Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisillä on varaa silmälaseihin?

Vierailija
27.04.2024 |

Varsinkin, jos tarvitsee hiontoja, monitehot tms niin maksavat helposti 700-1000€, varsinkin monitehot.

Järkkyä😱

Kommentit (241)

Vierailija
61/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuluton osamaksu. Mulla yleensö vain 400€ kun ei monitehoja.

Vain 400 €? Johan on laseilla hintaa. Ostan aina omani Specsaversilta enkä ole kertaakaan maksanut edes satasta. Ja toiset lasit on aina saanut kaupan päälle!

Ostin viimeksi Specsaversiltä ja taisi olla 300€, kun otin kahdet yhden hinnalla. Ei kovin laadukkaat ja linssi välillä putoaa kehyksistä, mutta näillä pärjää.

Vierailija
62/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisten monitehojen hankinta edessä ja ketju jota käyttänyt yli 20v ottaa 500-1200€ niistä. Itse ajattelin 799€ maksavia versioita, tarvitsen kaikki ohennukset, kestävyyttä työni takia jne.

Tuohon sitten vielä kehykset+silmälääkärikäynti niin ei 1000€ riitä...

Hankin monitehot Silmäasemalta kaksi vuotta sitten. Oli tarjous jossa kahdet lasit yksien hinnalla. Valitsin kehykset halvimmasta hintaluokasta ja ohennuksen jolloin kokonaishinta oli 890. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi firma mainostaa suorastaan imaisia silmälaseja, väliin tuntuu että maksaa kun menet putiikkiin.

Vierailija
64/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules odota vaan kun tarviit monitehot niin tiedät mitä lasit maksaa. Ai niin paitsi ei kai ne välttämättömät ole. Ja muista, hyvä olisi aina käydä silmälääkärillä kun lasit tai piilarit ostaa.Jos vaikka olis jotain häikkää silmissä. Toki miinukset voi optiikka katsoa. Ja ei noita sitten julkisella katsotaan. Ei ole sairaudesta kyse.

Kyllä voi olla sairaus silmissäkin ja silloin julkisella hoituu. 

Vierailija
65/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmille silmälaseilleni ovh. 750€. Eikä ole edes monitehot. -4 ja hajataittoa molemmissa silmissä runsaasti. Piilolinssit joilla näkisin, maksaisivat 100€/kk. En näe mitään kaupan piilolinsseillä.

N26

Vierailija
66/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain 400 €? Johan on laseilla hintaa. Ostan aina omani Specsaversilta enkä ole kertaakaan maksanut edes satasta. Ja toiset lasit on aina saanut kaupan päälle!

Itse tilasin omat silmälasini saksalaisesta verkkokaupasta. Hintaa postikuluineen tuli 45 euroa. Ensin valittiin kehykset satojen eri mallien joukosta jonka jälkeen näppäiltiin vain optikolta saadut linssien tiedot sekä tilaajan tiedot osoitteineen. Lasit saapuivat 14 päivän päästä postiin ja thats it. Tarjolla oli niin yksiteho kuin kaksiteho linssejä, auringossa tummuvia ym. Sai heijastamattomalla pinnoituksella,naarmusuojauksella ym ym. Sen verran jouduin käymään silmälasiliikkeessä, että sangat säädettiin istuviksi koska nuo lasit tulevat luonnollisesti sovittamattomina, mutta silmälasiliikkeet tekevät tuon hienosäädön ihan ilmaiseksi.

Vierailija
67/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules odota vaan kun tarviit monitehot niin tiedät mitä lasit maksaa. Ai niin paitsi ei kai ne välttämättömät ole. Ja muista, hyvä olisi aina käydä silmälääkärillä kun lasit tai piilarit ostaa.Jos vaikka olis jotain häikkää silmissä. Toki miinukset voi optiikka katsoa. Ja ei noita sitten julkisella katsotaan. Ei ole sairaudesta kyse.

Julkisella hoidetaan silmäsairauksia, muttei anneta reseptejä uusiin laseihin vaikka olisi silmäsairaus.

Vierailija
68/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksitehot saa 29 eurolla.

Mistä ja millä ohennuksilla?

Ainakin Specsaversilta. Mulla on yli 8 miinusta kummassakin silmässä ja lisäksi sylinteriä ja prismaa ja ohentamattomat linssit toimii hyvin, kun ei valitse kovin isoja kehyksiä.

Kaikki kehykset ovat nykyisin isoja. Optikot aina lupailevat, että ensi vuonna tulee taas muotiin pienet, ja lykkään ostoa, mutta sitten uusi mallisto on niitä naamalaseja. 

Vierailija
69/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Siis varaa. Itse olen kohta ollut ilman silmälaseja neljätoista vuotta sen jälkeen kun uusiin laseihin ei ole enää saanut tukea ja ainoastaan vain kerran kävellyt päin puuta tänä aikana. Toki jossain on vielä tallessa vanhat lasit joita käytin viimeksi 14-vuotiaana jos tulee äkillinen tarve käyttää niitä, mutta en kyllä näe niillä laseilla mitään ja paremmin ilman.

Osta osamaksulla tai kirpparilta käyetyt.

Vierailija
70/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Specsaversilta. Mulla on yli 8 miinusta kummassakin silmässä ja lisäksi sylinteriä ja prismaa ja ohentamattomat linssit toimii hyvin, kun ei valitse kovin isoja kehyksiä.

Kaikki kehykset ovat nykyisin isoja. Optikot aina lupailevat, että ensi vuonna tulee taas muotiin pienet, ja lykkään ostoa, mutta sitten uusi mallisto on niitä naamalaseja. 

No kannattaa sitten katsoa vaikka sieltä Zenniltä. Niillä on valtava tarjonta erikokoisia kehyksiä. Ja saa sylinterit ja prismat syötettyä reseptiin, niin hyvät tulee ;). Ja nuo Zennin linssit tulevat muuten samalta tehtaalta Kiinasta kuin suomalaisten optikkoliikkeiden linssitkin.

Vierailija
71/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimmille silmälaseilleni ovh. 750€. Eikä ole edes monitehot. -4 ja hajataittoa molemmissa silmissä runsaasti. Piilolinssit joilla näkisin, maksaisivat 100€/kk. En näe mitään kaupan piilolinsseillä.

N26

En mitenkään halua loukata, mutta tuo on hyvin yleistä suvuilla jotka perinteisesti valitsevat puolisonsa sukujuhlien yhteydessä.

Vierailija
72/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa sitten katsoa vaikka sieltä Zenniltä. Niillä on valtava tarjonta erikokoisia kehyksiä. Ja saa sylinterit ja

Oliko tää se optical zenn tms

Vierailija
73/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nisseniltä ja ilman ohennuksia. Köyhällä ei ole varaa ohennuksiin.

Eikö pelkät kehykset ole 29€?

Vierailija
74/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa sitten katsoa vaikka sieltä Zenniltä. Niillä on valtava tarjonta erikokoisia kehyksiä. Ja saa sylinterit ja prismat syötettyä reseptiin, niin hyvät tulee ;). Ja nuo Zennin linssit tulevat muuten samalta tehtaalta Kiinasta kuin suomalaisten optikkoliikkeiden linssitkin.

Mistä olet saanut päähäsi, että kaikki linssit tulee yhdeltä ja samalta tehtaalta joka sijaitsee jossain Kiinassa?

Minun silmälasieni linssit on valmistettu Saksassa ja reunahiottu käsityönä Suomessa. Ja sen huomaa hinnan lisäksi laadussa.

Vierailija
75/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oliskin näky, kun -11 ja -9 linssini olisi ohentamattomat..

Vierailija
76/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella hoidetaan silmäsairauksia, muttei anneta reseptejä uusiin laseihin vaikka olisi silmäsairaus.

Jankutijankuti. Vilkaisepa vielä mihin tekstiin vastasin, jos näet.

Vierailija
77/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää saksalainen liike on mistä voi ostaa 

Vierailija
78/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt, kuinka paksut linsseistä tulisi?

Vierailija
79/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ohentamattomat linssit, vaikka miinuksia on yli 8 ja niiden lisäksi on sylinteriä ja prismaa. Prismat paksuntaa linssien ulkoreunoja, joten ne on aika varmasti paksummat kuin sinulla olisi. En koe paksuutta ongelmana.

Vierailija
80/241 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi isoilla vahvuuksilla ymmärrän et joihinkin kehyksiin tarvii ohentaa, mutta enemmän se on optikkoliikkeiden markkinointia. Mulle sanottiin silmäasemalta ettei mun vahvuuksilla voi tehdä sillä halvimmalla hionnalla vaan tarvii sen kaksinkertaisen (ja kalliimman) hionnan.

Ihmettelin mut annoin lopulta periksi kun tiukasti siellä pitivät kiinni siitä, et niihin kehyksiin ei muuten onnistu. Laseja en pystynyt pitämään kun migreeni ei kestä tuota hiontaa.

Koska oli takuu, tekivät uudet linssit sillä halvimmalla hionnalla ja hyvin se sitten kuitenkin onnistui samoihin kehyksiin. Pikkaisen oli huijattu olo, kun maksoin niistä sen kalliimman hionnan ja hintaero oli huomattava.

Specsaversilla ovat tehneet sillä perushionnalla valittamatta ja siellä yleensä käynkin, siellä vaan viime vuosina ollut tosi huonosti pieniä kehyksiä.