Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Eläkeläiset raivona: "Espanjassa pystyn syömään ja hoitamaan maksuni. Suomessa kuolisin nälkään"

Vierailija
28.04.2024 |

-Tuula kärsii masennuksesta ja sanoo tarvitsevansa valoa.

- Riikka, 49, on ollut koko aikuisikänsä työkyvyttömyyseläkkeellä. Suomessa en pystynyt talvella kävelemään ollenkaan ulkona. Täällä on pystynyt liikkumaan hyvin; Riikka sanoo

- Valo on minulle henkireikä. Koin kylmän ja pimeän jo lapsena ahdistavaksi, Carita sanoo.

Miksi eläkeläinen ei saisi asua siellä missä viihtyy?

Kommentit (1575)

Vierailija
1561/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kansaneläkettä ei makseta Suomen ulkopuolelle. Työeläkkeen saa kuten ennenkin.

Kuka saa kansaneläkettä?

Esim minä kun määräaikainen työkyvyttömyyseläkkeeni eläkevakuutusyhtiöstä on niin pieni. Saan siihen päälle pari sataa kansaneläkettä. Olen 55v ja vakavasti sairas.

Vierailija
1562/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sanoo persun paholainen. Ei se niin mene eläkeläinen saa käyttää rahansa missä tahtoo

Jos se olisikin eläkeläisen omaa rahaa, niin silloin sitä saisikin käyttää niin kuin itse tahtoo, mutta kun se ei ole 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1575 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vähän ihmettelen, että eikö ole heille mitenkään mahdollista hankkia osoitetta Suomesta? Saahan eläkeläinen elää vaikka koko vuoden ulkomailla, eikä sitä Kela tarkista. Siirtää kirjat jonkun sukulaisen nurkkiin ja jatkaa kansaneläkkeen nostamista, problem solved. Parhaassa tapauksessa on vielä Suomessa oikeutettu johonkin lisätukeen kuten asumistukeen.

Ja sitten laukkaa päivittäin espanjalaisella lääkärillä suomalaisten kustannuksella? Eikö sitä nyt ihmettelisi jo joku täti kelassa?

Vierailija
1564/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen persun raato täällä määkii

Vierailija
1565/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on asua Suomessa? Espanjassa on hyvää ruokaa, halpaa viiniä ja olutta. Lääkärille pääsee helposti. 

Niin. Nuo alkoholijuomathan ovat kaikkein tärkein asia elämässä,

Vierailija
1566/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kokopersehallitus on mätä kuraa

Vierailija
1567/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen vaan pitää mennä niin että Suomesta saadut rahat käytetään Suomessa!

Minun tienaamani rahat suomessa ei mene suomen hyväksi. Voin itse päättää mistä maasta tilaan tuotteeni alveineen

Vierailija
1568/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelija persu ruikuttaa onko kateellinen? Kaikki eläkkeet on ansaittu ja on samalla viivalla. Eläkeläisten tulee olla solidaarisia toista kohtaan ja vastustaa tätä ihmisoikeuksien vastaista päätöstä

Työeläkkeet on ansaittu, koska on käyty töissä ja yritetty tulla toimeen omalla palkalla. Muut eläkkeen nimellä olevat lisärahat ovat jonkinlaista sosiaaliapua ja niiden nimi pitäisi muuttaa. Ilman muuta pitää huolehtia niistä, jotka asuvat Suomessa. Kukaan ei varmasti halua sairastua pysyvästi nuorena tai kesken työuran.

Vierailija
1569/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelija persu ruikuttaa onko kateellinen? Kaikki eläkkeet on ansaittu ja on samalla viivalla. Eläkeläisten tulee olla solidaarisia toista kohtaan ja vastustaa tätä ihmisoikeuksien vastaista päätöstä

Työeläkkeet on ansaittu, koska on käyty töissä ja yritetty tulla toimeen omalla palkalla. Muut eläkkeen nimellä olevat lisärahat ovat jonkinlaista sosiaaliapua ja niiden nimi pitäisi muuttaa. Ilman muuta pitää huolehtia niistä, jotka asuvat Suomessa. Kukaan ei varmasti halua sairastua pysyvästi nuorena tai kesken työuran.

Kaikki eläkkeet on sosiaalitukea. Maksujärjestely vähän poikkeaa, mutta täysin sama idea ja tehtävä. Vanhuksille maksetaan kun eivät enää pysty töissä käymään.Elämä tulee halvemmaksi Espanjassa, mutta toisaalta elävät siellä pitempään.

Vierailija
1570/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, Riikka 49v kiljuu täällä persupsykoosejaan

Vierailija
1571/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäädessä on yleensä vähintään 40-47v työelämää takana. 

Eikö oikeasti kertaakaan tullut sen 47 vuoden aikana mieleen tarkistaa oman eläkkeen määrää tai harkita kenties että kannattaisiko jotain vaikka säästää eläkepäivien varalle?

Ihan kuin menisi pakkasella ulos ilman takkia ja valittaisi että on muiden vika kun yllättäen paleltaa. 

Vierailija
1572/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeellä saa jokainen asua ihan missä haluaa. Kannattaa myös työvuosien aikana sijoittaa jonkin verran että saa työeläkkeen päälle vähän lisää.

Työkyvyttömille/haluttomille ei tarvitse kustantaa aurinkorantoja. 

Vierailija
1573/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla mailla on jo sama päätös. Suomi tulee vain jälkijunassa tässä asiassa. 

Miksi reumasta joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle? 

Sitä mäkin ihmettelen.  Mun sisko sairastui 2-vuotiaana lapsireumaan ja on siitä lähtien taistellut sairautensa kanssa ja se näkyy hyvin jo ulospäinkin.  Silti hän on opiskellut ja ollut koko aikuisikänsä työssä.  Hän jää piakkoin eläkkeelle, siis ihan vanhuuseläkkeelle.

Ainoa tuki, mitä valtiolta tuli, oli joku invaliiditeetin perusteella maksettu opiskelutuki silloin kauan sitten.  Muuten hän on itse itsensä elättänyt.

Työkaverini sairasti diabetesta ja teki ainakin kolmekymmentä vuotta töitä ihan normaalisti vaikka oli tosi huonoja päiviä välillä ja joskus jouduttiin ambulanssiakin hälyttämään kun yks kaks meni taju ja me työkaverit jouduttiin opettelemaan mitä tehdä jos jotain tapahtuu.  Sitten vasta pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle, kun meni näkö melkein kokonaan.

Vierailija
1574/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on asua Suomessa? Espanjassa on hyvää ruokaa, halpaa viiniä ja olutta. Lääkärille pääsee helposti. 

Niin. Nuo alkoholijuomathan ovat kaikkein tärkein asia elämässä,

Monet on siellä alkoholisoituneet.  

Vierailija
1575/1575 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vähän ihmettelen, että eikö ole heille mitenkään mahdollista hankkia osoitetta Suomesta? Saahan eläkeläinen elää vaikka koko vuoden ulkomailla, eikä sitä Kela tarkista. Siirtää kirjat jonkun sukulaisen nurkkiin ja jatkaa kansaneläkkeen nostamista, problem solved. Parhaassa tapauksessa on vielä Suomessa oikeutettu johonkin lisätukeen kuten asumistukeen.

Ja sitten laukkaa päivittäin espanjalaisella lääkärillä suomalaisten kustannuksella? Eikö sitä nyt ihmettelisi jo joku täti kelassa?

Niin voihan sitä määritellä, että mä vaan lomailen täällä Espanjassa, menny vähän pitkäksi nyt kyllä...

Itse en kyllä sukulaisenakaan lähtisi tuohon keinotteluun, siitä voi joutua vastaamaan vaikka käräjillä jos asia tulee ilmi ja tulee se joka tapauksessa joskus.  Sitten voi joutua vaikka mihin kuseen, että olit mukana rikoksen teossa.

Mutta voihan sillä Espanjassa elävällä olla vaikka joku oma tönö täällä Suomessa.  Kaikki viralliset postit on sitten mentävä sinne, ei passaa uskaltaa antaa Espanjan osoitetaan minnekään, verottajalle eikä mihinkään.

En uskaltaisi lähteä tuollaiseen höynäyttelyyn, vaikka varmasti joku sen tekeekin jos tuo laki voimaan tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan