Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisillä on varaa silmälaseihin?

Vierailija
27.04.2024 |

Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja, monitehot tms niin maksavat helposti 700-1000€, varsinkin monitehot.

Järkkyä😱

Kommentit (241)

Vierailija
141/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä silmälasit ovat geneettisen heikkouden merkki. Jo lapset nauravat näille. Miehille joko piilolinssit tai leikkaus.

Meinaatko että se geneettinen heikkous sieltä

häviäisi piilareilla tai leikkauksella. 

Vierailija
142/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin juuri kaksista laseista 1640€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä. Siitä saan rahaa tarvitsemiini asioihin.

Vierailija
144/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvillä ehkä onkin. Minulla eläkeläisellä ei ole.

Vierailija
145/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakistanin syrjäkylille vietiin ikä näköisille lukulaseja n.4,5€ kappale. Ei ollut edes niitä heillä, pääsivät takaisin töihin ja kylän ansiot nousi yli kolmanneksen! 

Tässä on oikeaa kehitysapua.

Vierailija
146/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilju tuntuu myös maistuvan sinulle.

Vierailija
147/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ostin Tallinnan Instrusta lasit puoleen hintaan siitä mitä kotimaassa. 

Vierailija
148/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos autoilet niin pakko olla näkö kunnossa, laseilla tai ilman.

Eipä siltä näytä. Aika moni töppäilee liikenteessä sen verran ettei taida olla näkö kunnossa.

Vierailija
149/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan pyörii monitehomainos alkaen 89e

Tiedätkö mitä tarkoittaa siinä se alkaen?

Vierailija
150/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules odota vaan kun tarviit monitehot niin tiedät mitä lasit maksaa. Ai niin paitsi ei kai ne välttämättömät ole. Ja muista, hyvä olisi aina käydä silmälääkärillä kun lasit tai piilarit ostaa.Jos vaikka olis jotain häikkää silmissä. Toki miinukset voi optiikka katsoa. Ja ei noita sitten julkisella katsotaan. Ei ole sairaudesta kyse.

Kyllä voi olla sairaus silmissäkin ja silloin julkisella hoituu. 

Julkisella hoidetaan silmäsairauksia, muttei anneta reseptejä uusiin laseihin vaikka olisi silmäsairaus.

Aivan varmasti saan reseptin julkisela puolelta. Mulla on lääkärintarkastukset, joissa optikkko testaa näön kolmen kuukauden välein ja olisipa outoa, että pitäisi mennä muualta hakee resepti laseihin. Jos menisin optikolle, niin sanoisivat, että mun pitää mennä silmälääkärille ja yksityinen silmälääkäri taas kiroittaisi lähetteen julkiselle, koska silmäni vaativat säännöllistä hoitoa ja mä olen jo siellä julkisella, niin että kierränkö kehää saamatta koskaan uutta lasireseptiä.

Vierailija
151/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, köyhällä ei ole varaa edes kunnon laseihin. Ei se työnteosta aina ole kiinni.

Vierailija
152/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja sain maksusitoumuksen silmälaseihin mutta onnistuin hävittämään lasit:D Nyt käytän piilolinsseja ainoastaan. En näe metriä edemmäs ja eksyisin jo ulko-ovella kun en näe nenääni pidemmälle.

No, pari vuotta vielä niin voin hakea uusia laseja.

Vierailija
153/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 euroa on todellisuudessa lähellä totuutta. Ei Kelasta ikinä saa satojen eurojen maksusitoumusta silmälaseihin vaikka selvästikin yrität sellaista kuvaa tietämättömille luoda.

Miksi väität moista? Suomessa on paljon ihmisiä, joiden näkö on niin huono että linssit on väkisinkin kalliit. Mullakin on niin paljon miinuksia ja prismaa, etten saa mistään linssejä satasella tai edes kahdella. En edes huonoja linssejä. Tässä kaupungissa ei ole yhtään optikkoliikettä, joka suostuisi myymään mulle ohentamattomat linssit, ja ohennetutkin linssit järjestyy vain kalliina erikoistilauksena. Jos joutuisin toimeentulotuen varaan, Kelan olisi pakko maksaa mulle satojen eurojen arvoiset lasit. Muuta vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti ole.

Vierailija
154/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65. Ostan yksitehot, aurinkolasit ja lukulasit toukokuussa. Tehot miinus ykkösen pinnassa. En osta mitään lisiä. Alle 150€ yhteensä.

Vierailija
155/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on silmiä leikattu esim. karsastuksen takia,  optikolla ei ole oikeutta määrätä laseja, vaan täytyy  mennä silmäläkärille

Vierailija
156/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules odota vaan kun tarviit monitehot niin tiedät mitä lasit maksaa. Ai niin paitsi ei kai ne välttämättömät ole. Ja muista, hyvä olisi aina käydä silmälääkärillä kun lasit tai piilarit ostaa.Jos vaikka olis jotain häikkää silmissä. Toki miinukset voi optiikka katsoa. Ja ei noita sitten julkisella katsotaan. Ei ole sairaudesta kyse.

Julkisella hoidetaan silmäsairauksia, muttei anneta reseptejä uusiin laseihin vaikka olisi silmäsairaus.

Aivan varmasti saan reseptin julkisela puolelta. Mulla on lääkärintarkastukset, joissa optikkko testaa näön kolmen kuukauden välein ja olisipa outoa, että pitäisi mennä muualta hakee resepti laseihin. Jos menisin optikol

Minä sain lasit silmäsairaalan optikon kautta. Siihen toki pitää olla muukin silmäsairaus kuin pelkkä likinäkö.

Vierailija
157/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on silmiä leikattu esim. karsastuksen takia,  optikolla ei ole oikeutta määrätä laseja, vaan täytyy  mennä silmäläkärille

Silmälääkäri voi antaa optikolle luvan silmälasien määräämiseen.

Vierailija
158/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samat lasit viisi vuotta, eikä varaa uusiin. Kela ei maksa ohennuksista tai mistään, niin ihan liikaa jää itselle maksettavaa silti. Päätä särkee usein.

Vierailija
159/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina ja vain instrusta. Paras valikoima, alhaisimmat hinnat ja silti laadukkaat. Lasit kestää hyvin aikaa ja käyttöä, toisinkuin halpisliikkeiden (specsavers, nissen) lasit. Odotan, että on hyvä tarjous kuten linssit puoleen hintaan tai kahdet lasit yhden hinnalla (aurinkolasit voimakkuuksilla siinä samassa). Ja sitten otan heidän puolen vuoden kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla. Mulla on tosi huono näkö sekä hajataittoa, lasit merkkikehyksillä ja ohennuksilla maksaa yleensä instrun hinnoilla 300-400e jolloin osamaksuun tulee jotain 50-60e/kk.

Vierailija
160/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saan reseptin julkisela puolelta. Mulla on lääkärintarkastukset, joissa optikkko testaa näön kolmen kuukauden välein ja olisipa outoa, että pitäisi mennä

Minä sain lasit silmäsairaalan optikon kautta. Siihen toki pitää olla muukin silmäsairaus kuin pelkkä likinäkö.

Tarkoitin, jos menisin silmälasiliikkeen optikolle, niin kieltäytyisi tekemästä laseja ilman lääkärin reseptiä.