Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralla asuminen ja lasten menestyminen elämässä

Vierailija
28.04.2024 |

Tiesitkö, että lapsuuden omistusasumisen ja aikuisiän omistumisasumisen välillä on itsenäinen, muista selittävistä tekijöistä riippumaton yhteys. Omistavaan luokkaan kuuluvan pariskunnnan jälkikasvu siis ymmärtää omistamisen arvon päälle. Vastaavasti vuokratuhnujen lapsilla on muita suurempi riski päätyä itsekin vuokratuhnuiksi.

Omistusasumista suosivat etenkin hieman paremman tulo- tai koulutustason omaavat perheet. Näissä perheissä elämä on keskivertoa vakaampaa ja omistusasunnossa perheet hajoavat harvemmin kuin vuokratuhnujen perheet.

Vuokratuhnutus ja alempaan sosiaaliseen luokkaan kuuluminen ovat toisiaan ruokkiva kierre, josta ei hyvä heilu.

Vastuulliset vanhemmat, älkää vuokratuhnuttako vaan ostakaa viimeistään nyt omistusasunto kasvavalta paikkakunnalta. Näin toimimalla annatte jälkikasvullenne mallia vastuullisuudesta ja heillä on suuremmat mahdollisuudet pärjätä elämässään.

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin, että olet sairas ja modet toivottavasti tekevät sinusta poliisille rikosilmoituksen.

Olet sairas vainooja.

Vierailija
162/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin, että olet sairas ja modet toivottavasti tekevät sinusta poliisille rikosilmoituksen.

Olet sairas vainooja.

Se on mies, kukaan nainen ei ala vainota ketään, on omakin elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa miten nais-painoitteinen tämä foorumi on. Naiset jotenkin ajattelee niin ennalta arvattavasti, ja laumamaisesti. Naiset eivät uskalla olla erimieltä(muutakuin selän takana).

Olen nimittäin täysin samaa mieltä AP:n kanssa, tai sitten tämä foorumi on täynnä jotain vuokralla asuvia elämämkoulu yh-ämm.. naisia. En mieluusti antaisi lapsieni hengailla vuokralla asuvien lasten kanssa. Vuokra asuminen kertoo ihmisestä ettei hänellä ole elämänhallinta kunnossa, en edes tiedä ketään läheistäni joka asuisi kerros/rivitalossa.

Vierailija
164/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa miten nais-painoitteinen tämä foorumi on. Naiset jotenkin ajattelee niin ennalta arvattavasti, ja laumamaisesti. Naiset eivät uskalla olla erimieltä(muutakuin selän takana).

Olen nimittäin täysin samaa mieltä AP:n kanssa, tai sitten tämä foorumi on täynnä jotain vuokralla asuvia elämämkoulu yh-ämm.. naisia. En mieluusti antaisi lapsieni hengailla vuokralla asuvien lasten kanssa. Vuokra asuminen kertoo ihmisestä ettei hänellä ole elämänhallinta kunnossa, en edes tiedä ketään läheistäni joka asuisi kerros/rivitalossa.

Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna. 

Elämänhallinta hukassa. 

Vierailija
165/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta hukassa. 

Valtiolla joo. Mutta tämä Hönö tekee ilman palkkaa Tiltun töitä, lietsoo kaikkea negatiivista. Tai sitten on russakka, siinä vaihtoehdot.

Vierailija
166/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta hukassa. 

Valtiolla joo. Mutta tämä Hönö tekee ilman palkkaa Tiltun töitä, lietsoo kaikkea negatiivista. Tai sitten on russakka, siinä vaihtoehdot.

Millainen on mies, joka kutsuu naisia hönöksi. 

Päästään vialla oleva mies puhuu tollasia.

Eikö ole vaimoa? Ja miksiköhän ei ole? 

Vierailija
167/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuhnuttelu"? En ole aiemmin kuullutkaan tällaisesta sanasta, mitä sillä tarkoitetaan?

No et varmaan olekkaan kun olet vuokralla asuva sivistymätön paska.

Vierailija
168/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka kutsuu naisia hönöksi on sivari, koska armeija kasvattaa miehen ja silloin mies puhuu kauniisti naisille. 

Eli se on sivari, ei ole ollut armeijassa kasvamassa mieheksi. 

Vierailija
169/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnoissa asuu ihmisiä kaikista sosiaaliluokista. En karta ketään asumismodon mukaan, mutta hyvin kapea-alaisesti ajattelevia ihmisiä en oikein siedä. Kaikkein pahin ihmistyyppi on Hyasinth Bucket -tyylinen henkilö.

Vierailija
170/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönöllä menee nyt kovaa :D

Mene armeijaan kasvamaan mieheksi luuseri.

Vierailija
171/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla omistusasunnoissa asuvista, asunto ei ole oma, vaan se on asuntolainan vakuutena pankilla ja pankilla on 100% päätösvalta asuntoon. Tietenkin voi sanoa sen olevan "oma", jota se ei kuitenkaan ole. Ihan sama autoissa, moni kertoo rahoitusyhtiön omistavan auton olevan oma. 

Eikä asunto ole oma yhdelläkään as oy:ssä asuvalla, vaan nämä omistaa osan koko yhtiöstä, myös naapureiden asunnosta. Vain se hallintaoikeus merkittyihin osakkeisiin on. 

Vierailija
172/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat osti talon yhden ihmisen tuloilla, hänellä oli vain kansakoulu takana, lapsia oli kolme. Arvaapa onko mahdollista nykyaikana? 

Vierailija
173/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso asuntolaina pitää paremmin perheen koossa kuin suuri rakkaus.

Vierailija
174/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties 12-vuotias? Myös omakotitaloja voi vuokrata ja kerros- ja rivitaloja omistaa.

Vierailija
175/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kaupungin yksi rikkaimmista asuu tavallisessa kerrostalossa, toki talon hienoimmassa asunnossa. Minä en, jos olisi pieniä lapsia, antaisi lasteni hengailla noin tyhmän ihmisen lasten kanssa. Kas kun elämäntilanteen muuttuu. Monelle se vuokra-asunto voi olla tilapäinen tilanne ja useimmille onkin. Täytyy olla aika tyhmä jos se on mustavalkoisesti joko-tai. Esimerkiksi kun itse muutin uuteen kaupunkiin, en ensimmäisenä rynnännyt ostamaan asuntoa koska en tiennyt edes mikä olisi hyvä alue tai viihdynkö täällä. 

Vierailija
176/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että tuttu diplomaattiperhe asuu vuokralla , ja lapset eliittikoulussa Rotchildien vesojen kaa.

Vierailija
177/177 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun toi on totta. Omistusasujat tajuaa ehdottaa lapsilleen ASP -tiliä, vuokralla aina asunut herää vasta siinä vaiheessa kun tarvitaan perheasuntoa. Siinä vaiheessa ei olekaan sitten ostaa kyllin isoa, ja jäädään maksamaan jonkun toisen asuntoa. Kierre on valmis.

Näinkö on? Minä olen asunut aina vuokralla ja ehdotin nuorilleni ASP-tilin avaamista. Haluan nimenomaan katkaista tämän kierteen. Omat vanhempani asuivat myös vuokralla. Olen myös kannustanut heitä sijoittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi