Tunnetko ketään hymypoika/-tyttöpatsasta saanutta?
Mun ex-miehen veli oli saanut hymypoikapatsaan. Oli kyllä aika m u l k k u aikuisena.
Kommentit (42)
Muista ne patsaat. Yleensä joka vuosi jaettiin kiusaajille...
Ovatko opettajat sokeita?
Meillä ei jaettu patsaita (siitä olisi sentään jäänyt muisto), sain stipendinä 20 markkaa.
Ex-poikaystäväni oli saanut hymypoikapatsaan. Aikuisena oli kyllä enemmänkin aika ristiriitainen tyyppi, en olisi ehkä arvannut tuota hymypoikajuttua hänestä.
Yksi on professori nykyään. Toinen käytti tytärtään hyväkseen.
Tunnen. Itsekin olen saanut sen patsaan.
Vierailija kirjoitti:
Muista ne patsaat. Yleensä joka vuosi jaettiin kiusaajille...
Ovatko opettajat sokeita?
Ei meillä, oppilaat sai valita.
Olen saanut 2 ja monet ei varmaan pidä varsinaisena hymytyttönä näin aikuisena.
Olen saanut kummankin hymytyttö ja hymypoika patsaan ,vaihdoin koulua ja sukupuolta ala-asteella .
Hymypoika/tyttö patsas on jäänyt saamatta ja se häiritsee?
Mun setä on saanut useammankin, siellä ne hyllyssä tönötti, aika mulkero tyyppi ainakin aikuisena.
Mun kouluaikana niitä ei jaettu, olin yllättynyt aikuisena kun kuulin, että jossain niitä vielä jaellaan (tämän hetken tilannetta en tiedä).
Sen muistan, että peruskoulun ala-asteella se kaikkein pahin kiusaaja sai sen hymypoika patsaan. Kiusasi kaikkia muita oppilaita, pinnasi usein, ei keskittynyt opetukseen ja käyttäytyi muutenkin huonosti. Silti käytösnumero oli 10 ja hän sai sen patsaan sekä stipendin, kun eihän rehtorin lapsi voi muuta saada. Näin siis noin 30 vuotta sitten oli. Hänen isä oli siis rehtori samassa koulussa kuin missä poikansa oli minun ja monen muun oppilaan kanssa.
Jäin tokaksi neutraalille kaverille.
Äitini joskus 60- tai 70-luvulla on saanut hymytyttöpatsaan. Minun kouluaikana ei niitä jaettu
Minä. Pikkutyttönä sit ylpeästi kerroin kaikille olevani ilotyttö. :DDDD
Puoliso ja kaikki kolme lasta on saaneet.
Enoni sai sen 60-luvulla ja oma nyt 22v poikani 6lk kevätjuhlassa.
Voi hymypatsaat, nuo ala-asteen Oscarit...Sain omani viidennellä luokalla. Olin kyllä ihan reipas ja kiltti kaikkien kaveri, toivottavasti ansaitsin sen ihan oikeasti. Mutta hassua muistella miten mielettömän tärkeä juttu tuo silloin oli. Ja monella luokalla sen kyllä sai myös kiusaaja josta ei oikeastaan edes pidetty, outoa?
En. Niitä ei jaettu meikän koulussa.