Vuokralla asuminen ja lasten menestyminen elämässä
Tiesitkö, että lapsuuden omistusasumisen ja aikuisiän omistumisasumisen välillä on itsenäinen, muista selittävistä tekijöistä riippumaton yhteys. Omistavaan luokkaan kuuluvan pariskunnnan jälkikasvu siis ymmärtää omistamisen arvon päälle. Vastaavasti vuokratuhnujen lapsilla on muita suurempi riski päätyä itsekin vuokratuhnuiksi.
Omistusasumista suosivat etenkin hieman paremman tulo- tai koulutustason omaavat perheet. Näissä perheissä elämä on keskivertoa vakaampaa ja omistusasunnossa perheet hajoavat harvemmin kuin vuokratuhnujen perheet.
Vuokratuhnutus ja alempaan sosiaaliseen luokkaan kuuluminen ovat toisiaan ruokkiva kierre, josta ei hyvä heilu.
Vastuulliset vanhemmat, älkää vuokratuhnuttako vaan ostakaa viimeistään nyt omistusasunto kasvavalta paikkakunnalta. Näin toimimalla annatte jälkikasvullenne mallia vastuullisuudesta ja heillä on suuremmat mahdollisuudet pärjätä elämässään.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Ketjua lukiessa huomaa, kuinka moni vuokralainen kiehuu raivosta ja ovat selvästikin huomaneet itsekin epäonnistumisensa elämässä. Ja vielä kun saadaan asumistukia vähän lisää leikattua, alkaa monen yh-mamman puntti tutisemaan. Olisiko sittenkin pitänyt valita vastuullinen parisuhde, kunnon työpaikka ja ostaa asunto.
Kyllä tämä näyttää enemmän kertovan sinunkaltaisten tyhmyydestä. Hyvin paljon enemmän.
Ohiksena tähän. Asun vuokralla, mutta en ole saanut asumistukea sitten opiskeluaikojen. Mitään muitakaan sosiaalitukia en saa. Aika puusilmä olet, jos ajattelet, että kaikki vuokralla asuvat saavat asumistukea.
Olisit haukkumisen sijaan onnellinen, että on olemassa meitä, jotka maksavat sinulle, että saavat asua asunnossasi.
ap ei tiedä itsekään, mitä höpisee. eihän vuokralainen voi ostaa asuntoa, koska omistusasuntoon ei saa sossuntukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan vuokralla, puoliso ainoa lapsi ja hänen vanhemmilla omakotitalo ja kesämökki.
Myös mun vanhemmilla omistusasunto.
Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta eläkeläistä. Kenelle meinaatte perikunnan asuntoja myydä, kun hallitus heikentää irtisanomissuojaa?
Meille riittää nuo jotka peritään, ei voida enempää ostaa.
Kuka sinulle on luvannut, että elät kauemmin kuin se, jolta perintöä odotat. Tiedän monta, joista pari oli ihan työkaveria, jotka ovat kehuneet, että asuu vuokralla, koska tulee perimään. Ne kaikki ovat kuolleet ja vanhemmat, ainakin toinen elää yhä.
Näin isännöitsijänä voin paljastaa, että kerros- tai rivitalosta ei missään nimessä pidä hankkia asuntoa. Niissä voi asua vain vuokralla (jotta pääsee mahdollisimman helposti muuttamaan jos talossa on häiriöitä tai muita ongelmia). Omakotitalo se olla pitää.
Minä, kahden teinin äiti, asun velattomassa talossa (itse olen lainani maksanut), olen korkeakoulutettu ja hyväpalkkaisessa, vakituisessa työssä. Lasteni isä asuu vuokralla, on kyllä koulutettu hänkin mutta pitkäaikaistyötön ja tukien (mm. minun maksaman elatusavun) varassa. Kyllä mä kieltämättä välillä mietin että kumpi malli vaikuttaa heihin enemmän. Hyvä isä on joka tapauksessa ja lapset hänellä edelleen vuoroviikoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjua lukiessa huomaa, kuinka moni vuokralainen kiehuu raivosta ja ovat selvästikin huomaneet itsekin epäonnistumisensa elämässä. Ja vielä kun saadaan asumistukia vähän lisää leikattua, alkaa monen yh-mamman puntti tutisemaan. Olisiko sittenkin pitänyt valita vastuullinen parisuhde, kunnon työpaikka ja ostaa asunto.
Ne saa toimeentulotukea.
Vuokralla asuvat saa toimeentulotukea, mutta omistusasunnossa toi yhtiölaina ei ole asumismeno eli saavat vähemmän ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin isännöitsijänä voin paljastaa, että kerros- tai rivitalosta ei missään nimessä pidä hankkia asuntoa. Niissä voi asua vain vuokralla (jotta pääsee mahdollisimman helposti muuttamaan jos talossa on häiriöitä tai muita ongelmia). Omakotitalo se olla pitää.
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinun pitänyt lopettaa päihteiden käyttö? Siinä sinä siitä huolimatta sekoilet kalja- ja kannabispäissäsi.
Hallituksen päätökset suosivat vuokralla asuvaa, koska saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa eikä lainat ole asumismenoja toimeentulotuessa.
Ja kohta voidaan irtisanoa helposti ja ansiosidonnaista leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Annatko lastesi leikkiä vuokratalon lapsien kanssa?
En, heillä on arvoistansa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko lastesi leikkiä vuokratalon lapsien kanssa?
En, heillä on arvoistansa seuraa.
Tiedätkö, että on rikollista ostaa kodinkoneita yrityksen nimiin ja asentaa ne omaan kotiinsa.
Voi tuota köyhien vuokralaisten vinkumista tässä ketjussa. Ja lapsille jää perinnöksi jätesäkillinen tyhjiä oluttölkkejä (huom! pantittomia) sekä opetettu elämäntapa, että aikuisen ei tarvitse kantaa vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Me aiomme myydä omamme pois ja muuttaa vuokralle. Aivan päinvastoin kuin aloittaja neuvoo.
Minä en ikinä myisi omistusasuntoa ja menisi asumaan vuokralle. Päin vastoin, omistan kaksi omistusasuntoa ja toisessa on vuokralaiset.
Tällaista on vihapuhe köyhiä kohtaan, jota myös istuva hallituksemme lietsoo. Siis kuvaillaan ensin ihan paikkansapitävä tieto siitä, että vanhempien sosiaaliluokka ennustaa myös lapsen tulevaa sosiaaliluokkaa, MUTTA syytetään siitä köyhiä itseään, eikä yhteiskunnan rakenteita. :D Ikäänkuin köyhällä olisi varaa tuosta vaan ostaa mitään omistusasuntoa. Ja "vuokratuhnuista" puhuminen on todella alentavaa ja kuvailee aloittajan kylmiä, oikeistolaisia asenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne saa toimeentulotukea.
Vuokralla asuvat saa toimeentulotukea, mutta omistusasunnossa toi yhtiölaina ei ole asumismeno eli saavat vähemmän ruokarahaa.
PORILAINEN työtön tradenomi Hönö Tiainen on oppinut että se on lasku 😂👮😆
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on vihapuhe köyhiä kohtaan, jota myös istuva hallituksemme lietsoo. Siis kuvaillaan ensin ihan paikkansapitävä tieto siitä, että vanhempien sosiaaliluokka ennustaa myös lapsen tulevaa sosiaaliluokkaa, MUTTA syytetään siitä köyhiä itseään, eikä yhteiskunnan rakenteita. :D Ikäänkuin köyhällä olisi varaa tuosta vaan ostaa mitään omistusasuntoa. Ja "vuokratuhnuista" puhuminen on todella alentavaa ja kuvailee aloittajan kylmiä, oikeistolaisia asenteita.
Hotelleja on menossa konkurssiin ja ravintoloita. Onko niiden päälliköt sitten sossupummeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne saa toimeentulotukea.
Siinä se kiteytyy vuokralla asujan ajatusmaailma. Muilla kun elämisensä maksattaa niin silloin on hyvä juttu. Olen asunut omistusasunnoissa, kaksio, iso omakotitalo ja nyt eläkepäiviä iso rivarin päätyneliö, 23-vuotiaasta, koskaan en ole muita tukia saanut kuin lapsilisän kahdesta lapsestani. Itse olen lainat maksanut mieheni kanssa ja nyt yksin vastikkeen. Velaton olen ollut yli 30-vuotta. Kaltaisesi sumistukea saavat loiset oksettaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelleja on menossa konkurssiin ja ravintoloita. Onko niiden päälliköt sitten sossupummeja?
Rakennusalalla ei näy valoa, ovat nyt sossupummeja.