Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanheneminen ahdistaa ja vituuttaa

Vierailija
28.04.2024 |

Täytän noin puolen vuoden päästä 32v eli olen jo kohta keski-ikäinen. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin viime kuussa 59 😂

Vierailija
62/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian akuutin näön ja kuulon huononeminen vähentää stressiä kun et enää pysty tarkentamaan aisteja turhiin pikkuasioihin vaikka haluaisit. Niin paljon stressiä olikin syntynyt pikkutarkkuudesta asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 60, elämä on kohtalaisen mukavaa, mutta kuolema on jo varsin lähellä.

Ajatukset ovat kyllä edelleen nuoren miehen, eikä olo tunnu vanhalta.

Se tässä on huvittavaa, että vanhat kaverit ovat vanhentuneet paljon ja itse muka ei:)

Vierailija
64/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiettäs, oon 64 enkä tod.kaipaa nuoremmaksi. Ihan kiva lapsuus ja nuoruus, mutta nyt on elämä tosi mukavaa

Kolmen kympin kriisi oli, sen ap:n kirjoituksesta tunnistan. Nykypuolison tapasin 33v :)

Vierailija
65/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista olisi unelmaelämäsi? Minkä toivoisit elämässäsi muuttuvan ja miksi? Mikä on se mielikuva itsestäsi, tilanteestasi, asuinpaikasta, työpaikasta, vapaudesta, vapaa-ajasta, arjesta, suhteestasi läheisiin ihmisiin, kokemuksista, fyysisestä ja psyykkisestä voinnistasi jonka haluat saavuttaa? Mikä elämässäsi jo vastaa tuota mielikuvaasi, tai on jo hyvällä polulla sitä kohden? Mikä odottamassa ensi askelia sitä kohden?

Mitkä näistä asioista ovat 1-3 tärkeintä asiaa tähän hetkeen, joihin voisit panostaa seuraavan 1-3v aikana ja saavuttaa tuloksia? Mitkä puolestaan sellaisia, jotka vaativat pidempää polkua tavoitteeseen? 

Sinusta voi tulla rikas, kaunis ja suosittu. Mutta onko ne sittenkään ne todelliset arvot, jotka tuovat onnellisuuden? Saadakseen jotain, on huomioitava myös että se on uhrauksia ja pois toisista asioista, joten priorisoi. Rikkaampana, kauniina ja suosittuna eläminen voi olla myös yksinäistä, pitkiä opiskelu/työpäiviä ja psyykkisesti riskinsietokyvyn ja stressin sietorajoilla elämistä. Luodessasi polkua menestykseen, en ole nähnyt kenenkään ehtivän pitää zen hetkiä 10 kertaa päivässä, ruuvi kireällä siinä yleensä mennään. Sitten kun tietty piste on saavutettu, vuosien päästä, voi alkaa miettiä zen hetkiä. 

Vierailija
66/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiettäs, oon 64 enkä tod.kaipaa nuoremmaksi. Ihan kiva lapsuus ja nuoruus, mutta nyt on elämä tosi mukavaa

Kolmen kympin kriisi oli, sen ap:n kirjoituksesta tunnistan. Nykypuolison tapasin 33v :)

Älä valehtele. Jokainen täysijärkinen ihminen haluaisi olla kuusikymppistä nuorempi!

Vierailija
67/67 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tämä ongelma katosi kun aloin elämään omanlaista elämääni enkä sellaista mitä muiden mielestä "pitää". Nyt omaa elämää eläneenä tuntuu että vanheminen ei haittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä