Mitä tarkoittaa kun meillä töissä kerrottiin erään henkilön tehneen Henkilökohtaisen ratkaisun?
Hän on nähtävästi irtisanoutunut eikä enää tule töihin.
Kommentit (47)
Olettaisin että on irtisanoutunut. Pomot jotka eivät osaa pitää turpaansa kiinni alaisten asioista puhuvat juuri tähän sävyyn. On saatava kertoa asia jotain kautta. Lailliseen tyyliin. Naispuoliset pomot ovat tällaisia.
Meillä töissä tuo tarkoittaisi irtisanoutumista. Meillä sanotaan kaikista irtisanoutuneista (joita viime vuosina on aika paljon ollut, mm. huonon työilmapiirin vuoksi), että tekivät henkilökohtaisen ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista asiaa saa sanoa ääneen. Se on kielletty laissa.
Pakko kai se on kertoa, että työkaveri on lopettanut, ettei siitä maanantaina tehdä katoamisilmoitusta kun ei tullut töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa varmaan typerällä työelämäkielellä sanottuna, että otti lopputilin. Vertaa "lähti luonnollisen poistuman kautta" eli jäi eläkkeelle.
Ai.
Minä kun olen aina ajatellut että luonnollinen poistuma tarkoittaa kuolemaa.
Työelämässä vuodesta 2000.
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin että on irtisanoutunut. Pomot jotka eivät osaa pitää turpaansa kiinni alaisten asioista puhuvat juuri tähän sävyyn. On saatava kertoa asia jotain kautta. Lailliseen tyyliin. Naispuoliset pomot ovat tällaisia.
Mitä sitten oikein pitäisi tehdä? Antaa työkavereiden huomata omia aikojaan, että yksi ei enää tulekaan töihin, ja kohautella vain olkiaan kun he kyselevät asiasta? Tuo henkilökohtainen ratkaisuhan juuri on ylimalkainen ilmaisu, jota käytetään silloin kun ei haluta jakaa enempää yksityiskohtia.
En tee itsemurhaa ikinä enkä ikinä tule valtiolle töihin etkä sinä päätä minun työpaikasta.