Auttakaa! Haaveilen toisesta miehestä, mutta en ole valmis eroamaan.
Olen 48 v. ja naimisissa ollut vajaa 20 vuotta. Mieheni on hyvä aviomies, isä, hyvännäköinen, luotettava, akateemisesti koulutettu ja erittäin hyvätuloinen, perheeseen panostava ym. ym. Eli hyvä mies kaikkinensa ja tulemme toimeen myös hyvin, ei suurempia riitoja ja hauskaakin on usein yhdessä. En vaan tajua itseäni; noin vuoden päivän olen haaveillut toisesta miehestä. Siis ei mitään seksifantasiaa, vaan vain sitä, olisiko joku toinenkin mies minulle oikea. Vaihtelua? En edes osaa sanoittaa mitä ja miksi haen. Nykyisen miehen kanssa seksielämä on nykyisin hyvin hiljaista, varmasti ruuhkavuodet verottavat ja en itsekään ole aktiivisesti sitä hinkumassa.
Haaveilen, että lähtisin yöelämään vaikkapa naisystävieni kanssa ja löytäisin jonkun ihanan miehen, joka saisi perhosia vatsaan ja sukat pyörimään jaloissa.
Tämä vaivaa minua, koska jatkuu ja jatkuu vain. Rakastan kuitenkin miestäni, enkä haluaisi erota. Osaisiko joku auttaa?
Kommentit (175)
Itse olen samaa ikäluokkaa, vasta eronnut. Kävin aluksi aika paljon yöelämässä ja kyllä siellä aika surkea tarjonta on, jos etsii tasokasta ja vapaata päälle nelikymppistä miestä. Tai sitten olen pyörinyt väärissä paikoissa. Jännitystä tosin saa varmasti mutta tosiaan riittääkö sellaisten miesten seura pidemmälle. Ap tottunut varmasti tietynlaiseen, ehkä tasaiseen ja rauhalliseen elämään luotettavan miehen kanssa. Se nyt ei riitä hänelle ilmeisesti, joten toisaalta varmasti löytyy helposti päinvastaisen kaltaisia jänniä suhteita :)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samaa ikäluokkaa, vasta eronnut. Kävin aluksi aika paljon yöelämässä ja kyllä siellä aika surkea tarjonta on, jos etsii tasokasta ja vapaata päälle nelikymppistä miestä. Tai sitten olen pyörinyt väärissä paikoissa. Jännitystä tosin saa varmasti mutta tosiaan riittääkö sellaisten miesten seura pidemmälle. Ap tottunut varmasti tietynlaiseen, ehkä tasaiseen ja rauhalliseen elämään luotettavan miehen kanssa. Se nyt ei riitä hänelle ilmeisesti, joten toisaalta varmasti löytyy helposti päinvastaisen kaltaisia jänniä suhteita :)
Vasta eronnut ja heti juoksemassa yöelämässä.
Sanoisin ettei se tarjonta miesten silmin ole sen parempaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NI miksei saisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NI miksei saisi?
Yleensä on tapana prosessoida ero kunnolla, ennen kuin hakeudutaan uuteen suhteeseen.
Ainakin näin miehillä on tapana toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NI miksei saisi?
Yleensä on tapana prosessoida ero kunnolla, ennen kuin hakeudutaan uuteen suhteeseen.
Ainakin näin miehillä on tapana toimia.
Naisilla on uusi suhde valkattuna jo ennen kuin vanhasta otetaan ero.
Sanoisin neuvoksi ap:lle, että juttelee miehen kanssa ja yhdessä keksitte jotain virkistävää liittoonne. Enemmän yhdessäoloa ja seksiäkin.
Ap tässä.
Kiitos lukuisista kommenteista. Paljon oli asiallisia neuvoja ja miettimisen aihetta.
Olen miettinyt asioita ja tullut siihen johtopäätökseen, että syy on vain minussa. Olen turhaan haaveillut naiivisti jostain alkuhuuman kaltaisesta tilasta, jonka joku vieras mies minulle nyt voisi jotenkin tuottaa, lapselliseltahan tuo kuulostaa. Tiedän, ettei mistään yökerhoista miehiä löydy varsinkaan tässä iässä ja en edes käy sellaisissa. En halua mitään lyhyitä suhteita tai pettämisiä kuitenkaan todellisuudessa.
Haluan säilyttää avioliittoni, koska siihen sisältyy niin paljon hyvää ja koen aidosti rakastavani miestäni ja hänen olevan minulle se oikea. Viihdyn hänen seurassaan. Minun tarvitsee nyt jatkaa keskustelua itseni kanssa ja sitä seksielämää elävöittää ehdottomasti myös. Luulen senkin siitä aktivoituvan kun saan näitä omia ajatuksiani kasaan ja järkevöidyttyä.
Hyvää kevättä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyypillistä, haluat vaihtelua ja ennen kaikkea sitä suurta tunnetta. Anna jo olla, eihän sinulla ole asiat ollenkaan huonosti.
Kun mikään ei riitä.
Sun miehes kuulostaa aika hyvältä 👍
Ap, millainen kuppikoko sinulla on?
Toivottavasti Ap saa asiansa selvitettyä sotkuitta.
Samanlaista kaipuuta on ollut varsinkin näin keväisin, mutta olen yrittänyt kanavoida sen omaan mieheen. Kuuluu kai tähän ikäänkin. Menkää seksuaaliterapeutille tai ainakin sano miehellesi, että haluat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa just sellaselta minkä perään moni av-mamma täällä kuolaisi.
Todellakin. Pidä kiinni hyvä nainen!
Varmaan kannattaisi nyt miettiä onko onnellisempi siinä nykyisessä liitossa vai itsekseen. Jos vaaka kallistuu jälkimmäiseen, sitten liitosta kannattaa oikeasti lähteä. Ne uudet mahdolliset suhteet ovat sitten vain bonus, mutta ei sellaisen varaan kannata laskea.
Ymmärtäisin paremmin tilannetta jos ap:lla olisi edes jokin tietty uusi ihastus jonka menettämisestä ei vaan kerta kaikkiaan halua ottaa riskiä.
Hyvä Ap, että mietit nyt järjellä tilannetta. Ei ole reilua miehellesi että selän takana haaveilet muista miehistä. Toivottavasti saat suhteesi kuntoon nykyisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö?
Ai Ap? Kai hän suihin voisi mieheltään ottaa. Mies varmaan tykkäisi.
Minua petettiin juuri Ap:n kaltaisen naisen kanssa. Mikä h*lvetti teitä tuon ikäisiä vaivaa?!
Miten se jäi epäselväksi?
Jännitystä, perhosia vatsaan.