Miten kukaan voi elää niin että verhot on lähes aina kiinni?
En ymmärrä ollenkaan sitä että asunnossa on usein isotkin ikkunat, ja sitten verhot on kiinni. Ihmiset on sisällä, valot päällä.
Mulle luonnonvalo on todella tärkeää enkä voi juoda edes aamukahvia, ellen näe ulos 😄 Joskus ärsyttää, kun mies herää ennen minua ja lätkäisee vaan keittiöön kattovalot päälle, sen sijaan että avaisi verhot. Tai lukee sähkövalossa verhot kiinni, vaikka ikkunasta tulisi täysin yhtä hyvä valaistus.
Miksi esimerkiksi moneen moderniin uuteen taloon laitetaan hemmetin isot ikkunat katosta lattiaan, ja sitten niissä on aina verhot kiinni koska on naapurit tai tie lähellä?
En ole ahtaanpaikankammoinen, mutta jotenkin en vain kykene olemaan sisällä, jos verhot on täysin kiinni ja ulos ei näe. Karmeaa.
Kommentit (158)
Anna toisten elää miten tykkäävät.
Sun kyyläämises takia ne pitää verhot kiinni.
Mä olin aikaisemmin samanlainen kuin ap. Mutta nyt olen jo ollut kohta 3 vuotta yötöissä ja nukun päivisin. Päivänvaloa kaipaan kyllä ainakin talvisin.
..albiino? Ehkä vaa kyeeessä.
ÄLÄ tee asiasta ISOMPAA numeroo..kun se on:
jokainen eliölaji elää OMALLA tavallaan. säkin? ok
Ihmiset joilla on mielenterveysongelmia tekevät noin. Tai jos ei vielä ole, niin tulee.
Mä saan mielenrauhan siitä, kun tiedän että kukaan ei voi nähdä tänne sisälle, eikä tarkkailla mua. En voisi ikinä asua sellaisessa isossa akvaariotalossa, jossa yksi seinä on pelkkää lasia, tai talossa jonka ulko-ovessa on lasi.
Mitäs kyttäät muita? Pakko pitää verhot kiinni.
Samaa olen miettinyt, useasti elämän varrella ollut tälläisiä naapureita että yötä päivää on verhot tiukasti kiinni ja jotkut sukulaiset myös tekee tätä. Itselle tulee tosi tunkkainen ja nuhjuinen fiilis tuosta, en ikinä voisi olla päivällä kotona ja pitää verhoja kiinni, hyi olkoon. Avaan ne jo aamulla valmiiksi vaikka on vielä pimeää, kun lähden töihin että on sitten kivempi tulla päivällä kotiin.
Makkarissa ei tarvitse valoa. Olohuoneessa on vehot kiinni kun on liian kirkasta.
Niillä on jotakin salattavaa. Varmaan häpeävät elämäntyyliään.
No, itsekin olen asunut aiemmin asunnossa, jossa ihmiset kulki ikkunan alta. Todellakin pidin verhot kiinni. Kaikkeen tottuu.
Nykyään asun väljemmällä alueella. Itse asiassa naapureita ei ole edes näköetäisyydellä.
Verhot ovat pääsääntöisesti aina auki. Paitsi makkarissa öisin. Ja varsinkin kesäisin elokuvaa katsoessa on mukava pimentää tv-tilaa.
Mulla oli monta vuotta makuuhuoneen verho aina kiinni, koska en käynyt huoneessa kuin nukkumassa. Nyt olen pari vuotta alannut aukaisemaan verhon sieltäkin kun hankin huoneeseen viherkasvin.
Muista tiloista aikasin aina aamuisin verhot, mutta mieheni veteli niitä kiinni sitä mukaa. Meillä oli siis sälekaihtimet ja lisäksi tavalliset verhot. Hän rötkötti sohvalla joko puhelin tai kaukosäädin kädessä kaiken liikenevä ajan. Monta vuotta meni ikkunat tukossa asuessa. Sitten kun mies poistui kuvioista, niin otin verhot pois kokonaan (paitsi makkarista) ja nyt vain ne sälekaihtimet ja niistähän valoa tulee läpi vaikka olisivat kiinni. Ne on kyllä lähes aina rakosellaan. Silloin kun aurinko helottaa suoraan iltapäivällä ikkunaan, niin vedän kiinni.
Miehellä diagnosoitiin vaikea/vakava (vai mikä se oikea termi on) masennus. Tuntui, että itekkin alkoi tulla hulluksi. Olo on niin tunkkainen kun ei näe luonnonvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on jotakin salattavaa. Varmaan häpeävät elämäntyyliään.
Ai, näetkö sä ihmisten koteihin?
Pääsääntöisesti kyylänaapurin puoleisissa ikkunoissa verhot pysyvät suljettuina. Ei ohikulkijoiden katseet haittaa mutta täyspäiväinen kyyläys on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kyttäät muita? Pakko pitää verhot kiinni.
Tässä todiste, että unoieläjillä on jonkun sortin mielenterveysongelmia esim. vainoharhaisuus.
Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Riittää että ymmärrät pitää pottunokkasi omissa asioissasi ja elämässäsi.
Mä asun ihan kaupungin keskustassa, läpitalon asunnossa. Molemmilla puolilla on kerrostalot vastapäätä, parinkymmenen metrin päässä. Varsinkin olkkarin puolella on kadun toisen puolen talon kerrokset vähän korkeammalla, kuin meillä, joten niistä on suora näköyhteys yläviistosta tänne. Pidän kaihtimet kiinni, niin ei tarvitse miettiä sitä, että kiikaroiko joku pervo vastapäisestä talosta 👀
Minua ei maisema tai ulkoilma kiinnosta lainkaan. Pidän usein verhoja kiinni, koska en jaksa avata niitä. Tässä on ehkä vähän sama tunne, kuin jos joku sanoisi, että miksi et pidä kaappien ovia auki päivisin, jotta voit nähdä kaapin sisällön. Ei vaan kiinnosta ja mitä niitä turhaan renkata auki ja kiinni.
Minulla on töissä huone, jossa on isot ikkunat. Pidän verhot aina kiinni. Yllätyin, kun käytävän sisäkehällä (ei ikkunoita ulos) olevat työntekijät kauheasti kaipaavat ikkunoita. Minulle ikkunat ovat se ja sama. Olenkin sanonut, että voin hyvin vaihtaa huonetta.
En muutenkaan ole kiinnostunut ulkoilmasta. Voin hyvin olla koko viikonlopun sisällä, verhot kiinni ja ulkona käydä vain viemässä roskat.
En tykkää yhtään kirkkaudesta. Ihmiset ovat erilaisia..