IS: Eläkeläiset raivona: "Espanjassa pystyn syömään ja hoitamaan maksuni. Suomessa kuolisin nälkään"
-Tuula kärsii masennuksesta ja sanoo tarvitsevansa valoa.
- Riikka, 49, on ollut koko aikuisikänsä työkyvyttömyyseläkkeellä. Suomessa en pystynyt talvella kävelemään ollenkaan ulkona. Täällä on pystynyt liikkumaan hyvin; Riikka sanoo
- Valo on minulle henkireikä. Koin kylmän ja pimeän jo lapsena ahdistavaksi, Carita sanoo.
Miksi eläkeläinen ei saisi asua siellä missä viihtyy?
Kommentit (1575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät ottaa bensaa siltä tietyltä tankilta omaan autoon halvemmalla, kun on tarkoitettu yrityksen ajoihin.
Pidättekö te muita tyhminä?
Mikä yrittäjien vastustaja sä olet?
Mikä työttömien haukkuja sä olet?
Oletko loisyrittäjä?
Jos tullaan tarkistamaan oletko hakenut verovähennyksiä jääkaapista mikä sun kodin keittiössä on niin voitko todistaa toisin lois sossupummi yrittäjä?
En hauku ketään. Mä haukun vain hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät ottaa bensaa siltä tietyltä tankilta omaan autoon halvemmalla, kun on tarkoitettu yrityksen ajoihin.
Oletko loisyrittäjä?
Jos tullaan tarkistamaan oletko hakenut verovähennyksiä jääkaapista mikä sun kodin keittiössä on niin voitko todistaa toisin lois sossupummi yrittäjä?
Mersulla vapun ruokaostiksile mihin rahat on kupattu veronmaksajilta.
Loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain kansaneläkettä ei makseta Suomen ulkopuolelle. Työeläkkeen saa kuten ennenkin
Niin sou?
Olenko minä vaikka ollut sinun mielestäsi jotenkin huonompi ihminen kun sairastuin vakavasti nuorempana, työkyvyttömyyseläköidyin ja sitä ennen yritin siinä missä muutkin (opiskelu, työn ohessa). Koska työurani jäi lyhyeksi niin eläke jäi silleen pieneksi että OSAN SIITÄ kattaa kansaneläke. Suurimman osan Työeläke jota saa vain jos on osallistunut tähän yhteiskuntaan esim työn puitteissa. Miksi minä en saisi muuttaa ulkomaille mutta joku joka on ollut töissä minua pitempään saa koska on ollut Terve? Se ei ole minun vikani. Tämä on rangaistus ja kateutta.
Aurinko auttaisi minunkin sairauttani. Olin aina haaveillut että lähden.
Minä maksan varmaan enemmän yhteiskunnalle täällä Suomessa!!! Ja ihan hyvällä omallatunnolla haen
Jokainen voi vapaasti lähteä ihan minne vaan, kun maksaa itse.
Itse olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta saakka, sairastellut myös, ja nytkin teen täysipäiväistä työtä. Ei minullakaan ole mahdollisuutta lähteä edes viikoksi minnekään lomailemaan, vaikka etelässä olo AUTTAISI MINUAKIN. Ei ole oikein, että minä työssäkäyvänä maksan muille etuuksia, joita en itse saa edes töitä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko loisyrittäjä?
Jos Suomessa ei olisi yrittäjiä, niin ainoat työpaikat olisi kunnilla, valtiolla ja seurakunnissa. Mistä luulet, että julkisen sektorin palkat maksettaisiin siinä vaiheessa? Ja mistä verotuloja tulisi? Jos jotain Suomi tarvitsisi tähän taloudelliseen tilanteeseen, niin paljon lisää menestyviä yrittäjiä! Se olisi ainut vaihtoehto, jolla leikkaustarve niiltä ihan huonoiten pärjääviltä (ilmeisesti sinä kuulut joukkoon), lapsilta, sairailta ja vanhuksilta vähenisi.
Toiminimi ja autot verotuksessa poistoihin. Muutama työkeikka toiminimellä.
Ahneet verorahojen kuppaajat. Olette ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma moka jos saavat kansaneläkettä. Ei ole työnteko maittanut ja nyt tuolla valinnalla on seurauksensa.
Ei ole noin . Itse olin puolison kanssa mt yrittäjä. Tein yli 35 v joka päivä töitä karjatilallamme. Ex halusi säästää eläkemaksuisssa ja maksoi minimin. Nyt saan työeläkettä n. 530 e. Kukaan ei voi sanoa että laiskottelin,oli iso karja ja työpäivät olivat pitkiä
Laiskottelit eläkemaksujen maksamisessa. Jos et ollut edunvalvonnassa, niin olisit voinut itse maksaa omat maksusi, etkä vastuuttaa exääsi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko loisyrittäjä?
Jos Suomessa ei olisi yrittäjiä, niin ainoat työpaikat olisi kunnilla, valtiolla ja seurakunnissa. Mistä luulet, että julkisen sektorin palkat maksettaisiin siinä vaiheessa? Ja mistä verotuloja tulisi? Jos jotain Suomi tarvitsisi tähän taloudelliseen tilanteeseen,
Me ei tehdä mitään yrityksellä mihin menee helvekosti verorahoja.
Kaikki vähennykset ja poistot vaan pois yrittäjiltä ja palkattomat työkokeilijat.
Senkin ahneet ja kehtaatte vielä arvostella työttömiä.
Miten kehtaat ajaa Mersulla mikä on laitettu verotuksessa poistoihin.
Hemmetin ahne loinen.
Onko se pojan bemarikin laitettu poistoihin?
Ahne
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat ajaa Mersulla mikä on laitettu verotuksessa poistoihin.
Hemmetin ahne loinen.
Onko se pojan bemarikin laitettu poistoihin?
Ahne
Valtionvelka kasvaa ja te kuppaatte verovähennyksiä ja laitatte autoja poistoihin tosta vaan silmää räpäyttämättä.
Ja kehtaatte vielä arvostella työttömiä senkin yrittäjä loiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähennykset ja poistot vaan pois yrittäjiltä ja palkattomat työkokeilijat.
Minä en ole senttiäkään ottanut mitään tukia yritykseeni. Ja verot maksan ihan kaikkien lakien mukaan.
Teen töitä sen verran kun haluan ja maksan palkastani myös verot. Yritys maksaa minulle vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen rahaa rahastoihin, joten ei tarvitse pohtia, maksetaanko kansaneläkettä tulevaisuudessa ulkomaille vai ei, jos sinne haluan eläkepäiviä viettämään muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole senttiäkään ottanut mitään tukia yritykseeni. Ja verot maksan ihan kaikkien lakien mukaan.
Teen töitä sen verran kun haluan ja maksan palkastani myös verot. Yritys maksaa minulle vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen rahaa rahastoihin, joten ei tarvitse pohtia, maksetaanko kansaneläkettä tulevaisuudessa ulkomaille vai ei, jos sinne haluan eläkepäiviä viettämään muuttaa.
Mutta Mersut olet laittanut poistoihin ja puhelimesta ja kodinkoneista haet verovähennyksiä ja palkattomia työkokeilijoita.
Vanhusvihaa. Sitähän tämä vanhojen ihmisten kohtelu on. Ja aiheetonta kateutta.
Ansaittu työeläke, hoitokodin, terveydenhoito, tuet ja palvelut. Kaikki huononevat vaikka muuta vaaleissa luvattiin.
nuoret eivät tee lapsia, saavat opinnot ilmaiseksi, eivätkä,palkkaa työhön vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ansaittu työeläke, hoitokodin, terveydenhoito, tuet ja palvelut. Kaikki huononevat vaikka muuta vaaleissa luvattiin.
nuoret eivät tee lapsia, saavat opinnot ilmaiseksi, eivätkä,palkkaa työhön vanhempiaan.
Mä en nyt kyllä tässä syyttäisi nuoria. Työpaikan saanti on monella nykyisin kiven alla. Työt ovat määräaikaisia, osa-aikaisia tai peräti nollatuntisoppareita. Palkka riittää hädintuskin oman elämän rahoittamiseen. Asuminenkin on järkyttävän kallista. Harva nuori perustaa yritystä, joihin voisi palkata yhtään ketään. Varsinkaan vanhempiaan. Ikävä tosiasia on, että tässä yhteiskunnassa ei nyt vaan rahat riitä kaikkeen. Vaikea sanoa, olisiko riittänyt siinäkään tapauksessa, vaikka jokainen suurten ikäluokkien kansalainen olisi hankkinut yhtä monta lasta kuin mitä heidän vanhempansakin hankkivat. Suomi on muuttumassa ja osittain jo muuttunutkin teollisuusyhtiskunnasta palveluyhteiskunnaksi, mutta kun niitä, joilla olisi varaa kuluttaa palveluita, on yhä vähemmän. Olen ennenkin palstalla kirjoittanut, että tämä yhteiskunta ei pyöri niin, että mä pesen sun pyykit ja sä laitat mulle ruokaa. Teknologia ja digitalisaatio on vienyt ison määrän työpaikkoja, joita vielä 1980- ja 1990-luvuilla oli. Nyt eletään varsin erilaisessa maailmassa kuin 30-40 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa ei olla puhuttu sanaakaan työeläkeläisistä,
Puhe on ainoastaan kansaneläkeläisistä, jotka joko eivät ole koskaan olleet ansiotyössä tai sitten ovat yrittäjinä väistäneet eläkemaksunsa. Kansaneläke on käytännössä sosiaalituki, joka maksetaan verovaroista tai oikeammin nykyään köyhässä suomessa velkarahalla
Ymmärrätkö edes mistä verovarat valtiolle tulee?
Vierailija kirjoitti:
Kuule, opintotuki on 300 ja sieltä koulusta tulee läksyjä, rankempaa kuin työssäkäynti.
Nykyään ei pääse töihin ilman tutkintoa, ei ole mitään oppipoika systeemiä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sosiaaliturva Espanjassa on? Eihän se ole paikallisiakaan kohtaan oikein, että varakkaammat eläkeläiset nostavat hintoja kysynnällään. Maassa maan tavalla, ja maan sosiaaliturvalla.
Juuri näin. Paikalliset ovat jo vuosia osoittaneet mieltään näitä elintasoeläkeläisiä vastaan, kun vievät paikallisilta peruspalvelut ja asunnot. Lisäksi tuhoavat ympäristön ja luonnon.
Viimeiksi tässä kuussa siellä oli suuret mielenosoitukset, myös suomalaisia elintasoeläkeläisiä vastaan, jotka käyttävät hyväksi suomalaista lainsäädäntöä ja paikalliset itse jäävät hoitoa vaille ja esim. Espanja on pudonnut jo viimeisen 5v ajan köyhien valtioiden joukkoon, kun nämä turisti eläkeläiset kuppaavat molempia valtioita.
Kanariansaaret | Asukkaat saivat turisteista tarpeekseen: Kymmenettuhannet osoittivat mieltään turismia vastaan:
Linkkisi on vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi laittaa kielto, että töitä ei saa hakea, jos on jo työpaikka niin työttömät pääsisivät töihin.
Hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
Tämän nykyhallituksen toimet on sellaisia, että ne halvaannuttavat koko yhteiskunnan. Mitä järkeä on enää edes elää? Ei kannata lisääntyä eli ei kannata perustaa perhettä, ei kannata opiskella. Ei kannata tehdä tylsää, tappavaa työtä, koska edes eläkkeellä ei saa nauttia elämästä ja muuttaa pois maailman ankeimmasta maasta. Toivotaan, että eutanasia-laki astuu voimaan. Kuollaan rauhassa sukupuuttoon suomalaiset. Kiitos nykyhallitus, erityiset äärioikeisto eli persut ja kokkarit, kun veitte elämänuskon ja toivon valoisammasta huomisesta.
Joo, vain holtiton velkaantuminen, krooninen alijäämä ja jatkuva toisten taskuilla losiminen kannattaa.
Siis heiltähän lähtee vain pieni osa eläkkeestä, usein max 100 euroa, työeläke jää, ja se tietenkin on pääeläke. Ei satasen takia Suomeen muuteta.
Miten nämä sinun viestisi liittyvät keskustelun aiheeseen eli ulkomailla asuvien sosiaalitukien lakkauttamiseen?