Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysäyttävä julkaisu äitiyden vaatimuksista

Vierailija
29.04.2024 |

FB:tä selatessani viikonloppuna törmäsin tällaiseen blogiin: https://voipiipnyttaas.blogspot.com

Vietin ison osan viikonloppua lukien postauksia, mutta äitiyttä koskeva juttu pysäytti. https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/11/olen-aiti-teen-siis-kaiken-vaarin.html

En ole sen kummemmin edes ajatellut asiaa, koska näin se vain on mennyt, mutta tuon luettuani tajusin sen. Meidänkin perheessä se olen minä, joka hoitaa kaikki metatyöt ja moni asia jää minun harteilleni. Lasteni isä ei edes tiedä, missä järjestyksessä lasten iltatoimet hoidetaan ja mitä niihin edes kuuluu, lapset ovat 5v ja 3v. En ole koskaan ajatellut asiaa, se on vain aina ollut näin.

Onko muut huomanneet tätä, että metatyöt vain hipsivät naisten harteille? Kannattaa lukea ajatuksella tuo juttu, se oikeasti pysäytti miettimään, miten paljon meiltä äideiltä vaaditaan.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ottaa mies, joka on toivoton tollo?

Olen kuullut elämässäni aika monta tarinaa siitä, miten muuten elämässään aikaansaava, fiksu ja toimelias mies muuttuu avuttomaksi tolloksi kun pitäisi omista lapsista huolehtia. 

No älkää tehkö niitä lapsia! Ongelma ratkaistu. 

Typerys!! 

Typerys olet itse. Nainen kantaa lisääntymisessä kaikki riskit. Kyllä täytyy olla aivan saatanan typerä, jos siihen silti rupeaa. 

Sinun kanssasi lisääntyessä suurin riski on että mies saa taudin.

Vierailija
42/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mielestäni ole mitään rohmunnut, mutta kun esimerkiksi yritin jakaa harrastuskuskaukset, miehen piti joka ikinen tiistai tarkistaa,moneltako se hänen kontollaan oleva kuviskuskaus oli.

Siis koko lukuvuoden ajan, hän soitti tiistaina iltapäivällä että monelta harrastus alkaa ja milloni se loppuu. Alkoi kello 17 ja loppui 18.30.

Hän myös toistuvasti ajoi kotiin lapsen kanssa, harrastuksen ohi. Harrastuspaikka siis näkyi autoon, eikä sekään hälyttänyt häntä. Välillä toi myös lapsen kaverin meilel, kun hänen piti myös päästä sinne harrastukseen...

Tai jätti hakematta niin että itkuinen lapsi soittaa pimeältä koulun pihalta vieraassa kaupunginosassa, kun isä ei olekaan hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso paperi ja kalenteri seinälle ja KAIKKI metatyö: harrastukset plus synttärit plus sukuvierailut plus terkkari hammashoito neuvola tms siihen. 

Pvm tai viikko tai kuukausi ja muut huomioitavat asiat. Molemmille oma säännöllinen pieni oma loma perheestä. Iso harrastus esim autojenrakentelu tai metsästys tarkoittaa vaimolle vastaavaa tuntimäärää vapaata perheestä.

Kalenterit esiin ja suunnittelemaan,  kaikki ylös paperiin. Näin mies näkee ja toivottavasti oppii ja ottaa vastuuta. Jos ei opi niin rangaistus. Ne täytyy opettaa pakolla.

Ja lemmikkejä ei oteta jos siivoustyö ei jakaudu. Sisältää miehen metsästyskoiran tai ravihevosen. Vaimon hoitoon ne jää kaikki.

Vierailija
44/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on parempi vanhempi? 😂 Nyt on kyllä pesuankka mennyt lapsiveden mukana ja järki kadonnut äityliinien päästä kokonaan😂 kyllä isät lapsensa hoitaa siinä missä äitikin ja isä jopa rahoittaa työssäkäymällä tämän äitien nukkekotileikin jossa nainen voi lorvia persus homeessa kotona sotkien asuntoa ja miehen töistä kotiin tultua valittaa, että oli niin raskas päivä lasten kanssa etten saanut edes persettä ylös sohvalta.. anteeksi etten ole tehnyt koko päivänä edes ruokaa ja eiliset tiskitkin ovat homeessa tiskialtaassa. 😂 Metatöitä tein kokopäivän ja mietin milloin tulet ottamaan vastuun lasten hoidosta pois minun harteiltani ja alat tekemään meille ruokaa 😂

Vierailija
45/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metkaa, mutta samantien kun nainen plopsauttaa kivuttoman suruttoman pienen ponnistamisen jälkeen lapsosen ulos itsestään, hän jollakin mystisellä tavalla valaistuu tietämään kaiken lapsen hoidosta. PlopS vain ja tieto täyttää hänen päänsä, miehen taantuessa samalla aivottomaksi imbesilliksi joka ei ymmärrä enää yhtään mitään yhtään mistään. 

Vierailija
46/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metkaa, mutta samantien kun nainen plopsauttaa kivuttoman suruttoman pienen ponnistamisen jälkeen lapsosen ulos itsestään, hän jollakin mystisellä tavalla valaistuu tietämään kaiken lapsen hoidosta. PlopS vain ja tieto täyttää hänen päänsä, miehen taantuessa samalla aivottomaksi imbesilliksi joka ei ymmärrä enää yhtään mitään yhtään mistään. 

Jos synnyttäminen olisi raskasta tai edes kivuliasta, niin kyllä sekin olisi jo aikoja sitten kuulunut miesten hommiin.

Vierailija
47/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tämä elämä on täynnä haasteita. Aamulla herätessäni huomaan, että kahvi on loppu - mutta ei se mitään, olenhan minä kekseliäs ja löydän aina keinon selvitä ilman sitä. Lapset eivät löydä sukkiaan, mutta minä, aina niin kärsivällisenä, autan heitä joka kerta.

Sitten töissä. Pomoni vaatii minulta tuloksia, ja minä, aina niin luotettavana, toimitan ne ajallaan. Ja naapurit - he eivät tervehdi, mutta minä, aina niin ystävällisenä, hymyilen ja toivotan heille hyvää päivää.

Ja kotityöt! Pyykit, siivous, ruoanlaitto - minä hoidan ne kaikki niin tehokkaasti, että kukaan ei edes huomaa sitä. Ja ystävät, he ihmettelevät, miten saan kaiken hoidettua. No, minä vain naurahtelen ja sanon, että se on vain 'tuuria'.

Ja vaikka maailma vaatii minulta liikaa, minä, aina niin positiivisena, selviän kaikesta. Olen kuin hiljainen sankari, joka tekee kaiken näyttämättä sitä ulospäin. Ja kun istun alas nauttimaan ansaitusta levosta, minä, aina niin nöyränä, teen sen ilman suurta meteliä.

Joten kyllä, vaikka kaikki on aina huonosti ja muut ihmiset vaativat liikaa, minä olen se, joka tekee sen kaiken. Ja teen sen niin hyvin, että kukaan ei edes huomaa sitä. Ehkä huomenna on vielä parempi päivä - ja minä, aina niin toiveikkaana, tiedän, että selviän siitäkin!

Vierailija
48/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin yh-isänä lapset ihan pienestä asti yksin....nykyisin nuorempikin on 17-vuotias. On aivan itsestä selvä asia/totuus, että eihän sillä etä-äidillä voi olla samaa tatsia lapsiin kuin mulla lähinä. Ei sinne päinkään.... En ole kuitenkaan niin narsisti, että antaisin sen nousta itselleni päähän, kuten te arvon äidit näytätte tekevän. Totta kai se lapsi roikkuu mussa. Jos siis äiti halus ostaa vaikka kengät lapselle, niin hän soitti mulle ja kysyi, että mitä kokoa tulee olla? Muutenkin ihan kaikessa se etä-äiti tukeutui muhun...totta kai mulla on se tatsi lapsiin ihan eri lähinä kuin sillä etä-äidillä. Jotenkin huvittavaa huomata, että äidit haluu "päteä" tällä ja nostaa itseään tikun nokkaa... Typerää syyllistää sitä etää meta-sun muilla keksinnöillä. Se vain on niin, että kuka eniten viettää aikaa lasten kaa, niin sillä on se parempi tatsi, lohtusylikin.

Kun isi siis on keinutellut sitä kehtoa kuten äiti konsanaan....niin huomataan loppupeleissä, että siitä maagisesta superäitiydestä ei jää kyllä yhtään mitään käteen. Ainakaan "meidän äiti" ei ole huonoa aviomiestä kummempi...

Vierailija
49/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heterosuhteissa akat aina kirkuu miten eivät ikinä kieltäydy seksistä koska se on rakkauttahhh mutta silti ette saa miehiänne tekemään edes perusaskareita? Miksi syytätte AINA miehen itsekkyydestä, paskamaisuudesta ja väkivallasta naista? Onko teillä lehmillä oikeasti aivoja ollenkaan kun kitisette muiden naisten draamaa ja hankaluutta, vaikka miehet ovat vain rasite ja taakka?

Miehet ovat systemaattisesti itsekkäitä paskoja, mitä jos syyttäisit siitä miehiä? Mies on naiselle susi. Tämän takia en ikinä ota miestä!

Ei kukaan syytä miestä väkivallasta tai seksinpuutteesta. Akan on aina pakko palvella miestä! Kas kun ette saa miehiä tekemään rakkauden tekoja vaan syytätte aina muita.

Avatkaa vaan lisää jalkojanne!

Vierailija
50/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on olosuhteiden pakosta työpöytä aulassa keittiön vieressä.

Mun mies on ntt ottanut tavaksi mennä keittiöön, avata jääkaapin ovi ja sitten huutaa minulle että mitä ruokaa siellä jääkaapissa olisi hänelle.

Teem siis töitä, mulla on luurit päässä etten kuulisi kaikkea hässäkkää ympärillä ja hän karjuu sieltä kirjaimellisesti ruokapatojen äärestä että mitä siellä on! Ihan sikarasittavaa!

Vierailija
51/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, tämä elämä on täynnä haasteita. Aamulla herätessäni huomaan, että kahvi on loppu - mutta ei se mitään, olenhan minä kekseliäs ja löydän aina keinon selvitä ilman sitä. Lapset eivät löydä sukkiaan, mutta minä, aina niin kärsivällisenä, autan heitä joka kerta.

Sitten töissä. Pomoni vaatii minulta tuloksia, ja minä, aina niin luotettavana, toimitan ne ajallaan. Ja naapurit - he eivät tervehdi, mutta minä, aina niin ystävällisenä, hymyilen ja toivotan heille hyvää päivää.

Ja kotityöt! Pyykit, siivous, ruoanlaitto - minä hoidan ne kaikki niin tehokkaasti, että kukaan ei edes huomaa sitä. Ja ystävät, he ihmettelevät, miten saan kaiken hoidettua. No, minä vain naurahtelen ja sanon, että se on vain 'tuuria'.

Ja vaikka maailma vaatii minulta liikaa, minä, aina niin positiivisena, selviän kaikesta. Olen kuin hiljainen sankari, joka tekee kaiken näyttämättä sitä ulospäin. Ja kun istun alas nauttimaan ansa

Päästit kuitenkin kahvin loppumaan

Vierailija
52/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkekaa ne metatyöt sinne minne ei aurinko paista. Jos tehdään ihme numero jo kauppalapun tekemisestä ja neuvolan ajan varauksesta, on maailma todella outo paikka. Kaikki normaali elämä lasketaan työksi. 

Vierailija
53/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaatii? Millaisen puolison olet ottanut itsellesi? Vaaditko häneltä mitään vai oletko sitä mieltä  että ainoastaan äiti osaa hoita lasta täydellisen "oikein"?

Neuvolassa muistutettiin jo vuonna 2004, että isälle pitää antaa tilaa opetella hoitamaan lastaan. Yhdessä opeteltiin ja yhdessä hoidettiin. 

Miksei miehille ulista, että mitäs otit seksittömän ja väkivaltaisen puolison? Naisen on PAKKO suostua seksiin, ei kukaan ala syyttää miestä siitä ettei suhteessa ole seksiä.

Heterosuhteessa kaikki on aina naisen vika! Te lehmät itse kiljutte miten suostutte aina seksiin, miehet antaa teidän vain hukkua töihin ja imevät teistä edut. Koskaan miehen kaksinaamaisuus ei ole hänen vikansa.

Kas kun ei se jalkojen availu oikein rakkautta näytä tuovan, vaikka niin julistatte yksipuolista rakkauttanne! ;)

Vierailija
54/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen kehittyi noin 300 tuhatta vuotta sitten, ja nyt 300 tuhatta vuotta myöhemmin on keksitty ongelma nimeltä "metatyö". Oikeasti tuo teidän metatyö on normaalia elämää. No syntyvyys vähenee ja vapaaehtoisesti lapsettomia tulee koko ajan lisää, hyvä niin, kun elämästä on tehty jo ongelma, siitä samasta mitä on tehty iät ja ajat.

Vierailija
55/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei miehet halua teitä akkoja palvella! Kas kun te naudat omistatte nimenne ja kehonne näille, huudatatte miten suostutte aina seksiin käskystä ja silti ette saa näitä käärmeitä tekemään edes kotitöitä!

Missä se rakkaus on? Eikö hei rakkaus olekaan sitä että palvellaan toista? Onko mies vähän KAKSINAAMAINEN susi?

Typerät naudat vielä ihmettelette miksi alistumistanne kritisoidaan. Ei näytä se rakkaudellinen jalkojen availu oikein luovan rakkautta, kun miehet eivät tee mitään perheen eteen.

Kas kun mitään vihaa ei näy! Missä tuomitsette miehet? Mies on susi!!!!!

Vierailija
56/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidin yh-isänä lapset ihan pienestä asti yksin....nykyisin nuorempikin on 17-vuotias. On aivan itsestä selvä asia/totuus, että eihän sillä etä-äidillä voi olla samaa tatsia lapsiin kuin mulla lähinä. Ei sinne päinkään.... En ole kuitenkaan niin narsisti, että antaisin sen nousta itselleni päähän, kuten te arvon äidit näytätte tekevän. Totta kai se lapsi roikkuu mussa. Jos siis äiti halus ostaa vaikka kengät lapselle, niin hän soitti mulle ja kysyi, että mitä kokoa tulee olla? Muutenkin ihan kaikessa se etä-äiti tukeutui muhun...totta kai mulla on se tatsi lapsiin ihan eri lähinä kuin sillä etä-äidillä. Jotenkin huvittavaa huomata, että äidit haluu "päteä" tällä ja nostaa itseään tikun nokkaa... Typerää syyllistää sitä etää meta-sun muilla keksinnöillä. Se vain on niin, että kuka eniten viettää aikaa lasten kaa, niin sillä on se parempi tatsi, lohtusylikin.

Kun isi siis on keinutellut sitä kehtoa kuten äiti konsan

Samaa mieltä, vaikka olen nainen ja kirjoitin aiemmin omista kokemuksistani, kun isä reissasi puolet vuodesta. Kyllä yksin pärjää lasten kanssa. Tuntuu erilaiselta, jos toinenkin vanhempi on paikalla, mutta ei millään tavalla osallistu perhearkeen. Itse ainakin huomasin aikaa myöten, että helpompaa yksinhuoltajana kuin "piittaamattoman" kaverin kanssa.

Vierailija
57/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut elämässäni aika monta tarinaa siitä, miten muuten elämässään aikaansaava, fiksu ja toimelias mies muuttuu avuttomaksi tolloksi kun pitäisi omista lapsista huolehtia. 

Joo, ilmeisesti joillekin käy näin. Mutta ei jooko tehdä siitä mitään normia, että mies olisi aina luistamassa tai ihan pihalla, kun todellisessa maailmassa se ei mene niin. Helposti siihen voi lipsua, mutta siinä pitääkin myös sen, joka helpommin ottaa metahommia harteilleen, tajuta jättämään niitä sille toiselle, alusta asti. Sen sijaan, että itse vaivaa jollain päätään, heittää pallon vaan toiselle ja jättää hänet ratkaisemaan asia niinkuin aikuinen. Voit sanoa "hoidatko wilmajutut tällä viikolla", mutta älä ala selittämään mitä se sisältää, älä edes mieti sitä. Toimii, jos molemmat ovat aikuisia. 

Vierailija
58/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten iltarutiineilla pitää olla joku järjestys?

t. viiden lapsen äiti

Vierailija
59/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sen miehen tarvitse olla mikään tollo, mutta ei ne  vaan osaa tuollaisia juttuja.  Ainakaan mitä lapsiin ja kodinhoitamiseen tulee.  Nuo jutut luisuu niin helposti sen äidin hoidettavaksi joka jää vauvan kanssa kotiin ja se on sitten siinä aina ja lopullisesti :(

Vierailija
60/62 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on parempi vanhempi? 😂 Nyt on kyllä pesuankka mennyt lapsiveden mukana ja järki kadonnut äityliinien päästä kokonaan😂 kyllä isät lapsensa hoitaa siinä missä äitikin ja isä jopa rahoittaa työssäkäymällä tämän äitien nukkekotileikin jossa nainen voi lorvia persus homeessa kotona sotkien asuntoa ja miehen töistä kotiin tultua valittaa, että oli niin raskas päivä lasten kanssa etten saanut edes persettä ylös sohvalta.. anteeksi etten ole tehnyt koko päivänä edes ruokaa ja eiliset tiskitkin ovat homeessa tiskialtaassa. 😂 Metatöitä tein kokopäivän ja mietin milloin tulet ottamaan vastuun lasten hoidosta pois minun harteiltani ja alat tekemään meille ruokaa 😂

Voi sinua, tuskin  ymmärrät edes mistä puhut. Et varmaan ole päivääkään(liekö kokonaista tuntia?) koskaan ollut vastuussa lapsen hoidosta tai vauvasta. Ei kannata puuttua asiaan, josta ei mitään ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme