Vinted ja paketin lähettäminen
Ohjeissa sanotaan, että pitäisi tulostaa se lähetyslappu. Mitäs jos ei ole tulostinta?
Kommentit (30)
Se merkkivaate kestää kauemmin niin ei tarvi montaa lähettää
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paketin lähetystä varten itsellä olla paketti mihin sen pakkaa vai kuuluuko se myös siihen hintaan jos lähettää sen postin tiskin kautta?
Itse pitää pakata. Kahteen muovipussiin tai käytettyihin verkkokaupan pusseihin ja paketteihin itse yleensä pakkaan.
Vierailija kirjoitti:
1. Saat koodin Vintediltä
2. Kirjoita koodi pakettiin, jos materiaali vaikeaa niin kirjoita maalarinteippiin koodi ja linttaa pakettiin
3. Kiikuta paketti postin työntekijälle, itse sanon aina että Vinted lähetys kyseessä ja saat sitten paperisen tai sähköisen kuitin onnistuneesta lähetyksen aloituksesta.
4. Odota että ostaja saa paketin ja anna sitten palautetta
Ps. Älä myy puolalaisille, se on vieläkin orlen pazckan takia riskialtista.
Mitä tarkoitat postin työntekijällä? Ottavatko vastaan esim. lähikaupan tiskillä, jossa on postin noutopiste? Vai pitääkö etsiä joku pelkästään postin toimipiste?
Automaattikin löytyisi sieltä lähikaupasta mutta ilmeisesti sillä ei voi lähettää vinted pakettia. Outoa, kun täällä keskustelussa tullut vasta ilmi, että automaatilla ei pysty lähettämään. Olen koko päivän yrittänyt selvittää miten postipaketin saisi lähetettyä ja matto vaan vedetään alta. Kovasti on yritetty tehdä helpoksi vinted myyminen/ostaminen mutta joka paikasta tulee eri tietoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Saat koodin Vintediltä
2. Kirjoita koodi pakettiin, jos materiaali vaikeaa niin kirjoita maalarinteippiin koodi ja linttaa pakettiin
3. Kiikuta paketti postin työntekijälle, itse sanon aina että Vinted lähetys kyseessä ja saat sitten paperisen tai sähköisen kuitin onnistuneesta lähetyksen aloituksesta.
4. Odota että ostaja saa paketin ja anna sitten palautetta
Ps. Älä myy puolalaisille, se on vieläkin orlen pazckan takia riskialtista.
Mitä tarkoitat postin työntekijällä? Ottavatko vastaan esim. lähikaupan tiskillä, jossa on postin noutopiste? Vai pitääkö etsiä joku pelkästään postin toimipiste?
Automaattikin löytyisi sieltä lähikaupasta mutta ilmeisesti sillä ei voi lähettää vinted pakettia. Outoa, kun täällä keskustelussa tullut vasta ilmi, että automaatilla ei pysty lähettämään.
Siinä sovelluksessa on kyllä ihan rautalankaohjeet paketin lähettämiseen kun saat kaupat tehtyä
Voiko palauttaa jos ei ole kuvauksen mukainen
Voiko peruuttaa tilauksen ennen kuin myyjä ehtii lähettämään sen?
Miten toimitaan kun viedään automaattiin?
Meidän postin pisteessä on vain se automaatti, mutta Vintedin mukaan sinne vois sen paketin jättää, niin keltä mä sitä tarraa pyydän?
Postin automaattiin EI VOI jättää vinted-paketteja. Mulla meinas jäädä paketti automaattilokeroon jumiin, ilman kuittia ja niin että se olis merkitty lähetetyksi. Kesti yli puol tuntia setviä asiaa etänä postin aspan kanssa - postilta tosiaan tiukkaan sävyyn todettiin että nää vinted paketit täytyy aina viedä jollekin postin pisteelle, niin että joku henkilö siis tulostaa niihin sen tarran.
Vinted sovellus tosiaan melko harhaanjohtava tässä! Mullekin näyttää että automaattiin voi viedä.
Ihan mielenkiinnosta, miten on ekologisempaa myydä ja postittaa joku kallis merkkivaate pitkää matkaa, kuin euron vaatetta? Tai siis mitä sen vaatteen alkuperäisellä hinnalla on mitään tekemistä ekologisuuden kanssa?
Toki kierrättäminen lähiympäristöön on aina ekologisempaa kuin kauas, mutta eiköhän se pitkänkin matkan postittaminen ole kuitenkin ekologisempaa, kuin uuden tilaaminen, sillä nämähän tulee tyypillisesti Kiinasta asti 😊