Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanheneminen ahdistaa ja vituuttaa

Vierailija
28.04.2024 |

Täytän noin puolen vuoden päästä 32v eli olen jo kohta keski-ikäinen. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 45v ja tuli taas jäykkyyksiä kroppaan. Yritän keksiä keinoja aina mitkä auttaa ja vetreyttää. Tuntuu että tulee nopeasti puutoksia ja kylmä sää ei hyvä.

Vierailija
22/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, odota vaan ja ennen kuin huomaatkaan täytätkin 52. Silloin antaisit mitä vaan että täyttäisit vasta 32.

Olen 49 enkä mistään hinnasta haluaisi olla 32. Elämä on kaikin puolin parempaa nyt. 

Minä olen kohta 65 ja jos olisi mahdollisuus, niin heti palaisin 18-vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytän 32 helmikuussa ja kyllä jotenki huomaa ettei enää oo niin paljon virtaa kuin ennen. 😂😂

Vierailija
24/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisejä tulee ja menee, siinä välissä ehtii onneksi elääkin. Aina vaan mukavampaa on ollut kun on ekoko ajan enemmän ja enemmän varaa tehdä kaikkea kivaa.

Vierailija
25/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 50 ja aloitin pari vuotta sitten joogan, kun oli ihan jäykkä ja vanha olo. Mieliala ja vetreys parani heti ekasta kerrasta lähtien. Samalla hyväksyn myös sen vanhenemisen, koska mitä muutakaan voi? Elämä on sellaista kun se on, vanhenemisen vaihtoehto kuolema, ja sitä en vielä halua.

Vierailija
26/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä keski-iän kriisistä selviytymiseen? Olen 39 ja tuntuu, että olen koko ikäni kavunnut ylämäkeä ja nyt lähtee kova luisu alaspäin! Olen vasta nyt päässyt elämän makuun, ja ahdistaa ajan väheneminen. :(

Vierailija
27/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa lähestyvät kolmekymppiset. Kun tajuaa ettei ole saavuttanut elämässä mitään mitä kuvitteli tähän ikään mennessä saavuttavansa.

Vierailija
28/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, odota vaan ja ennen kuin huomaatkaan täytätkin 52. Silloin antaisit mitä vaan että täyttäisit vasta 32.

Olen 49 enkä mistään hinnasta haluaisi olla 32. Elämä on kaikin puolin parempaa nyt. 

Voit uskotella itsellesi niin, mutta kaikki jotka väittävät näin valehtelevat.

No tuota 32-vuotiaana olin huonossa työssä, sinkku, hyvin yksinäinen, siksi hieman alkoholisoitunut, elämässä ei ollut merkitystä, minulla oli paniikkihäiriö ja painoin aivan liikaa. Nyt kaikki nuo asiat ovat muuttuneet täysin joten olen ihan rehellinen kun sanon etten mistään hinnasta vaihtaisi tuohon.

Vierailija
29/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille tunteelle oikein mitään voi, jos vanheneminen ahdistaa. Kannattaa kuitenkin ainakin yrittää hyväksyä asia, kun se tapahtuu jokatapuksessa. Turhaanhan sitä käyttää loppuelämänsä, jota oletettavasti kuitenkin on monia vuosikymmeniä jäljellä, murehtimalla sellaista mille ei mitään voi.

Vierailija
30/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vinkkejä keski-iän kriisistä selviytymiseen? Olen 39 ja tuntuu, että olen koko ikäni kavunnut ylämäkeä ja nyt lähtee kova luisu alaspäin! Olen vasta nyt päässyt elämän makuun, ja ahdistaa ajan väheneminen. :(

Joo. Vähän jiinkuin kesäloma. Vaikka olisi vasta loman ensimmäinen päivä, alkaa ahdistaa loman loppuminen. Sitten ei osaa nauttia siitä lomasta, kun laskee vaan kauhuissaan miten päivät vähenee. Ihan hulluahan se on! Sama juttu elämän kanssa. Pitäisi vaan osata nauttia joka päivästä, eikä sen kummemmin miettiä paljonko on takana ja paljonko edessä.

Vierailija
31/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa lähestyvät kolmekymppiset. Kun tajuaa ettei ole saavuttanut elämässä mitään mitä kuvitteli tähän ikään mennessä saavuttavansa.

Olen sinua vanhempi, mutta tuttu tunne. En nyt voi sataprosenttisesti sanoa, että tunnet samoin kuin minä, mutta kyllästyt tuohon ajatukseen vielä. Kun pääsen kolmenkympin tälle puolen. Elämä on sitä varten, että voi erehtyä, eksyä, löytää, kokeilla, turhautua ja kaikkea siltä väliltä monta kertaa uudelleen. Niin kauan kuin aika suo. Joten ota tämä uutena alkuna, ja mieti seuraavaksi mitä seuraavaksi yrität.

Vierailija
32/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me ikäännytään. Get over it!

Vierailija
33/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit uskotella itsellesi niin, mutta kaikki jotka väittävät näin valehtelevat.

No tuota 32-vuotiaana olin huonossa työssä, sinkku, hyvin yksinäinen, siksi hieman alkoholisoitunut, elämässä ei ollut merkitystä, minulla oli paniikkihäiriö ja painoin aivan liikaa. Nyt kaikki nuo asiat ovat muuttuneet täysin joten olen ihan rehellinen kun sanon etten mistään hinnasta vaihtaisi tuohon.

Ei kukaan varmaan haluaisi huonompaan elämäntilanteeseen, mutta ainakin minä tulkitsen, että tässä nyt ihan vaan iästä puhutaan. Ei siis että palaisi siihen elämäntilanteeseen missä on sen ikäisenä ollut, vaan että vaan yksinkertaisesti olisi nuorempi.

Vierailija
34/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me ikäännytään. Get over it!

Mä luulen, että tässä on kyse syvemmistä vesistä kuin pelkästä ikääntymisen pelosta. Ja silloin tuolla neuvolla ei tee mitään.

Vierailija
35/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin, raha kuulemma rauhoittaa.

Vierailija
36/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 26. Jostain kumman syystä koen, että elämä on parasta aikaa juuri nyt. Pelkoni olisi palata takaisin 20-kesäiseksi. Kuinka tyhmä silloin olinkaan. Olen vieläkin, mutta silloin olin ihan harhautuneen tyhmä.

Vierailija
37/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä ainakin on mukavaa. Teinit asuvat vielä kotona, mutta omaa rauhallista aikaa on oikeastaan jo kaikki vapaa-aika. Töissä menee hyvin, kun on päässyt jo uralla etenemään. Ulkonäkö on toki jo vähän vanhentunut, mutta mitään kremppaa ei tunnu missään. Kaverit vanhenevat samaa tahtia.

Vierailija
38/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä on se mikä ahdistaa. Tuntuminen että aika menee kokoajan nopeampaa ja kiihtyy. 8 vuoden päästä olen jo vanha harppu

Minä menin 40-vuotiaana toisen kerran naimisiin ja pyöräytin vielä yhden lapsenkin. Eikä yhtään ahdistanut ikä. Nyt olen 6kymppinen ja joskus huomaan miettiväni, että mitä jos kuolen ykskaks, mutta pääsääntöisesti nautin elämästäni. 

Vierailija
39/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, niin tekee. M50

Vierailija
40/67 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 48v mies ihmettelen missä se minun nouseva markkina-arvo näkyy kun minkään ikäset naiset ei oo olleet kiinnostuneita minusta vuoden 2010 jälkeen ja miehen markkina-arvon pitäisi nousta keski-iässä huippuunsa.

M48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan