Vinted ja paketin lähettäminen
Ohjeissa sanotaan, että pitäisi tulostaa se lähetyslappu. Mitäs jos ei ole tulostinta?
Kommentit (29)
Ei tarvitse tulostaa mitään. Myöhemmissä ohjeissa, kun kaupat on tehty, teksti kuuluu: anna koodi
Olen nyt tehnyt 8 onnistunutta kauppaa. Ensimmäisen paketin kanssa tein niin, että kirjoitin koodin lapulle ja annoin Postin ihmiselle. Hän sanoi, että koodin voi kirjoittaa pakettiin. Ja niin onkin parempi, jos vaikka on useampi paketti niin ei mene koodit vääriin paketteihin.
Viimeksi tänään vein paketin Postii, ja olin kirjoittanut koodin pakettiin. Kirjoita vaan selvästi ja riittävän isolla.
Postin ihminen sitten tulostaa osoitetarran ja viivakoodin, ja saat kuitin joka tulee myös sähköpostiin.
on helppoa.
Kuka käyttää Vintediä? Ne hinnathan vaatteille on ihan jotain kahden euron luokkaa? Onko oikeasti vaivan arvoista?
Siellä on merkkivaatteetkin niin halpoja, että mieluummin heittää vaan roskiin kuin myy siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on merkkivaatteetkin niin halpoja, että mieluummin heittää vaan roskiin kuin myy siellä.
Olet oikeassa, Zara, H&M, Cubus ja sellaiset ovat halpoja. Mutta eivät ne ole oikeita merkkivaatteita. Mitä olen katsellut, niin halvimmat vaatteet ovat myynnissä Liettuassa ja Latviassa, osin Eestissä. Niissä maissa hintataso on muutenkin alhaisempi kuin Suomessa. Kierrätys on ekoteko, mutta euron rätin roudaaminen Liettuasta Suomeen tuskin on.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää Vintediä? Ne hinnathan vaatteille on ihan jotain kahden euron luokkaa? Onko oikeasti vaivan arvoista?
Olen tehnyt muutamia onnistuneita kauppoja Vintedissä. Ja hassua kyllä, myydyt tuottteet ovat olleet kirjoja.
Vinted subventoi anteliaasti postimaksuja ja Posti on vetänyt hinnat kattoon, niin ostajat ja myyjät ovat löytäneet mahdollisuuden. Niin kauan kuin sitä kestää.
Tori on tullut samaan kisaan, 12.5. asti ToriDiilissä postimaksun maksaa Tori. Eli kannattaa ostaa painavaa, kuten kirjoja.
Menet kirjastoon ja tulostat siellä.
Posti tulostaa tarran koodin perusteella. Kirjoita vain se koodi paketin päälle. Olen myynyt Vintedissä kenkiä, laukkuja ja kirjoja. Vaatteet tuntuvan menevän heikommin, varmaan niitä on niin runsaasti tarjolla. Jotenkin vain kivempaa, kun saa tarpeettomasta tuotteesta edes sen muutamankin euron, kuin vie ilmaiseksi kierrätykseen. Kannattaa vielä muistaa, että kaikki asiointi vain sovelluksessa, joillekin on huijausyrityksiä sähköpostin kautta kuulemma tullut. Nykyään saa olla joka paikassa niin tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Menet kirjastoon ja tulostat siellä.
Ei tarvitse tulostaamitään, eikä järjestelmä anna mitään mitä voisi tulostaa. Bugi heillä ohjeissa siinä kohtaa. Järjestelmä antaa KOODIN ( kuin Postin Helposti-koodi), se annetaan lapulla, tai kirjoitetaan paketin päälle, tai SANOTAAN Postin virkailijalle, joka sitten tulostaa osoitelapun ja liimaa sen paketin päälle.
voiko sen viedä postin automaattiin suoraan? (siis varaa lokeron sille erikseen)
Vierailija kirjoitti:
voiko sen viedä postin automaattiin suoraan? (siis varaa lokeron sille erikseen)
Ei voi, tarvitset postin tädin tulostamaan sen viivakoodin
1. Saat koodin Vintediltä
2. Kirjoita koodi pakettiin, jos materiaali vaikeaa niin kirjoita maalarinteippiin koodi ja linttaa pakettiin
3. Kiikuta paketti postin työntekijälle, itse sanon aina että Vinted lähetys kyseessä ja saat sitten paperisen tai sähköisen kuitin onnistuneesta lähetyksen aloituksesta.
4. Odota että ostaja saa paketin ja anna sitten palautetta
Ps. Älä myy puolalaisille, se on vieläkin orlen pazckan takia riskialtista.
Mitä olet käyttänyt paketoimiseen?
Vierailija kirjoitti:
1. Saat koodin Vintediltä
2. Kirjoita koodi pakettiin, jos materiaali vaikeaa niin kirjoita maalarinteippiin koodi ja linttaa pakettiin
3. Kiikuta paketti postin työntekijälle, itse sanon aina että Vinted lähetys kyseessä ja saat sitten paperisen tai sähköisen kuitin onnistuneesta lähetyksen aloituksesta.
4. Odota että ostaja saa paketin ja anna sitten palautetta
Ps. Älä myy puolalaisille, se on vieläkin orlen pazckan takia riskialtista.
Kyllä täältä Puolaan on kulkenut paketit koko ajan hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tosi paljon Hesburger ym paperipusseja joita tullut Foodora ym ruokalähetysten mukana ja mulle päin on tullut mm. jätskipakkauksessa tms eli kannattaa kaivella keittiön kaappeja ja säästää hyviä pakkauksia jos suunnittelee myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tosi paljon Hesburger ym paperipusseja joita tullut Foodora ym ruokalähetysten mukana ja mulle päin on tullut mm. jätskipakkauksessa tms eli kannattaa kaivella keittiön kaappeja ja säästää hyviä pakkauksia jos suunnittelee myyntiä.
Kai teille nyt jotain muitakin pakkauksia tulee kuin rasvalta haisevia Hesburgerin pusseja?
Jos vaatetta olette lähettämässä, niin muovipussiin kääriminen ja sen teippaaminen kiinni toimii ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai teille nyt jotain muitakin pakkauksia tulee kuin rasvalta haisevia Hesburgerin pusseja?
Jos vaatetta olette lähettämässä, niin muovipussiin kääriminen ja sen teippaaminen kiinni toimii ihan hyvin.
Ei ne rasvalle haise hassu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Hesburgerilta ne haisee joka tapauksessa. Jos et sitä haista, nenäsi on tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Hesburgerilta ne haisee joka tapauksessa. Jos et sitä haista, nenäsi on tukossa.
Luulet vaan. Kumpi meistä niitä oli käyttänyt?
Pitääkö paketin lähetystä varten itsellä olla paketti mihin sen pakkaa vai kuuluuko se myös siihen hintaan jos lähettää sen postin tiskin kautta?
Oon miettinyt tismalleen samaa, joten jään odottamaan, että joku viisaampi osais vastata. 👀