ADHD ja päihteiden käytön haasteet parisuhteessa
Hei kaikki,
Olen kirjoittamassa, koska kamppailen ongelman kanssa, joka vaikuttaa parisuhteeseeni, ja toivon löytäväni täältä tukea ja ymmärrystä. Olen onnellisesti naimisissa ja vaimoni on uskomattoman lämmin ja tukeva henkilö. Hänen rakkautensa on minulle korvaamatonta, ja juuri tästä syystä haluan löytää ratkaisun ongelmiini.
Minulla on diagnosoitu ADHD ja Aspergerin oireyhtymä, mikä tekee tunteiden hallinnasta ja impulssien säätelystä erityisen haastavaa. Tämä näkyy elämässäni niin, että päihteiden käytön hetkellä menetän itsehillintäni ja alan chattailla anonyymisti muiden naisten kanssa. Chattailu keskittyy pääasiassa kuulumisten vaihtoon, tulevaisuuden suunnitelmien kyselyyn ja muihin arkipäiväisiin aiheisiin. En flirttaile avoimesti, mutta myönnän, että ajatukseni pyörivät seksin ympärillä näiden keskustelujen aikana. Ikinä en ole kuvia saanut tai vaihtanut.
Tämä toistuva käyttäytyminen täyttää minut valtavalla katumuksella ja syyllisyydellä. Olen miettinyt päihdeterapeutin puoleen kääntymistä, mutta olen epävarma siitä, kuinka avoin minun tulisi olla vaimolleni näistä ongelmista, sillä pelkään hänen loukkaantuvan ja pettymyksen tunteen.
Toivoisin kuulevani kokemuksianne ja neuvojanne siitä, miten olette käsitelleet samankaltaisia haasteita, erityisesti neuropsykiatristen erityispiirteiden kanssa. Miten olette onnistuneet säilyttämään rakkaat ihmissuhteenne ja samalla käsitelleet päihdeongelmia?
Kiitollisuudellani ja toivossa,
Sokka