Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina kiinni?

Vierailija
27.04.2024 |

En ymmärrä ollenkaan sitä että asunnossa on usein isotkin ikkunat, ja sitten verhot on kiinni. Ihmiset on sisällä, valot päällä.

Mulle luonnonvalo on todella tärkeää enkä voi juoda edes aamukahvia, ellen näe ulos 😄 Joskus ärsyttää, kun mies herää ennen minua ja lätkäisee vaan keittiöön kattovalot päälle, sen sijaan että avaisi verhot. Tai lukee sähkövalossa verhot kiinni, vaikka ikkunasta tulisi täysin yhtä hyvä valaistus.

Miksi esimerkiksi moneen moderniin uuteen taloon laitetaan hemmetin isot ikkunat katosta lattiaan, ja sitten niissä on aina verhot kiinni koska on naapurit tai tie lähellä?

En ole ahtaanpaikankammoinen, mutta jotenkin en vain kykene olemaan sisällä, jos verhot on täysin kiinni ja ulos ei näe. Karmeaa.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitys on se, että valtaosalla suomalaisista on niin paljon häpeää, ettei haluta muiden näkevän sisään omaan asuntoon ainakaan silloin, kun itse on paikalla.

Haluatko sinä nähdä kun minä istun erittäin ergonomisesti jalat seinällä tietokoneella munasillaan 1 aikaan yöllä?

Vierailija
122/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mohametti kyttää ikkunoista sisään naisia. Ja dronet kuvaa mm. kiinteistö välittäjät kuvaa droneilla. Kivaa olla alushousuissa asunnossa. Ratikka menee edestä ja jalkakäytävä. Mentiin bussilla kerrostalon ohi missä ukkoakka oli seksipuuhissa kaikki näki ikkunasta. Tietysti tyttöjen ympärileikkaajat vetää kiinni mutta hirveä huuto kuuluu kyllä. Venäläisillä on kaukoputket ja kiikarit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaajat muuten myy virolaisia vaatteita ottaa rahan ja vie sen vaatteen. Kuin et olisi ostanut mitään. Raha meni. Bulgariassa ne tekee näin, myyvät aitoa kultaa ranneketjua, mutta kun saavat rahat ja häipyvät huomaat saaneesi rihkamaa. Varastettuja koruja tehdään kultahampaaksi tai jälleen myydään kaduilla. Monilla on oikein erikseen vaatehenkari teline varastetuille. Käsilaukut myydään netissä tai hietsun torilla.  

Vierailija
124/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on jotakin salattavaa. Varmaan häpeävät elämäntyyliään. 

Ai, näetkö sä ihmisten koteihin?

kuka pierua pidättää, sillä on jotain muutakin salattavaa

Vierailija
125/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän verot kiinni koska olevan että eivät kaikki halua nähdä vilautteluani. Toisin kuin aapee. 

en ole kotona yleensä 7-19 joten päin pimeääkin 

ja en aina muista sammuttaa valoja kun lähden 

Vierailija
126/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavasti voi

auringosta en tykkää mutta rakastan syksyä ja sateita ja metsää 

jos kaipaan luontoon niin menen sinne

Vierailija
127/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on jotakin salattavaa. Varmaan häpeävät elämäntyyliään. 

Ai, näetkö sä ihmisten koteihin?

Ei hän niin sanonut 😒

Vierailija
128/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mohametti kyttää ikkunoista sisään naisia. Ja dronet kuvaa mm. kiinteistö välittäjät kuvaa droneilla. Kivaa olla alushousuissa asunnossa. Ratikka menee edestä ja jalkakäytävä. Mentiin bussilla kerrostalon ohi missä ukkoakka oli seksipuuhissa kaikki näki ikkunasta. Tietysti tyttöjen ympärileikkaajat vetää kiinni mutta hirveä huuto kuuluu kyllä. Venäläisillä on kaukoputket ja kiikarit. 

No, ei ne  pimeällä kuvaa kiinteistön välittäjätkään😁

Vierailija
129/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän verhoja kiinni, koska tykkään olla kotona alasti. Ei se varmasti naapureista ja ohikulkijoista olisi kivaa, jos näkisivät minun muna pitkällään heiluen kuljeskelevan kotonani.

Vierailija
130/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovalo kuuluu ulos, sisällä on sisävalot. Kahvi on riippuvuutta aiheuttava päihde. Yritähän opetella aloittaa päiväsi selvin päin. 

Vierailija
131/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneessa verhot kiinni kun aurinko paistaa, tietokone

Vierailija
132/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalot blähekkäin ja ikkunassa jos ei mitään niin siitähän näkee kun on valot

Vierailija
133/158 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiheästi rakennetulla alueella jotkut haluavat näytellä hianoa huusholliaan ja malliperhettään ja pitävät verhot auki pimeällä täydet valot päällä.  Katsokaa ja ihailkaa, kuinka erinomaisia olemmekaan. 

Vierailija
134/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on valonarkuutta ja pidämme verhoja kiinni. Kannattaisi joskus miettiä, että kyse voi olla muustakin kuin, että on salattavaa, mielenterveysongelmainen tai yrittää peitellä "elämäntyyliä" (sekainen koti jne.) mitä täällä on ehdoteltu. Melko loukkaava.

No eikö tuo "valonarkuus" juurikin ole mielenterveysongelmaa?!??! Kivasti olet kasvattanut lapsesi omiin ongelmiisi. 

Lyhyt vastaus. Ei ole.

Vierailija
135/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun asunnossa tehtiin "remonttia" ja takaisin muutettuani verhonäpsyt ei enää liikkunut kiskossa. Kun valitin asiasta, niin vika oli kuulemma aiemmin hyvin toimineissa verhonäpsyissä. Hyvin nopeasti verhojen kiinni olemiseen sopeutui ja huomasi asian hyvät piirteet, kotona sai olla alasti ja iltaaurinko ei kuumentanut asuntoa liian kuumaksi.

Vierailija
136/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viherkasveja, joten siksikin verhot auki koko päivän. En voisi itsekään olla jos en näe ulos, aamulla ensimmäiseksi nostan kaihtimet ylös.

Moni kehuu sälekaihtimia, koska "valon määrää voi säädellä", eikä kuulemma kaihtimia kuuluisi koskaan nostaa kokonaan ylös, näin olen kuullut? Mulle tulisi tunne että olen jossain vankilassa jos katsoisin ulos säleiden välistä 😄

Ei. Aamulla kaihtimet ylös. Kun alkaa olla hämärää, pieniä valoja päälle. Ei tarvitse laskea kaihtimia. Vasta kun olen menossa nukkumaan, lasken kaihtimet osasta ikkunoita.

Vierailija
137/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ihmiset istuu pimeässä vaikka pienet ikkunat. Ovatko kämpät ehkä ihan tyhjillään?

Nyt paljon vanhoja kämppiä, joita kukaan ei enää halua ostaa eikä kunnostaa. Hinnat tulevat romahtamaan? Tullaanko purkamaan valtavat määrät taloja ja rakennetaan uutta nykyroskaa? 

Vierailija
138/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin siihen, että ap:n kaltaiset pervot seurasivat jatkuvasti tekemisiäni. Kun ei muutakaan elämää näytä tuollaisilla olevan.

Vierailija
139/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan tätä samaa. Vastapaisessä rivitalossa on kaikkien asuntojen ikkunoissa aina sälekaihtimet kiinni, siis aina (olen asunut samassa asunnossa nyt 10 vuotta).

Käyn päivittäin pitkällä kävelylenkillä tällä alueella, jossa on kerrostaloja, rivitaloja ja omakotitaloja, ja paljon. 90-prosenttisesti verhot on kaikilla kiinni aivan riippumatta sen enempää vuorokauden- kuin vuodenajasta. Kyllä se oudolta tuntuu!

Omakotitaloista olen huomannut myös saman kuin ap: valtavat, koko seinän korkuiset ikkunat, mutta aina lamellit edessä.

Vielä yksi muukin asia kummastuttaa: kaikilla on isot, lasitetut parvekkeet (alue sen verran uusi, että oikeasti kaikilla on), mutta niillä ei koskaan, KOSKAAN näy yhtään ihmistä. Ei kesällä, ei talvella. Mitä varten ne on? Itse lojun parvekkeella aina, kun sää on sopiva, ja lasituksen ansiosta se on sitä usein.

Vierailija
140/158 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että pidetään ne verhot lähes aina kiinni. Ei ne itsestään aukea.