, joka hoitaa kaikki metatyöt ja moni asia jää minun harteilleni. Lasteni isä ei edes tiedä, missä järjestyksessä lasten iltatoimet hoidetaan ja mitä niihin edes kuuluu, lapset ovat 5v ja 3v. En ole koskaan ajatellut asiaa, se on vain aina ollut näin.

Onko muut huomanneet tätä, että metatyöt vain hipsivät naisten harteille? Kannattaa lukea ajatuksella tuo juttu, se oikeasti pysäytti miettimään, miten paljon meiltä äideiltä vaaditaan.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidin yh-isänä lapset ihan pienestä asti yksin....nykyisin nuorempikin on 17-vuotias. On aivan itsestä selvä asia/totuus, että eihän sillä etä-äidillä voi olla samaa tatsia lapsiin kuin mulla lähinä. Ei sinne päinkään.... En ole kuitenkaan niin narsisti, että antaisin sen nousta itselleni päähän, kuten te arvon äidit näytätte tekevän. Totta kai se lapsi roikkuu mussa. Jos siis äiti halus ostaa vaikka kengät lapselle, niin hän soitti mulle ja kysyi, että mitä kokoa tulee olla? Muutenkin ihan kaikessa se etä-äiti tukeutui muhun...totta kai mulla on se tatsi lapsiin ihan eri lähinä kuin sillä etä-äidillä. Jotenkin huvittavaa huomata, että äidit haluu "päteä" tällä ja nostaa itseään tikun nokkaa... Typerää syyllistää sitä etää meta-sun muilla keksinnöillä. Se vain on niin, että kuka eniten viettää aikaa lasten kaa, niin sillä on se parempi tatsi, lohtusylikin.

Kun isi siis on keinutellut sitä kehtoa kuten äiti konsan

Hyvä sinä, mutta täytyy sanoa, että kun näitä yh lähi-isiä on ollut niin ei ole mennyt, kuin hetki ja uusi tyttöystävä on ollut se, jonka vastuulle lapset on huoletta jätetty.   Muutamalle  ystävällä kävi näin, kun aloivat yh isän kanssa seurustelemaan. Eihän noita yh isiä paljoa olekaan, mutta kyllähän niitä ylistetään ja pidetään Jumalasta seuraavana, kun hoitavat OMIA lapsiaan. Oi mitä sankareita!

Vierailija
62/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidin yh-isänä lapset ihan pienestä asti yksin....nykyisin nuorempikin on 17-vuotias. On aivan itsestä selvä asia/totuus, että eihän sillä etä-äidillä voi olla samaa tatsia lapsiin kuin mulla lähinä. Ei sinne päinkään.... En ole kuitenkaan niin narsisti, että antaisin sen nousta itselleni päähän, kuten te arvon äidit näytätte tekevän. Totta kai se lapsi roikkuu mussa. Jos siis äiti halus ostaa vaikka kengät lapselle, niin hän soitti mulle ja kysyi, että mitä kokoa tulee olla? Muutenkin ihan kaikessa se etä-äiti tukeutui muhun...totta kai mulla on se tatsi lapsiin ihan eri lähinä kuin sillä etä-äidillä. Jotenkin huvittavaa huomata, että äidit haluu "päteä" tällä ja nostaa itseään tikun nokkaa... Typerää syyllistää sitä etää meta-sun muilla keksinnöillä. Se vain on niin, että kuka eniten viettää aikaa lasten kaa, niin sillä on se parempi tatsi, lohtusylikin.

Kun isi siis on keinutellut sitä kehtoa kuten äiti konsan

Joskus ennen vanhaan synnyttävä äiti jolla on ollut keuhkotauti(tuberkuloosi?) on joutunut synnytyksen jälkeen hoitolaitokseen hoidattamaan tautinsa ja lapsi isän tai sukulaisen hoiteisiin. Näin kertoi yksi pappa, joka oli sitten joutunut vastasyntyneen hoitamaan, kun vaimo joutui sairaalaan. Pappa jaksoi vielä 50 vuoden päästä ylistää itseään ja urotyötään, mutta ei koskaan maininnut, että vaimo oli siitä edestä hoitanut ne 8 muuta lasta yhteistä lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän