Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisillä on varaa silmälaseihin?

Vierailija
27.04.2024 |

Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja, monitehot tms niin maksavat helposti 700-1000€, varsinkin monitehot.

Järkkyä😱

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, joten ei ole mikään ongelma ostaa tonnin lasit kahden vuoden välein.

Vierailija
102/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot 4500 ( asuntolainat, vastike, sähkö yms vie kaiken) ja ei varaa laseihin. Prismassa 20 e. 

Tokmannilla lukulasit tarjouksessa  3kpl 10€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeks ostin lasit Lenswaylta. Posteineen 10€.

Ai niin. Viikko sitten tilasin Lenswaylta aurinkolasit vahvuuksilla. 98€.

T, Sama

Tyhmät makselee laseistaan satoja euroja.

Vierailija
104/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo useammat lasit tilannut netistä, monitehot ja pinnoitetut ihan parilla satasella. Toimivat erinomaisesti.

Vierailija
105/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Muistaako kukaan kuinka meiltä huijattiin vähennysoikeudet verotuksessa, silmälasit ja apteekkikuitit, lääkärikäyntikuitit ja hammaslääkärilaskut jotka saatiin laittaa veronmaksukyvyn alentumisena vähennyksiin. Mitään ei sitten saatu tilalle, mutta suomalainen ei protestoi ikinä mitään.

Silmälasien verovähennysoikeus oli syytäkin poistaa. Muuten hyvätuloiset maksaisi edelleen laseistaan vähemmän kuin pienituloiset, koska heidän veroprosenttinsa on suurempi. Vai onko jonkun mielestä reilua, että pienituloiset joutuu maksamaan enemmän voidakseen nähdä kunnolla?

Vierailija
106/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa sitten katsoa vaikka sieltä Zenniltä. Niillä on valtava tarjonta erikokoisia kehyksiä. Ja saa sylinterit ja prismat syötettyä reseptiin, niin hyvät tulee ;). Ja nuo Zennin linssit tulevat muuten samalta tehtaalta Kiinasta kuin suomalaisten optikkoliikkeiden linssitkin.

Mistä olet saanut päähäsi, että kaikki linssit tulee yhdeltä ja samalta tehtaalta joka sijaitsee jossain Kiinassa?

Minun silmälasieni linssit on valmistettu Saksassa ja reunahiottu käsityönä Suomessa. Ja sen huomaa hinnan lisäksi laadussa.

Miksi viestiäni on miinustettu kahteenkin kertaa? En toista minkään kalliin optikkoliikkeen mainospuheita papukaijan tavoin vaan tiedän mistä puhun, koska olen aiemmin käyttänyt myös halpoja kakkos-/varalaseja. Vaikka linssit olisi paperilla ihan samanlaiset, laadukkaiden ja halpojen

No mä tiedän ihan faktaksi tuon, että suomalaiset ketjuliikkeet tilaavat linssit Kiinasta. Ja tämän tiedän siksi, että olen ollut optisena myyjänä useammassakin eri ketjussa.

Vierailija
107/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole varaa, pelkät lasit maksaa vähintään 700€, kehykset sitten päälle. Vanhoilla se on pärjättävä vaikka näkö on mitä on. Varokaa siellä liikenteessä!

Minä en saa laseja mistään specsaverista 40€ niinkuin eräät kuitenkin väittävät.

Mikähän siihen on syynä, että joudut maksamaan laseista noin paljon?

Vierailija
108/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo useammat lasit tilannut netistä, monitehot ja pinnoitetut ihan parilla satasella. Toimivat erinomaisesti.

Mistä?

Itselläni aika silmälääkärille vapun jälkeen ja monitehot hankinnassa, lasku tulee olemaan kaiken kaikkiaan lähemmäs 1000€ ellei ylikin, koska asioin ketjussa jossa asioinut "aina" ja jonka vaihtoehdoista päätynyt n.800€ pakettiin, koska tarvitsen laseiltani mm kestävyyttä ja kaikki ohennukset enkä uskalla tätä nyt hoitaa ekalla monitehokerralla "netitse yksin jostakin".

Vierailija
109/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole varaa, pelkät lasit maksaa vähintään 700€, kehykset sitten päälle. Vanhoilla se on pärjättävä vaikka näkö on mitä on. Varokaa siellä liikenteessä!

Minä en saa laseja mistään specsaverista 40€ niinkuin eräät kuitenkin väittävät.

Monitehot, ohennuksetx3, heijastuksen esto, mahd kova pinta, linssien näköalue mahd laaja ja yksilöllinen. Plus kehykset joita en koskaan löydä naamaanai sopivia alle 100-200€ hinnalla.

T.ohikulkija

Vierailija
110/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän samoja laseja kymmenen vuotta ja ostan silloin kun saa linssit puoleen hintaan.

Vierailija
111/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä tiedän ihan faktaksi tuon, että suomalaiset ketjuliikkeet tilaavat linssit Kiinasta. Ja tämän tiedän siksi, että olen ollut optisena myyjänä useammassakin eri ketjussa.

Paskapuhetta. Otetaan esimerkiksi vaikka Silmäasema:

"Silmäasema käyttää laadukkaita HOYA-silmälasilinssejä, jotka valmistetaan suurelta osin Thaimaassa HOYA:n tehtaalla. Osana kestävän kehityksen One Vision -ohjelmaansa japanilainen linssivalmistaja HOYA panostaa turvallisten ja monimuotoisten työpaikkojen luomiseen sekä tuotteidensa ympäristövaikutusten vähentämiseen.

Linssejä hiotaan tapauskohtaisesti myös HOYA:n Helsingin tehtaalla."

https://www.silmaasema.fi/artikkeli/linssien-ostajan-opas.html

Vierailija
112/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Kuukausipalkka ei ole kuin 3900 euroa kuussa mutta osaan huolehtia taloudestani.

Onneksi olkoon! Hieno suoritus! Jonain päivänä ehkä opit, että ylimielisyys ja omahyväisyys on vastenmielistä.

Vierailija
113/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, käy moniteholinssileikkauksessa. Ei maksa kuin 6000 €. Itse kävin eikä enää laseja tarvitse ikinä.

Vierailija
114/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monitehot, ohennuksetx3, heijastuksen esto, mahd kova pinta, linssien näköalue mahd laaja ja yksilöllinen. Plus kehykset joita en koskaan löydä naamaanai sopivia alle 100-200€ hinnalla.

T.ohikulkija

Olet siis nirso lasiesi suhteen? Saahan sitä olla, mutta on turha väittää että on pakko ostaa kalliit lasit jos lasit saisi halvemmallakin.

Vierailija
115/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäkö alkaa jo haittaamaan, mutta ei mulla ole varaa edes silmälääkäriin.

Lisäksi mulla on silmäsairaus, joka vaatis vuosittain tarkistuksen, ettei ala pahenemaan.

Iimeistään elokuussa veronpalautuksista käyn. Toivon, että riittävät myös laseihin. Tai pitää kysellä, että olisko leikkaus edulliseen.

Vierailija
116/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän semmoisia 40€ laseja oikeasti ole olemassa. Sisäänheittomainoksia. Seitsemän vuotta vanhoilla mennään ja säästössä jo ehkä toinen linssi jos ei jotain, esim kiireellistä hammashoidon tarvetta satu tulemaan.

Vierailija
117/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän semmoisia 40€ laseja oikeasti ole olemassa. Sisäänheittomainoksia. Seitsemän vuotta vanhoilla mennään ja säästössä jo ehkä toinen linssi jos ei jotain, esim kiireellistä hammashoidon tarvetta satu tulemaan.

Specsaversilla ei tosiaan myydä 40 € laseja, mutta 29 € laseja myydään ja mulla on sellaiset jatkuvassa käytössä.

Vierailija
118/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Specsaversilla ei tosiaan myydä 40 € laseja, mutta 29 € laseja myydään ja mulla on sellaiset jatkuvassa käytössä.

Ja vahvuus?

Vierailija
119/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänäkö alkaa jo haittaamaan, mutta ei mulla ole varaa edes silmälääkäriin.

Lisäksi mulla on silmäsairaus, joka vaatis vuosittain tarkistuksen, ettei ala pahenemaan.

Iimeistään elokuussa veronpalautuksista käyn. Toivon, että riittävät myös laseihin. Tai pitää kysellä, että olisko leikkaus edulliseen.

Jos sulla on tosiaan silmäsairaus, siihen liittyvät kontrollit hoituu julkisella silmälääkärillä.

Vierailija
120/241 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vahvuus?

-8.75 ja -9.25.