Mitä tarkoittaa kun meillä töissä kerrottiin erään henkilön tehneen Henkilökohtaisen ratkaisun?
Hän on nähtävästi irtisanoutunut eikä enää tule töihin.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on saanut kenkää.
Tällöin työntekijä ei ole tehnyt henkilökohtaista ratkaisia, vaan työnantaja. Kyllä tässä nyt jää vaan yks vaihtehto jäljelle.
Taustalla hänen ja työnantajan välillä joku erikoisempi tilanne jossa vaihtoehdot on ollut potkut (ja pahimmillaan asian vieminen viranomaisille) tai omaehtoinen irtisanoutuminen (ja asia sovitellaan muuten yhteisymmärryksessä). Tiedän yhden tällaisen tapauksen, kyseessä pienimuotoinen kavallus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn koska olin hänen lähin kollegansa.
ap
Kuinka läheisiä olitte jos kollegasi ei kertonut ratkaisustaan sulle etukäteen?
Ei siitä ratkaisusta yleensä kerrotakaan etukäteen.
Jos se on henkilökohtainen ratkaisu niin miten se sulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Taustalla hänen ja työnantajan välillä joku erikoisempi tilanne jossa vaihtoehdot on ollut potkut (ja pahimmillaan asian vieminen viranomaisille) tai omaehtoinen irtisanoutuminen (ja asia sovitellaan muuten yhteisymmärryksessä). Tiedän yhden tällaisen tapauksen, kyseessä pienimuotoinen kavallus.
Se on juurikin näin. Jos on ollut talousvastuussa ja tulos rupeaa näyttämään heikolta, voi olla tuo sama syy. Henkilökohtainen ratkaisu on peitetermi "Annoimme ymmärtää, että on parempi lähteä tai annamme potkut ja räävimme kaikki virheet julkisesti, joten teki johtopäätöksen ja viisaasti erosi palveluksestamme."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on henkilökohtainen ratkaisu jos itse irtisanoutuu.
Voi myös sanoa että irtisanoutuu henkilökohtaisista syistä.
Mutta kun nyt ei sanottu sitä, niin siitä voi päätellä jotain.
Juu. Kokeili seksikonetta ja perse repesi, kuoli verenvuotoon.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on saanut kenkää.
Mikä henkilökohtainen ratkaisu se muka on?
Minunkin tekisi sairaanhoitajana mieli tehdä henkilökohtainen ratkaisu, eikä se ole itsari.
Hänelle on annettu kaksi vaihtoehtoa, joko hänet tullaan irtisanomaan tai hänelle on annettu mahdollisuus irtisanoutua itse, mahdollisesti jonkin kannustimien avulla esim 1-6 kk palkka.
Christiiina kirjoitti:
Itse murha
Tuossa tilanteessa tuo olisi törkeästi sanottu. Ikään kuin vitsaillen, saati että muutenkaan ei taida olla työnantajalla oikeutta levittää kuolinsyytä.
Vakiintunut kiertoilmaisu itse murhalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko päättänyt itse päiviensä määrän tai sitten vain ottanut lopputilin.
Ei työpaikalla ole oikeutta saada tietoonsa kuolinsyytä.
No ei sitä ole kielletty kertomastakaan! 🙄
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Itse murha
Tuossa tilanteessa tuo olisi törkeästi sanottu. Ikään kuin vitsaillen, saati että muutenkaan ei taida olla työnantajalla oikeutta levittää kuolinsyytä.
Ei sitä ole tuossa ap:n esimerkissä levitettykään.
Ap, tee henkilökohtainen ratkaisu
No jos kerta on irtisanoutunut, niin se on se hänen henkilökohtainen ratkaisu.
Kuinka läheisiä olitte jos kollegasi ei kertonut ratkaisustaan sulle etukäteen?