Miksi miehet eivät enää käytä kauluspaitaa ja mustaapukua arkivaatteina?
Vanhoja kuvia kunn katselee, niin näkee että ennen vanhaan, silloin kun miehet eivät olleet töissä, niin kotona ja kadulla kulkiessaan he olivat kuin hienoihin juhliin pukeutuneita herramiehiä knallit ja silinterihatut päässään. Ihan erillaista aikaa kuin nykyiset huppareisaa ja reiköisissä verkkareissa laahustavat tuulipuku-ukot.
Kommentit (59)
Miksei naisetkin voi saman tien pukeutua kuin 50-luvulla?
Epäkäytännöllinen nykyajassa, jossa ilmastonmuutos suosii paluuta kiviaikaan.
Jotkut naiset pukeutuvat. Heitä lienee tosin suhteessa muihin aika pieni joukko, mutta tiedän, että on kuitenkin.
Ei ihmisillä ole enää varaa pukuihin.
^ kas, lainaus ei tarttunut mukaan, mutta 50-luvun naisten asuista naisilla kyse.
Ennen pukeutumisella pystytti viestittämään omaa yhteiskuntaluokkaa. Nykyisin jokaisella kurjalistoa lukuun ottamatta on varaa kulkea puku päällä.
Mikäs sen estää käyttämästä jos haluaa. Minä en ainakaan tykkää käyttää pukua. Tykkään itse rennommista vaatteista.
Miehet eivät edes ymmärrä, kuinka komea on puku päällä. Aina ihan ällistyy kun näkee jonkun nuhjuisen tutun pukeutuneena juhliin. Naama sileäksi samalla myös niin avot.
Miten niin "enää" ? Eihän entisajan ihmiset pukeutuneet arkipäivinä samalla tavalla kuin kuvissa.
Vai eikö ap tiedä, että ei ennen räpsitty kuvia kännykällä vaikka joka päivä? Silloin kuvia otettiin vain hyvin harvoin ja valituissa tilanteissa.
Koska ne ovat epämukavia ja epäkäytännöllisiä.
Mulla ei ole varaa moiseen edes juhlia varten, boomerit ja nepovauvat elää kyl ihan omassa todellisuudessaan.
Musta puku on muuten konttoritöissä halvin pukeutuminen, kunhan ei kuluta kyynärpäitä puhki.
Mustat halvat kävelykengät kuten vaikka Eccot niin tulee halvat kilometrikustannukset myös.
Farkut ym kulahtavat nopeammin kuin kohtuuhyvät puvun housut.
Housuja joutuu joskus silittämään mutta kokonaisuus on helppotöinen siisteysasteeseen verrattuna.
Paidan kun oppii silittämään niin sen tekee ilokseen parissa minuutissa.
Hienoja hyvälaatuisia pukuja / puvun takkeja löytää muuten kirpputoreilta pilkkahintaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei naisetkin voi saman tien pukeutua kuin 50-luvulla?
Onko vaikea ymmärtää aloitusta? Kysymys oli:"Miksi miehet...."
Arkivaatteet on arkivaatteet ja pyhävaatteet on pyhävaatteet.
Nokun te naiset pukeudutte kuin teinit pyllyshortseihin ja legginseihin 😉
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset pukeutuvat. Heitä lienee tosin suhteessa muihin aika pieni joukko, mutta tiedän, että on kuitenkin.
Miten tää liittyy tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen estää käyttämästä jos haluaa. Minä en ainakaan tykkää käyttää pukua. Tykkään itse rennommista vaatteista.
Sopivan kokoinen puvun takki on mukava ja käytännöllinen vaate...
Vierailija kirjoitti:
Epäkäytännöllinen nykyajassa, jossa ilmastonmuutos suosii paluuta kiviaikaan.
Kiviaikaan?
Tämä. Olisipa miehet edelleen pukeutumiseltaan samanlaisia kuin Bridgertonissa ja Downton Abbeyssä.