Miten ihmisillä on varaa silmälaseihin?
Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja, monitehot tms niin maksavat helposti 700-1000€, varsinkin monitehot.
Järkkyä😱
Kommentit (241)
Tulot 4500 ( asuntolainat, vastike, sähkö yms vie kaiken) ja ei varaa laseihin. Prismassa 20 e.
Saat tuolla hinnalla sekä rillit että aurinkolasit vahvuuksilla. Specsavers.
Vierailija kirjoitti:
Tosi isoilla vahvuuksilla ymmärrän et joihinkin kehyksiin tarvii ohentaa, mutta enemmän se on optikkoliikkeiden markkinointia. Mulle sanottiin silmäasemalta ettei mun vahvuuksilla voi tehdä sillä halvimmalla hionnalla vaan tarvii sen kaksinkertaisen (ja kalliimman) hionnan.
Ihmettelin mut annoin lopulta periksi kun tiukasti siellä pitivät kiinni siitä, et niihin kehyksiin ei muuten onnistu. Laseja en pystynyt pitämään kun migreeni ei kestä tuota hiontaa.
Koska oli takuu, tekivät uudet linssit sillä halvimmalla hionnalla ja hyvin se sitten kuitenkin onnistui samoihin kehyksiin. Pikkaisen oli huijattu olo, kun maksoin niistä sen kalliimman hionnan ja hintaero oli huomattava.
Specsaversilla ovat tehneet sillä perushionnalla valittamatta ja siellä yleensä käynkin, siellä vaan viime vuosina ollut tosi huonosti pieniä kehyksiä.
Saman huomannut noista pienistä kehyksistä, kaikki ovat siellä isoja! En tajua miksi!
Osta silmälasit vain kun koki pakettio -50%. Viimeksi maksoi n.400e ja parhaimmat, ohuimmat linsit sekä kalliit kehykset
Vierailija kirjoitti:
Uusimmille silmälaseilleni ovh. 750€. Eikä ole edes monitehot. -4 ja hajataittoa molemmissa silmissä runsaasti. Piilolinssit joilla näkisin, maksaisivat 100€/kk. En näe mitään kaupan piilolinsseillä.
N26
Mitä ovat kaupan piilolinssit?
Niinpä. Muistaako kukaan kuinka meiltä huijattiin vähennysoikeudet verotuksessa, silmälasit ja apteekkikuitit, lääkärikäyntikuitit ja hammaslääkärilaskut jotka saatiin laittaa veronmaksukyvyn alentumisena vähennyksiin. Mitään ei sitten saatu tilalle, mutta suomalainen ei protestoi ikinä mitään.
Silmälaseihin on varaa vielä mutta ei koiraan ei ainakaan 1500euroa maksavaan. Koiran kulut kyllä saan hoidettua, mutta lähtöhinta kova.
"Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja" niin mitä? Kaikki linssiaihiot hiotaan kehyksiin sopiviksi. Ohennetuissa linsseissä on kyse linssilaaduista.
Specsavers ja 12 kk koroton osari on mun lasien hankinta-taktiikka
On maailman suurin yksityisomistuksessa oleva optisen alan toimija, on aika isot volyymit kehys-hankinnoissa ja omat hiomot, Suomen liikkeiden linssit hiotaan Unkarissa
Monitehot käytössä ja ostan uudet parin vuoden välein, linsseissä ohennus ja tasona muistaakseni ns. kolmanneksi paras
1400e kahdet yksien hinnalla, ei paha. Tietenkin jos joka vuosi tarvii uudet niin sitten kyllä riittää ne halvimmat.
Olen eläkkeellä ja eläkkerni on keskitasoa. Olen siirtänyt silmälasien hankintaa jo monta vuotta, kun on ollut muitakin rahan reikiä. Toistaiseksi olen pärjännyt markettien laseilla ja vieläpä yllättävän hyvin. Naapuri elää takuueläkkeellä ja sai silmälaseihin harkinnan varaista toimeentulotukea ja oli näreissään, kun tukea ei annettu kuin halvempiin mahdollisiin laseihin.
On järkeä mennä silmäleikkaukseen maksaa kuulemma noin 2500€ per silmä ja on elinikäinen eikä tarvitse enää erillistä kmahdollista kaihileikkausta, kukkaan käynyt?
Silmään tulee siis "linssi" mikä kestää loppuelämän
Vastaus ongelmaan
zennioptical.com
Monet hyvät lasit olen vuosien varrella tilannut.
Mulla on aina ollut varaa kyllä, vaikka olen ikiopiskelija ja valmistumassa vasta nyt 32v. Lasit on maksaneet n. 250-400 e väliltä aina. Pari kertaa olen saanut kelalta maksusitoumuksen laseihin, kun en ole ollut töissä ja olen saanut toimeentulotukea. Toimeentulotuesta maksetaan lasien hankkiminen, mutta pitää ottaa halvin mahdollinen malli kehyksistä tai maksaa erotus itse jos haluaa vähän kalliimmat.
Viimeks ostin lasit Lenswaylta. Posteineen 10€.
Kun lapset olivat kasvavassa iässä ja lasit piti uusia vuosittain, välillä linssit vaihdettiin kaksikin kertaa vuodessa, niin jätin omat lasit monesti uusimatta vaikka olisi ollut tarve. Kaikkien linssit menee aina tehdaustilaukseen (ei varastovahvuuksia) eikä niistä saa yhtä hyviä aleja kuin peruslinsseistä. Onneksi käyttämämme optikkoliike antaa perhealennusta kun keskitämme sinne. Mutta kyllä se taas kirpaisee kun pitäisi itselle uusia monitehosilmälasit ja samaan aikaan myös 2x aurinkolasit vahvuuksilla (normaalit ja urheilussa käyttämäni). 2500€ taas menee siihenkin.
Mielestäni silmälasit voisi saada vähentää maksetusta verosta. Samaan tapaan kuin maksamillani veroilla jotkut saavat lasit kelan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
15 euroa maksoi mun lasit, Lenswayltä. Paremmat kuin edelliset Instrun lasini.
No Instru onkin niin perseestä, että mitkä tahansa kiinalasit ovat paremmat.
Ei minulla ole varaa, pelkät lasit maksaa vähintään 700€, kehykset sitten päälle. Vanhoilla se on pärjättävä vaikka näkö on mitä on. Varokaa siellä liikenteessä!
Minä en saa laseja mistään specsaverista 40€ niinkuin eräät kuitenkin väittävät.
Miksi viestiäni on miinustettu kahteenkin kertaa? En toista minkään kalliin optikkoliikkeen mainospuheita papukaijan tavoin vaan tiedän mistä puhun, koska olen aiemmin käyttänyt myös halpoja kakkos-/varalaseja. Vaikka linssit olisi paperilla ihan samanlaiset, laadukkaiden ja halpojen linssien välistä eroa ei voi olla huomaamatta, kun laittaa lasit päähän. Ei ainakaan silloin kun linsseissä on isot voimakkuudet.